Watches and Wonders 2026

Daar moet ik toch serieus over na gaan denken…heerlijk dat maffe wp’tje in die verder degelijk-saaie kast.

Oh jawel hoor…, maar ja, hoe er aan te komen met die rare verkoopstrategie van de Kroon?

2 likes

Ik ben tot de conclusie gekomen dat 29mm de uiterste maat is voor een vierkant horloge. Wat er gebeurd is, in feite, is dat ik een Monaco gepast heb in levenden lijve, en me dat geen warme gevoelens gaf. God damn, wat was dat lomp groot.

Specifiek deze skelet versie is nog erger, want de normale Monaco is 39x39x13,9 wat al heul erg groot is, maar deze is 40x40x14,51mm groot. Groter. Dikker. Duurder. En zowaar met skelettering, wat ik ook niet cool vind.

Tja.

Begrijp me niet verkeerd, een paarse gloed is een pré, maar Grand Seiko kennende is hij 90% van de tijd zwart-blauw op het oog, zeker binnen, tot er bepaald licht op valt. :slight_smile:

Ho ho… Zou je dat nou wel doen? Tegen list trouwens altijd, want je krijgt er grif meer voor terug.

Ziet er uit als een experimentje in goedkoop brons. Zeker ook met die vloekende blauwe plaat er in.

Rolex is heel, heel erg geen Nomos, dat bewijzen ze dit jaar, want de kleurcombinaties zijn gewoon zo rot als een mispel.

1 like

Als je die mispel snel genoeg plukt, is het goed te doen.
Best een lekker vruchtje.

Die groene is erg vet! :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Wow, deze is echt heel gaaf! Gunmetal, is dat de benaming hiervoor?
Helaas wel erg groot. Wie weet pakt een ander merk deze materiaalkeuze op een of andere manier op, en dan in een wat traditionelere kast en formaat :wink:

1 like

Haha, voortschrijdend inzicht, zullen we dat dan maar noemen. :wink: Bij mij ook, hoor. Maar dan precies andersom. Ik dacht eigenlijk altijd dat ik een Monaco te groot zou vinden. Maar toen ik er eenmaal een paar keer een had omgehad, was die vrees weg. En vond ik hem eigenlijk goed kunnen. Ja kijk, het gaat natuurlijk nooit een subtiel horloge worden. Hij is absoluut ‘out there’. Maar dat vind ik soms ook gewoon wel leuk en zo is ie ook bedoeld. :person_shrugging:

En we zijn het sowieso eens over dat

:+1:

Alsof ze het ontwerp aan Chatgpt hebben uitbesteed “ontwerp een goud stalen horloge in het kader van 100 jaar oyster kast…”

12 likes

Heeft Casio nog iets leuks uitgebracht?

1 like

Een 6204 herintroductie was tof geweest. Een eerbetoon aan het populairste model dat ze maken.

images (15)

Maar we zullen het met de bb54 moeten doen.

4 likes

Brunito heet het. Het is een stalen kast waar een zwarte PVD coating overheen is gegaan, die er vervolgens weer af geborsteld wordt. Dat levert deze donkere en rauwe kleur op.
Ik vind het vet

1 like

Bij de bovenste van dit bij elkaar geraapt zooitje zit ook inspiratie bij. Subseconds csliforniadial en dan die kleuren combi.

Maar mooi is die wel.

16 likes

Ik ben er ook wel van gecharmeerd. Heel benieuwd hoe hij om de pols staat.

1 like

Dat is punt twee… Dat ik hem op mijn pols niet om aan te gluren vind, zo groot als dat draagt, betekent nog niet dat ik niet blij ben dat het model bestaat. Je kunt lullen wat je wilt, het is onderscheidend. :grinning:

O, daar had ik nog niet bij stilgestaan. 17mm straps vind ik wel echt 'n dealbreaker.
Jammer, want het model spreekt me zeker wel aan en de overige dimensies ook, voor mij is 35-38mm het meest draagbaar over het algemeen.

Klinkt als een argument voor de enkelband :grin:

Heb volgens mij hier nog niets gelezen over de chronograph mysterieux van Parmigiani. Terwijl ik het een fascinerend horloge vind en maar weinig mensen zullen bevatten hoe ingenieus en ingewikkeld dit uurwerk is. En dat voor bijna 20k minder dan de ‘enamel’ gaytona. Waanzinnig

15 likes

Die had ik nog niet zo goed bekeken maar dat is echt bizar!

1 like

Wat me bij hun GMT en deze chrono tegenstaat is het ontbreken van cijfers, wat ik toch essentieel vind voor beide complicaties.

Hmm, heb ik niet. Vind het prima afleesbaar en het is juist mooi dat als je de functie niet gebruikt, het horloge zo clean en rustig als mogelijk is. Ik ben daarnaast fan van chronografen die ook minuten (en in dit geval zelfs uren) op de centrale as weergeven. Vind ik makkelijker aflezen dan een sub dial

1 like

Al wat over gelezen hier en daar en het is echt een knap ding. Heel goed gedaan.

1 like