WATCHES AND WONDERS - Tudor

Iemand al enig idee of de rubberband van de bb54 20mm is en ook op de bb58 past?

Diktes zie ik online nog niks over maar vermoed weinig verschil. De kroon staat dichter tegen de kast wat netter maar de huidige uitstekende kroon vind ik zelf ook best leuk (historisch designelement, weet niet welk model). Water resist is wel afgenomen van 15 naar 10 bar.

2 likes

Sunburst plaat???

1 like

Heel subtiel de sunburst

Nieuwe variant
afbeelding

Huidige variant
afbeelding

8 likes

Spijtig dat de BB58 niet in Burgundy komt, dat is zowat het enige model die ik mijzelf zie kopen. Weer wat geld gespaard dus :blush:

4 likes

De Black Bay 36mm is voor mij de winnaar! Erg benieuwd naar deze dials in het echt.

11 likes

Ja, een 58 in burgundy op jubilee. Dat zou voor mij ook eentje zijn die ik zou overwegen.

3 likes

Ik moet zeggen dat ik de oude BB36 mooier vind. Wat meer toolish.

7 likes

Voor mij ook de winnaar! Vooral vanwege de clasp. Samen met de 37mm diver. Klasse show van Tudor.

1 like

Koop dan.
:wink:

5 likes

20mm lug width volgens:

Brand Tudor
Model Black Bay 54
Case Dimensions 37mm x 44mm
Case Material Stainless steel
Water Resistance 200m
Crystal(s) Sapphire
Dial Black and gilt
Lug Width 20mm
2 likes

Die METAS BB41 is ook wel een knaller geworden hoor. Zie ook hoe dun de case is geworden! Ik denk net zo dun als die van de BB58.

16 likes

Ik denk dat het gezichtsbedrog is :thinking:
Of staat ergens de afmetingen? Op de site van tudor in ieder geval niet
Mijn gmt lijkt dunner dan mijn burgundy maar zijn even dik komt omdat de gmt een schuin kantje heeft aan de onderkant
Zou me niks verbazen als de nieuwe burgundy het ook heeft
Beter clasp en beter uurwerk lijkt me redelijk voor die meer prijs maar dunner is denk ik iets te veel van het goede

Ik begreep ergens rond de 13,6mm. Dus zit een beetje tussen de BB58 en GMT in.

1 like

Ja, maar ze claimen bij Time + Tide ook een lug-to-lug van 44mm, wat waarschijnlijk niet klopt. Hodinkee zegt 46mm, wat meer kloppend klinkt; de Aqua Deepstar II heeft afmetingen van 37x46, en daarbij is de lug width 19mm.

1 like

Als dat zo is, kan die nog wel eens populair gaan worden

Denk ik ook wel. Ter vergelijk:

BB41 ETA: 12,7 mm (discontinued)
BB41 in house: 14,8 mm
BB58: 11,9 mm
BB GMT: 14,8 mm
BB 41 METAS: 13,6 mm

4 likes

1,2 mm verschil make or break voor een model sick :joy:

+1

2 likes

Jammer dat de smooth bezel BB36/39/41 alleen met jubilee te krijgen is nu, die oude band was de enige non-rivet Oyster in de Tudor line up en wat mij betreft de mooiste.

6 likes