100 is natuurlijk de inzet maar tijdens de zoektocht (erg leuk om te doen) kwam ik pareltjes tussen de 75 en 125 € tegen. En heeft de evt verzendkosten nog invloed op de gezette 100€ of laten we die buiten beschouwing. Verder zou ik zeggen geen hommages of middle kingdoms maar gewoon toffe horloges met een eigen smoel.
Terechte punten. En moet het nieuw zijn of mag het ook 2e hands?
Zou toch beide moeten kunnen, lijkt mij. Of wellicht vinden we iets nos cools in die prijsklasse
Vandaag erg genoten van de twee afleveringen met @Watchstick_81 Wat is het toch een prachtige hobby vol met nog mooiere verhalen en persoonlijke herinneringen. Dank jullie wel!
Goed om te lezen!
Dank je wel! Leuk om te lezen, het is ook net zo leuk om te delen. ![]()
Bij deze voor iedereen ook hier de shownotes:
Je legt de lat hoog man! Straks moeten we voor elke aflevering dit niveau evenaren ![]()
Zonder dollen, wederom super gaaf om te lezen en zien. Geeft echt een extra dimensie aan de podcast ![]()
Haha ik vond het ook iets teveel werk dus raad het ook niet aan
. Wel leuk als de gast dit doet.
Net de meest recente aflevering afgeluisterd (een stukje al eerder geluisterd) en ik moet zeggen dat het weer prettig luisteren was.
Zelfs ik, als niet-Speedyfan, raakte niet verveeld. Maar, ik zou het leuk vinden als er ook wat minder ‘laaghangendfruitonderwerpen’, naast Speedmasters en Rolex aan bod komen. Dus de nét iets minder voor de hand liggende merken/modellen en onderwerpen. Nou ja, dat zou mijn wens zijn. Verder, keep up the good work en jullie hebben aan mij in ieder geval een vaste luisteraar/volger! ![]()
Kijk, dat zijn de berichten waar we iets mee kunnen! Ik denk dat je de aankomende afleveringen aan je trekken gaat komen, we gaan bv een merkspecial doen over een bekend maar ondergewaardeerd merk, een challenge met in drie prijsklasses allemaal 2 horloges uitkiezen, de HF gtg 11 oktober gaan we een aantal mensen het podcast hok intrekken om speciale stukken te bespreken, we krijgen nog een speciale gast dit jaar die meer vanuit de zakelijke kant naar de hobby kijkt en hier over gaat vertellen en dan hebben we nog een aantal “met potlood” ideeen.
Welk merk zou jij, naast TAG, nog meer graag dieper in willen duiken? Mag ook een onderwerp zijn uiteraard. Niet geheel verrassend gaan we dit jaar in elk geval nog een aflevering maken over veiligheid/ kluizen ![]()
![]()
Ik durf bijna te wedden dat je het over Nomos hebt. Ben ik warm?
hij was weer lekker mannen, super om te luisteren en zeker interessant.
Ik vind verzamelaars en horloge mensen die er echt passie voor hebben altijd zo leuk om naar te luisteren en welke verhalen er achter zitten.
Top en we spreken elkaar snel weer boys, keep up the good work.
Ik vind Nomos ook erg interessant, weten jullie toevallig iemand die daar veel van weet, er leuk over kan vertellen en ik een podcast zou willen “optreden”?
Misschien wil ACE jewelers wel optreden, die hebben samengewerkt met NOMOS en verdelen het merk nog steeds. Anders eens een polsen in het nomos only topic. Ik denk spontaan aan @Ramage en @Pjotr. Alhoewel ik geen zicht heb op wat ze momenteel nog hebben in hun collectie.
De twee Nomos horloges in mijn collectie zijn blijvers: Lambda met blauwe wijzerplaat en metro neomatic update.
Mijn tweelingbroer heb ik ook aangestoken met een zeldzame gouden lambda met zwarte plaat en een gouden metro.
Heerlijk merk en horloges om over te praten, al kan ik er geen uur mee vullen denk.
Wat een heerlijk Deel 2 met @Watchstick_81 was dit. Het luistert prettig weg. Op naar de volgende!
![]()
Ja nou, ik denk dat idd (TAG) Heuer sowieso interessant zou zijn. Maar ik zat ook/eigenlijk te denken aan bijvoorbeeld een Doxa.
Spontane brainwave en dus spontane oproep. We hebben 11 oktober de HF gtg in het Noorden, dan staat de studio klaar. Mensen die over merken als Tag (Heuer), Doxa of andere interessante merken kunnen/ willen vertellen zijn dan van harte welkom voor een try out. Beginnen we met een paar minuten over 1 model bv, plakken we alles aan elkaar tot 1 aflevering en kijken we op basis daarvan wie er nog een keer terug komt voor een volledige aflevering. Idee?
Dank je wel neef!
![]()