Watchtime 2024 beurs in Düsseldorf

We waren in eerste instantie de parkeerplaats naast de locatie opgereden met alle campers, maar die was dusdanig overvol dat het overal dood liep en je nauwelijks nog kon keren. Uiteindelijk een parkeergarage (met piepkleine parkeervakken) een kilometer ofzo verderop gevonden waar nog net wat plek was.

Die Sinn SRS blijft toch wel erg mooi. :star_struck:

1 like

Puur uit nieuwsgierigheid, hoeveel centjes moet je bij hebben om op een dergelijke beurs iets leuks te kopen?

Vanaf een paar honderd tot duizenden.

2 likes

Wel rekening mee houden dat de gehaktballen daar niet zo lekker zijn als die van jou.

1 like

Gisteren een erg leuke dag gehad op WatchTime. Leuke gemoedelijke beurs waar je door iedereen vriendelijk te woord gestaan wordt en alles van dichtbij kan bekijken en omdoen. Het was gezellig druk waardoor je soms even moest wachten, of op een later moment terug moest komen, om iets te bekijken of passen. Maar er was meer dan voldoende gelegenheid om alles te zien wat je wil zien

Ik heb in elk geval weer een hoop inspiratie opgedaan. Wat er voor mij echt uit sprong waren de:

• Fortis Stratoliner
  • Sinn U50 DS
  • Sinn 103 St
  • Damasko DS30

Hieronder wat plaatjes

15 likes

Je kan ook per trein en daarna U bahn gaan. Geen parkeerstress en geërger op de weg.

Staan alleen Fortis en Sinn daar ?

Die 15 minuten strijd voor een parkeerplaats neem ik graag voor lief dan. OV naar Duitsland is gewoonweg nog te slecht geregeld voor nu, zeker in het weekend.

Ik vind autorijden heerlijk weinig ergernissen tegen gekomen, integendeel zelfs.

Ik had geen last van slecht OV.

1 like

Ik heb even gekeken maar een enkele reis van bij mij voor de deur tot aan de locatie duurt dan ruwweg 2 1/2 uur.
Met de auto is dat 1 uur en 15 minuten, en een prijs voor het geheel zag ik zo snel niet maar ben bang dat dit ook niet erg competitief zal zijn.
Voordeel van de trein zou wel zijn dat ik na afloop makkelijker naar de binnenstad had kunnen gaan, dat was met de auto nu wel erg druk.

Dat kan ook ja. :roll_eyes:

Impressie van de 2023 editie

3 likes

En in de binnenstad is op horlogegebied onvoorstelbaar veel te zien :ok_hand:. Je kijkt echt je ogen uit.

2 likes

Ik weet het ik kom best regelmatig in Düsseldorf.
Mijn favoriet is het Düsseldorf waar je vooral in de zomer heerlijk kan rondwandelen en kunt genieten van oude architectuur.

1 like

Goed idee :+1:.

1 like

Deze is wel heel erg lekker! :heart_eyes:

6 likes

Vind het ook heerlijk. File vind ik ook echt niet erg. Muziekje of podcast (Mannen van de tijd) aan en laat de rest maar over je heen komen.

Trein vind ik alleen maar irritant. Geen tot weinig zitplaatsen, te duur en de reis duurt te lang.

1 like

De zuinige Nederlander zoals ik (de hobby moet ergens van bekostigd worden) parkeert bijvoorbeeld gratis onder de Theodor-Heuss-Brücke, en wandelt in 20 minuten langs de Rijn zo naar de Rheinterrasse. Van daaruit is het nog een km naar de Altstadt wederom de Rijn volgend, en sla je zo de Kö op. Parkeren in het centrum is overigens geen probleem, mits je 1 van de talloze parkeergarages opzoekt, vaak € 2.00 tot € 2.50 p/u en met een daglimiet.

De laatste foto is overigens iets eerder genomen, maar bedoeld om het plaatje even compleet te maken. De beurs is niet heel groot, maar wel leuk opgezet met voldoende ruimte. Er waren seminars, uitgebreide catering, kende beheerde gratis garderobe, veel security, en mogelijkheid tot proefrijden met een Lotus, en buiten was er nog een Zigarren Lounge. Kwam overigens specifiek voor @Staudt, die een proto presenteerde van een nieuw gelimiteerd horloge. Deze is ontworpen in samenwerking met de community van WatchRagazzi en welke ik ook reeds had besteld. Het definitieve ontwerp kent naw niet de buitenring en wordt in de loop van volgend jaar uitgeleverd.

Heb een foto gemaakt, maar laat zich slecht vastleggen, moet je in het echt zien. Specifiek ontwikkelde 38 mm kast, open caseback, petrolkleurige dial, automaat, brequet numerals in gun metal. Zijn eerste zonder secondewijzer, vandaar Senza Secondo.

Was een leuke dag: mooie beurs, nieuwe dingen gezien, mensen gesproken, stad in geweest, prima. Overigens had Fortis een hele leuke opzet van hun stand, mijn compliment. Hoewel mijn smaak een andere richting uitgaat, nodigt de opzet wel uit om te komen kijken en passen.

En natuurlijk in stijl afgesloten met de onvermijdelijke Bratwurst.

11 likes