Watches & Wheels goes IWC!

Managementsamenvatting: We hadden een uitje. Superleuk!

Afgelopen zondag zijn we met een aantal deelnemers van Watches & Wheels op bezoek geweest bij de IWC boutique in Amsterdam. Een mooi initiatief van @Parachrom, waarvoor we hem zeer dankbaar zijn! Het was best een beetje exclusief. En vooral heel tof. Dat wrijven we er graag nog even in bij iedereen die er niet bij kon zijn.

Ik begin met een bijzondere vermelding voor Boris, die parkeerplekken voor ons geregeld had. Hij stond ons met inmiddels iconische sigaar op te wachten bij de slagboom. Dat scheelde een hoop gedoe en een klein fortuin per uur. Onze dank is groot! Mede hierdoor was iedereen ruim op tijd in de PC Hooftstraat. Zonder uitzondering. Behalve Jurk dan, die was fashionably late.

Na een warm welkom konden we boven plaatsnemen. Met champagne uiteraard. Had ik al gezegd dat het best een beetje exclusief was? We kregen een heel volledig en bijzonder goed verhaal over het heden en verleden van IWC. @anon48992708EV ontpopte zich al snel tot het beste jongetje van de klas. Die zag ik even niet aankomen. Dat blijkt dus gewoon een horlogenerd. Gevangen in het lichaam van een Zuidas-advocaat. Na de theorie werd de tafel vol gelegd met heel veel moois. Ik laat de foto’s hier even het woord doen.

Dat doe ik ook even voor het hoofdstuk Sushi & Sashimi. Maar niet zonder erbij te zeggen dat het veel was. Om je een beeld te geven; zelfs als cdg erbij was geweest, zou er waarschijnlijk genoeg zijn geweest. Goed, ik overdrijf misschien een beetje. Maar mijn punt is, dat het veel was. En echt meer dan goed!

Ik spreek voor de groep als ik zeg dat IWC aan sympathie gewonnen heeft. Oprecht een mooi merk met een eigen plek in de horlogewereld en -geschiedenis. De heren van Schaap en Citroen verdienen ook echt alle lof. Een heel goed en goed verpakt verhaal. Uitstekend eten en drinken en een meer dan royale goodiebag. Met als absoluut hoogtepunt de L.G.R. zonnebril.

Toen ik s’avonds in bed lag, bekroop mij een klein beetje schuldgevoel. Niet omdat 90% van ons met een Rolex naar de IWC Boutique kwam. Ook niet omdat @Ray1981 na 3 minuten de WC-deur al had gesloopt. Maar vooral omdat we ook IWC-loos zijn vertrokken. We rekenen er wel op dat @JohnWick, een beetje namens ons allemaal, de groene pilot gaat bestellen. Dus als iemand even zijn Seiko zou willen kopen, heel graag!

Je zult versteld staan als je ziet wat deze Seiko kost!

Tot slot, ik begin een steeds grotere liefhebber van GTG’s te worden. Superleuk om de mens achter de username en avatar te leren kennen. Zo is @JohnWick in het echt nog veel groter dan je denkt. En @Ray1981 nog best knap met zijn nieuwe zonnebril. Daarnaast zijn we online soms niet altijd even genuanceerd. Onaardig zelfs. In het echt blijken we een stuk leuker. Zonder uitzondering. Behalve Jurk dan, die is online ook gewoon superlief.

En de Wheels dan? Dat viel een beetje tegen. Hoewel, @anon48992708EV heeft een hele vette Mitsubishi Lancer Evo [insert random nummer] gespot. En @Parachrom heeft een ritje mogen maken in zowel een i8 als een heuse Tesla. Altijd leuk, die dankbaarheid van senioren als ze tijdens een uitje in een echte sportauto mogen zitten.

Tot slot, een strip van Jurk. Om het beeld nog wat completer te maken!

Strip

145 likes

Senior ook gewoon :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy: :joy:

10 likes

Was super tof! Dank Schaap, @Parachrom en @JanHendrik . Watches and Wheels is echt een mooi clubje :ok_hand:

9 likes

Leuke GTG, leuke horloges, jammer van die maten…

Leuk verhaal :grin:

3 likes

Erg vet! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, hopelijk een volgende keer weer.

5 likes

Leuk geschreven :smile:
Mooie horloges ook trouwens!

3 likes

Leuk; voor jullie, ons en IWC :ok_hand:t3::ok_hand:t3:‘N

2 likes

Mooi geschreven. Heb de verhalen gehoord en het was jaloersmakend. Zelfs door de verhalen heb ik sympathie voor IWC gekregen. Doen ze goed :ok_hand:t2:

6 likes

Leuk man! En die groene pilot is echt geil. :ok_hand:

3 likes

FTFY haha

© @Jurk

8 likes

Leuk :ok_hand::+1:

1 like

Mooi om te zien, dit. Was geen straf, zo te lezen!:slightly_smiling_face:

1 like

Leuk verhaal. En IWC is inderdaad een mooi maar ook een wat ondergewaardeerd merk.

10 likes

Veel foto’s al gezien en nu ook het coole verhaal er achter! Wat een memorabele GTG zo te zien. En ook al is niet iemand van jullie met een IWC geëindigd, de foto’s van die groene BP43 gaan misschien wel voor extra verkopen zorgen :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Mooi verhaal en de marketing werkt omdat het merk “aan sympathie heeft gewonnen”.

Zelf had ik daar geen sushi voor nodig. :grinning_face_with_smiling_eyes::facepunch:

6 likes

Begint je hart te ontdooien?! GTG’s zijn altijd leuk, mooi om te zien dat het zo geslaagd was!

Maar even hè, ik zou echt in mijn nopjes zijn met zo’n toffe zonnebril, maar alle genodigden een bril van bijna 4 meijer én een fles champagne geven omdat ze gewoon ademen klinkt best wanhopig…of is het wel pure luxe?

Het is goed dat je je schuldig voelt, ik had nu drie Pilots gekocht als ik jou was.

Leuk geschreven, Koen!

10 likes

Dit ja! Hele vette goodie.

Ik was ook al aan het googlen wat zoiets kost, wel mijn stijl bril.

5 likes

Tof en goed geschreven. Met n rolex naar iwc meet? :face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:

Ja influencen mag wel n bril kosten toch?

Ik blijf een zwak hebben voor het merk.

En ja ze zijn goed bezig.

De BP43 was eindelijk draagbaar.

Groen blijkbaar het nieuwe blauw? :cry:

3 likes

Zo te lezen is het een aangename bijeenkomst geweest!

Altijd leuk een samen zijn met mede liefhebbers.

Het is dat ik geen ‘bijzondere’ wheels heb anders had ik graag een keer meegegaan.

3 likes

Dan is er zeker nog hoop :partying_face:

2 likes