Er is altijd een baas boven baas, “ 511 onderdelen waarvan ongeveer 97% continu in beweging is” , dat maakt het toch wel een heel wonderschoon horloge.
Absoluut. Ik haat niet op het merk. Als er Breitling, Tudor of zelfs Omega of Zenith op had gestaan was het even kansloos geweest.
Nou helpt de Monaco kast niet mee om de doelgroep te vergroten
Breitling had ook zo’n horloge van 30-40k met ‘proprietary movement bla bla’. Vergelijkbaar met deze TAG. Dat ding van Breitling was een limited edition en ligt nu 10 jaar na release nog steeds in Roermond te verstoffen.
Er zijn zat gasten, met onbeperkte bestedingsruimte, die gewoon kicken op dit soort horloges.
Dat jij en ik een horloge niet kopen, betekent natuurlijk bepaald niet dat niemand dit doet.
Ja, weet je @rorymoer, ik ben natuurlijk best wel gefocussed op TAG Heuer, omdat ik dit een gaaf merk vind, met veel mooie modellen en historie, waarmee ik nu 30+ jaar goede ervaring heb. En het valt mij dus op dat op iedere scheet dat dit merk laat, jij er weer bovenop zit met gezeik als: ‘te duur’, ‘niet mooi’, ‘niemand gaat dit kopen’, etc…
Vraag me serieus af of je nou werkelijk niets beters te doen hebt. Word je daar nou zelf niet moe van? Ik wel, in ieder geval.
Dus ik ga deze zinloze discussie met jou weer stoppen. Toedeledokie en veel plezier ermee, verder!
Ik denk ook niet dat merken als Tag Heuer dit soort horloges maken met het idee er duizenden van te gaan verkopen. Het is meer een prestige ding om dit in de catalogus te hebben, eigenlijk een soort reclame voor het merk.
Die Aquaracer van 3 á 4K is opeens niet zo duur meer als er ook horloges van 40K van hetzelfde merk naast in de vitrine liggen. En het maakt een merk toch wat begeerlijker als er ook dit soort modellen worden verkocht. Af en toe zal ook er best wel eens iemand zijn die er één koopt maar ik denk dat dit soort modellen vooral dienen om een merk wat meer ‘aanzien’ te geven.
Je ziet steeds weer dat er merken gebahsed worden. Je kan van de Tag Heuer Monaco zeggen wat je wil maar wel duidelijk herkenbaar als Tag Heuer. Ik ga pas bashen als de hommages weer aan bod komen.
Hoezo is het zinloze discussie? Jij bent fanboy van het merk en ik ben kritisch op het merk (overigens niet meer dan op ieder ander merk). Volgens mij mag beide even veel bestaan.
Ik wil me ook best laten overtuigen dat het wel een logische/toffe/zinvolle release is, maar jij komt zowel nu als de laatste keer dat we een discussie hadden alleen maar met het ‘argument’: ‘er zijn echt wel extreem rijke mensen die nergens meer iets om geven die dit leuk vinden om erbij te hebben’.
Tja, dat noem ik nou niet echt overtuigend. En als jij het al niet kan…
Ga je list betalen voor een paarse dial? Hoop dat je hem niet meer gaat flippen dan Wel mooi ding verder
Dit vind ik dan weer mooi. En die time only ook trouwens. JLC zal hem wel weer on par prijzen met een overseas, en dan heb ik toch liever die denk Weet iemand hoe ze geprijsd gaan zijn tov PP, VC en AP?
Edit: jeetje, bij nader onderzoek blijkt JLC zowaar weer enigzins met beide benen op de grond te staan. Deze Perpetual calendar heb je al voor de prijs van een time/date overseas. En de chronoversie voor een nog geen derde van een overseas chrono. Did not see that coming
Absoluut! Ik vind het een iconisch model. Sterker nog, het ís een iconisch model en zal dat altijd zijn. Ik vind die groene die @TagEd in een ander topic plaatste heel gaaf.