Wat doen jullie over het algemeen 's nachts met het horloge. dat je overdag gedragen hebt?
Hou je het om, of gaat ie op het nachtkastje? :S:S
Gaan allemaal de horlogebox in.
Ik draag geen horloge als ik slaap.
Mijne gaan ook voor het slapen af en in de box.
Ben bang dat ik hem per ongeluk ergens tegen aan stoot.
En een leren bandje heeft zo geen kans op zweet en kan zo 's nachts luchten.
Het lijkt mij echt voor geen meter slapen. Ik kan me echt niet voorstellen waarom je je horloge om zou willen houden.
Veekeren Schreef:
Het lijkt mij echt voor geen meter slapen. Ik kan
me echt niet voorstellen waarom je je horloge om
zou willen houden.
Nou, b.v. om bij ontstentenis van een wekker des nachts te kunnen zien, hoe laat het is.
Waarom zouden er anders zo veel horloges met lichtgevende wijzers en uurmarkeringen zijn?
Is het ĂĽberhaupt slecht voor je horloge om hem 's nachts te dragen? (stof).
Ik draag mijn horloge 's nachts gewoon. Zie niet in waarom ik hem af zou moeten doen.
Op het nachtkastje of de horlogedoos (of winder) vind het voor geen meter slapen met een horloge om.
Vroeger hield ik hem altijd om. Tegenwoordig toe ik hem af, en gaat hij op het nachtkastje.
Als mijn automaat beetje voor loopt hou ik m snachts aan , bij beetje achterlopen gaat ie savonds af.
JTrapman Schreef:
Ik draag mijn horloge 's nachts gewoon. Zie niet
in waarom ik hem af zou moeten doen.
Zeker nog nooit last gehad van een slaaparm?
+1
Zou eerder denken dat het andersom zou zijn,
bij voorlopen wegleggen en bij achterlopen dragen
Heb hier niet zo veel verstand van, zou je dit kunnen uitleggen?
Loopt een automatisch horloge langzamer als je hem draagt en sneller als je hem niet draagt?:S
Als klein kind was ik al mesjokke van horloges en hield ze ook dag en nacht om. In m’n tienerjaren ging ie 's nachts wel af en dat is nog steeds zo. 's nachts slaapt m’n horloge op het nachtkastje, de overigen liggen in de box. Ennuh, ben nog steeds mesjokke van horloges, dus dat is niet veranderd.
Zenith* Schreef:
Zou eerder denken dat het andersom zou zijn,
bij voorlopen wegleggen en bij achterlopen dragen
Heb hier niet zo veel verstand van, zou je dit
kunnen uitleggen?
Loopt een automatisch horloge langzamer als je hem
draagt en sneller als je hem niet draagt?:S
De balansas wordt anders belast wanneer een horloge vlak ligt, hierdoor is er minder weerstand, en kan het horloge iets sneller gaan lopen.
Voor ik naar bed ga altijd eerst horloge af.
Weer iets geleerd
Had wel gelezen op het forum dat de manier waarop je hem weglegt van invloed kan zijn, bv op zijn kop of op zijn zij.
Moolkeesje Schreef:
Veekeren Schreef:
Het lijkt mij echt voor geen meter slapen. Ik
kan
me echt niet voorstellen waarom je je horloge
om
zou willen houden.Nou, b.v. om bij ontstentenis van een wekker des
nachts te kunnen zien, hoe laat het is.
Waarom zouden er anders zo veel horloges met
lichtgevende wijzers en uurmarkeringen zijn?
Is het ĂĽberhaupt slecht voor je horloge om hem 's
nachts te dragen? (stof).
Als ik geen wekker zou hebben (ook dat kan ik me niet voorstellen :D) zou ik hem gewoon op mijn nachtkastje leggen. Ook dan zouden lichtgevende wijzers nut hebben. Misschien dat er mensen zijn die er niks van merken dat ze een horloge dragen 'snachts in bed. Maar ik kan me daar echt niks bij voorstellen.
Moolkeesje Schreef:
Veekeren Schreef:
Het lijkt mij echt voor geen meter slapen. Ik
kan
me echt niet voorstellen waarom je je horloge
om
zou willen houden.Nou, b.v. om bij ontstentenis van een wekker des
nachts te kunnen zien, hoe laat het is.
Waarom zouden er anders zo veel horloges met
lichtgevende wijzers en uurmarkeringen zijn?
Is het ĂĽberhaupt slecht voor je horloge om hem 's
nachts te dragen? (stof).
De lichtgevende uurmarkeringen zullen meer voor gebruik bij donkere gelegenheden dienen dan om de tijd in bed af te lezen
De duikers hebben bijvoorbeeld sterk lichtgevende wijzers en markeringen vanwege het feit dat het op 20-30 meter diep nogal donker kan zijn…
Daarnaast denk ik dat het stof dat in bed voorkomt in het niet valt bij sommige werkzaamheden, tenminste in mijn bed is het doorgaans vrij schoon
Desondanks liggen mijn horloges ook in mijn nachtkastje. Draag niets in bed, behalve mijn trouwring
Breng hem iedere avond naar de bank. In de ochtend haal ik hem weer op.
Ik draag mijn horloges ook gewoon 's nachts in bed. Nergens last van. Ik merk het niet eens.