Watchspotting

Zoals velen heb ook ik de tik om waar ik ook ben horloges te spotten, zo ook als ik tv kijk. Meestal weet ik in no time het horloge te herkennen en hardop te noemen :slight_smile:️:grin: Maar soms ook niet, en dan blijf ik ermee zitten…:roll_eyes: Gisteren bij Pauw zat Jort Kelder aan tafel met een ander horloge om dan we van hem gewend zijn. Ik kan maar niet achterhalen welke horloge hij om had. Dus vandaag uitzending gemist erbij gehaald en een paar foto’s geschoten. Foto’s van een tv-scherm zijn niet top, hopelijk toch iemand hier een idee welk horloge Jort draagt?

1 like

Volgens mij een sinobi :rofl:

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/wat-dragen-bners-celebs-seen-on-tv/62428

1 like

Moeilijk te zeggen. Sowieso zoals we van Jort Kelder gewend zijn een vintage horloge.
Best groot model overigens, schat het 39-42 mm, chronograaf en ik denk gekocht bij @AmsterdamVintageWatches waar meneer klant is. Lijkt mij typisch een chronograaf met een Lemania, Landeron, Valjoux of Venus uurwerkje. Die destijds door vele merken werden ingekocht en voorzien van eigen logo.

Maar misschien zit ik wel helemaal naast, want het horloge lijkt wel een antireflectie-coating (AR) te hebben op het glas.

2 likes

Jep. Vintage Hanhart :slight_smile:

5 likes

Heerlijk om dit door te spitten, kan ik wel even mee voor uit! :star_struck::+1:t3:

Hanhart Fliegeruhr uit '45 Die had Jort idd, maar dit is toch een heel ander horloge

1 like

Je zit er wel heel dichtbij denk ik. Maar wat is het precies… hmm…:thinking:

Vraag het hem gewoon, zal vast wel actief op alle asociale media

Klopt dat is hem niet. Die was gestolen

Sorry had de foto niet gezien. Die Hanhart van jort is idd gestolen maar samen met zijn vriendengroep hebben we hem een nieuwe vergelijkbare verzorgt. Dit horloge is een vintage Breitling chrono met registers op 6 en 12 uur :nerd_face:

14 likes

Super gaaf dat jullie hem weer hebben kunnen voorzien van een mooie Hanhart. :+1:t3:

Dank dat ik nu weet welk horloge hij nu om had, heb ik eindelijk rust… :grin::hugs:

Prachtige Breitling :ok_hand:t3:

1 like

Dat lijkt inderdaad zo, maar nu het een vintage Breitling is zal het wel reflectie zijn van zijn blauwgestreepte shirt van een studiolamp. :nerd_face:

1 like