Leuke gadget.
En door.
Voor de functionaliteit? Gekke mening in huidige tijd. Alsof iemand hier zijn chrono gebruikt om exacte tijd, afstand of snelheden te metenâŚ
Dit is echt fenomenaal, vooral gezien de afmetingen en dikte van de kast. Bizar knap.
Kan GS met Caliber 9SC5 nog erg veel van leren.
Is er hier ook wat leuks gereserveerd <âŹ1k of is deze beurs alleen voor de top?
Waanzinnig gaaf!
W&W is over het algemeen wel voor de happy few. Gezien de koers van de horloge-industrie (minder aantallen verkopen, tegen een hogere prijs) zal dat de komende jaren alleen maar erger worden qua prijs.
Hoewel ik mij stoor aan de term gebruikt in deze post voor een absoluut iconisch horloge, moet ik zeggen dat dit inderdaad een zeer bijzondere uitvoering is van de chronograaf complicatie. Ook ben ik van mening dat Parmigiani een erg ondergewaardeerd merk is die vele zeer mooie modellen presenteert, en dat jaar na jaar. Dank aan @rorymoer voor het onder de aandacht brengen!
Die nieuwe Alpina Startimer is erg leuk en betaalbaar (1,3k). Ik vind dat de leukste release van W&W 2026, al is het maar omdat ik niet mee wil in het âsteeds beter & duurderâ sentiment. We schrikken dezer dagen al niet meer van een horloge op leer aan 15k, maar voor mij is het plezier er dan al snel af. Dan loop je met dat ding om je pols, ben je je zeer bewust daarvan (=/= zorgeloos), en bij mij komt alvast ook snel het besef, wanneer het nieuw er van af is, dat het ook maar een horloge is waar vettige vingers op staan, putjes in komen bij het stoten, en imperfecties zichtbaar zijn onder kunstlicht. Het is allemaal niet zo diep ![]()
En 68h power reserve is ook nice! Prima update van de lijn inderdaad.
Erg tof ding, zou heel graag es irl beelden zien van de blauwe en/of groene maar vooralsnog kan ik dat niet vinden, ook niet in de w&w foto reportages op IG enzovoort.
Heb ik ook nog niet gevonden. Lastig ook dat je dit merk nergens in de etalages ziet liggen.
Draag het merk zelf een warm hart toe. Mijn vader draagt al zo lang als ik weet een Alpina, die nog van mijn opa is geweest. Ooit komt die naar mij toe, maar hopelijk duurt dat nog een tijd.
Terug OT: de groene vind ik het mooist.
Parmigiani is geen ondergewaardeerd merk, ik denk eerder vooral gezien de kleine markt in Nederland, tamelijk onbekend. De meeste mensen kennen de merken die hier gemeengoed zijn, Rolex, AP, PP en VC alweer wat minder. In Duitsland is het al heel anders.
Het filmpje met Frank Geelen gezien. Het gaat om haute horlogerie van het hoogste niveau ĂŠn daar bovenop een prachtige innovatie. Supermooiđ
En hoe is het daar?
Het is hier GEWELDIG!
Vandaag de hele dag in het centrum. Morgen naar de Expo
.
Hier al een kleine sfeerimpressie:
En straks nog naar CafĂŠ de Paris voor de entrecote?
Errug leuk horloge, die Oris, maar 17mmâŚnee hè?
Horloges <âŹ1k vind je op de diverse beurzen die gelijktijdig in Genève gehouden worden. Time to Watches, Chronopolis, Watch Up, etc. Allemaal zijn ze de moeite waard, met Chronopolis in Les Halles de lâĂle als mijn favoriet.
Volgend jaar dollartekens gemerkte dial?
Of: exhibition only op de wijzerplaat, dan besparen ze gelijk kosten. Win-win.
De nieuwe re-edition van de Oris Star zagen we hier al een paar keer voorbij komen. Vind ik ook een leuk horloge, hoewel het - inderdaad 17 mm - ei-glans zwarte bandje een beetje mèh is. En dan door zân 17 mm ook niet eenvoudig te vervangen is door iets wat je al in de la hebt liggen.
Wat ik ook erg leuk tussen de Oris-novelties vind, is de nieuwe Artelier Complication met maanfase en 24-uursaanduiding. Met zân 39,5 mm zeker voor mensen die de Star te klein vinden. Drie kleuren volgens mij, waarvan de blauwe en zilver het meest veilig zijn, maar waarvan ik de âchestnutâ het mooiste vind. Was wel een behoorlijk rode kastanje overigens. ⏠2.300 met leren band, ⏠2.500 op staal.