WATCHES AND WONDERS - Tudor

In ieder geval de BB GMT op leer, maar die kun je natuurlijk ook zelf samenstellen.

Omdat glossy en sunburst hetzelfde zijn? Try again. :v:

wel bezuinigd op de remmen…

Nee, dat is hip en trendy om geen remmen te hebben en gewoon je achterwiel te blokkeren. Uiterst veilig ook in de grootstad :innocent:

2 likes

Van deze foto leeft ook alleen de Tudor nog.

4 likes

Een saffier is toch ook niet hetzelfde al een plexi.

Ze proberen het. Het lijkt in elk geval geen sunburst zoals op pelagos 39. :sunglasses:

ā€˜Try again’.

:anchor: uitgooien kan altijd nog…!

1 like

Kan je toch beter een Pelagos dragen dan een Ranger.

Ace is natuurlijk een kleine speler op de NL markt dus weet niet of die snel veel gaan krijgen.

Ik ook niet en niet als laatste om de flinke prijsverhoging. De smiley generatie wordt straks nog verzamelwaardig :grin: (zal wel meevallen maar het idee is leuk). Wel kijk ik uit naar de eerste review waar de ETA met de nieuwe inhouse bb36 wordt vergeleken.

1 like

Ik zou dezelfde favos kiezen!

1 like

Ja dat is mooi maar haalt wel een beetje het karakter van de blackbay eraf.

Echt een beauty maar voor een duiker vind ik 39mm toch wel het minimum. Ik zeg het niet snel want ik hou niet van oversized horloges maar een 37mm duiker nijgt mij naar een damesmaatje.

4 likes

De jubilee band staat hem erg goed :star_struck:
Verder heb ik toch het liefst de eerste generatie, de Smiley. De roos en de snowflake wijzer ipv de lolypop maken dit voor mij de beste.
De tweede generatie is dikker, nu de derde weer iets dunner :ok_hand: (maar denk niet dunner dan de eerste ETA-generatie)
De Metas toevoeging is leuk voor de dagelijkse drager, maar in roulatie merk je dat verschil niet op.

5 likes

Supermooi! :v:t3:

1 like

De submariner, oh nee die was al discontinued :unamused:

Nu ik erover nadenk… waarom is de nieuwe BB 41 METAS alsnog dikker dan de BB58? Eigenlijk is dat toch vreemd? Want volgens mij is het uurwerk niet per definitie anders. Hij wordt alleen aan zwaardere tests onderworpen. Zou het toch een trucje zijn?

Hadden ze niet beter het (dunnere) uurwerk van de BB58 kunnen gebruiken om die METAS approved te maken? En zo het eerste MT uurwerk van Tudor uit te faseren. Want de specs van het uurwerk zijn hetzelfde, dus daar kan het niet aan liggen. @Fate_Amenable_To_Change, kan jij hier eens je licht op laten schijnen? :face_with_monocle: Jij hebt er meestal ook wel kijk op.

Trouwens ook opvallend dat de nieuwe BB54 het caliber MT5400 heeft gekregen. Dit is een iets groter uurwerk dan de MT5402 van de BB58. Dus eigenlijk puur cosmetisch. Dat uurwerk is iets groter om het beter uit te laten komen bij bijv. de BB 925 en gouden BB58 18k, omdat die een ā€œexhibition casebackā€ hebben. Maar ook in de nieuwe Pelagos 39!

Tudor 41mm: MT5602 , 14,8mm
Nieuwe Tudor 41 METAS: MT5602-U , 13,6mm
Tudor BB58: MT5402 , 11,9mm
Nieuwe Tudor BB54: MT5400 , 11,24mm
Pelagos 39: MT5400 , 11,8mm

7 likes

Inderdaad. De dikte van de Black Bay, zeker de 2e generatie, is naar mijn idee de zwakste plek van dit horloge. Meest waardevol was geweest dat aan te pakken naar mijn idee.

Kan simpelweg product differentiatie zijn. Ervoor zorgen dat de twee varianten niet teveel op elkaar gaan lijken en voor een andere doelgroep interessant zijn.

Je houdt daarnaast ook nog ruimte voor verdere verbeteringen in nieuwe iteraties. Kan het volgende model weer een stukje dunner gemaakt worden.

Born to dare :wink:

2 likes