WatchFellows Podcast

Nog niet helemaal afgeluisterd. Straks nog even 'n stukje. Maar tot nu toe prettig om te luisteren! En aandacht voor Squale! Dus dat is ook helemaal :+1: :blush:

3 likes

En weer eentje erbij. Wederom een leuke aflevering, geluid nu ook helemaal goed :ok_hand:t3:En herkenbaar, wat was ik trots op m’n TW Steel.

3 likes

Haha, was ook gewoon echt een vette release! En fijn dat het in de smaak valt qua luisteren :hugs:

2 likes

Fijn om te horen! En dat gevoel is toch ook precies waar de hobby om gaat? Of het nou een Tee Wie Steel, een Seiko of een Patek gaat, die emotie en het plezier is voor eenieder anders en zo leuk!

2 likes

Ik ben fan! :sunglasses:

2 likes

:pray::smiling_face:

2 likes

Ivm de laatste aflevering… 2 Camels! :camel:
Als je er iets mee kan stuur ik hem gratis op :pray:t3:
Ze liggen hier toch maar, de witte heeft een mooie full lume dail en een mooi quartz binnenwerkje ( volledig nagekeken en nieuwe batterij). De rechtse ziet er me iets goedkoper en basic uit.

7 likes

Super leuk! Ik stuur je even pb :grin:

1 like

Gisteren moest ik naar Zeeland op en neer vanuit het Groene Hart, ideaal om de tweede podcast van jullie aan te zetten.

Wat een verademing om naar te luisteren.

Het is interessant genoeg om te blijven volgen, herkenbaar ook. Niet alleen de stukken die over horloges gaan, ook wat andere zaken die ik als Xennial herken. We zijn maar een kleine generatie (77-81) en worden niet altijd begrepen, of gezien, dus het is fijn dat er een podcast is die de hobby uitlicht zonder schreeuwerig of oppervlakkig te zijn met iemand erbij die juist die tone of voice toevoegt en zo overdraagt aan anderen.

Er is ruimte voor nieuw, vintage en ieders mening hierover.

Precies goed. :ok_hand:t3:

Dit gaat interessant worden, het begin is ijzersterk.

3 likes

Wat een fijne woorden en mooie complimenten Cav! Denk dat we het zelf niet beter hadden kunnen omschrijven, dit is precies het idee dat we hadden toen we besloten om met dit clubje te gaan podcasten.

Dank!

2 likes

Even weer een korte update mbt de cijfers. Niet alleen het aantal luisteraars, inmiddels voor aflevering 2, is wederom boven verwachting hoog (ruim 230) maar wat we vooral opvallend en heel tof vinden is dat 99,2% van deze mensen de podcast volledig afluisteren. Dat bevestigd alle positieve berichten hier en ons goede gevoel, we zijn op de goede weg. Op naar nog heel veel leuke afleveringen :partying_face:

14 likes

Wat een heerlijk begin en eerste opzet. Met veel plezier beide afleveringen in de auto geluisterd, toch wel erg fijn dat het schuifje voor de audio is gevonden :+1:

Fijne opbouw, met ongeveer een plan samen met vrienden aan de keukentafel. Prettig toegankelijk, zonder pretentie maar wel eerlijk geïnteresseerd naar elkaar en de hobby. Van Fromanteel naar Rolex, van Seiko tot Vacheron.

Kom maar door, geweldige start!

3 likes

Thx man! Fijn om te horen :grin:

Fijn he, dat schuifje :sweat_smile:

1 like

Ik ben denk ik één van de twee luisteraars die hem dus (nog!) niet afgeluisterd heeft.

Het zal aan mij liggen, maar ik vind de audio nog steeds niet helemaal top. Ik luister heel veel (alleen maar) podcasts in de auto. Het valt me op dat de lage tonen bij andere podcasts vaak afwezig zijn, of zo gedempt dat je stemmen vaak goed en duidelijk kan horen zonder dat het op gebrom of mompelen lijkt.
Deze podcast heb ik echt af moeten zetten omdat ik veel lage tonen hoor en dan wordt het mompelen. Ik moet het geluid erg hard zetten om dan de zinnen goed te horen.
Laat ik vooral zeggen dat ik geen kennis heb van audio in welke vorm dan ook, maar dit valt me op. Wellicht kan hier iets aan gedaan worden? Ook al ben ik blijkbaar de enige die dit ervaart (maar ik luister 10 andere podcast waar dat ‘mompelen’ door de lage tonen niet voorkomt).

Vat dit aub niet op als kritiek, ik juich alle media en vooral podcasts over horloges toe! Ga deze aflevering ook zeker nog afluisteren een keer en kijk uit naar de volgende afleveringen :+1:t4:

3 likes

Juist heel erg waardevol deze feedback, dank je!

2 likes

Wow, geen woorden voor eigenlijk

Ze gebruiken vaak goede EQ waarbij resonerende frequenties/brommen in het stemgeluid wordt tegengegaan en daarnaast compressie: een gelijkmatiger geluid door het verschil tussen harde en zachte klanken uit te balanceren waardoor het stemgeluid erg prettig en goed navolgbaar wordt. Wil je hier een voorbeeld van horen? Luister naar elke mogelijke radiozender met radio DJ’s die praten, en je hoort precies dit gebeuren. Het zijn audio trucjes die het beste geluid opleveren voor een prettige luisterervaring en goede verstaanbaarheid.

Supertof deze podcast, veel plezier en succes met het finetunen van het geluid!

2 likes

@Mechoj Die compressie was jij mee aan de slag geweest toch? Denk dat dat de meeste winst was tussen aflevering 1 en 2. Dat EQ zegt mij nog niet zo veel, is dat iets waar jij als chef geluid eens in kan duiken? :grin:

2 likes

EQ is equalization en daarmee kun je frequenties versterken of dempen (dempen is de beste manier om EQ toe te passen). Concreet zou je bijvoorbeeld een EQ kunnen toepassen waarbij bassige tonen in mannelijk stemgeluid worden weggevangen, daar maak je dan al een grote stap winst in qua verstaanbaarheid en prettigheid bij luisteren. AI of online sites kunnen helpen met een EQ profiel voor je samenstellen of fine tunen.

3 likes

Ik ga me erin verdiepen !

3 likes