Watchwinder erg leuk maar wat als inbraak?

Ik ben aardig enthousiast aan het worden omtrent het hervinden van deze hobby. Mijn vrouw heeft ook een leuk ding erbij en ik hoop dat ik de rest tzt kan laten zien.
Het liefst zou ik de horloges kant en klaar in een watchwinder willen hebben maar aan de andere kant denk ik stel? Er komt een inbraak en die knakker heeft het dan wel erg makkelijk. Hij heeft een leuke watchwinder van ettelijke honderden euro’s en een leuk bedrag aan horloges. Maken jullie daar geen zorgen om? Ik heb een kluis en daar liggen de meeste horloges in. Onpraktisch want je kijkt er niet echt meer naar om. Maar wat is wijsheid?

Waarom zou je dat willen? Geeft alleen maar onnodige slijtage van je uurwerk. Je laat je auto motor toch ook niet stationair draaien voor de deur zodat je er sneller weg mee kunt rijden?

29 likes

:rofl:

Als je je watchwinder in de woonkamer laat pronken loop je dat risico wellicht ja.
Je kan em ook ergens verdekt opstellen of in je kluis zetten als je weggaat?

Je bent een volwassen vent neem ik aan, verzin iets :rofl:

8 likes

Vrijdagmiddag gevoel op horlogeforum :rofl:

2 likes

ik had een winder op een powerbank, geen kluis want dan worden je kinderen gegijzeld en/of je halve huis gesloopt, aan de andere kant als je een dure winder hebt, nemen ze die mee en gooien ze die horloges aan de kant :grimacing:

5 likes

Wow…Ik kan me voorstellen dat je hier slapeloze nachten van kan krijgen. Ben erg benieuwd naar de oplossingen

2 likes

Een goede verzekering zou je ook nog kunnen overwegen. Ik heb zelf geen ervaring met een watchwinder, vind het vooral een coole gimmick om horloges te presenteren. Over de zin en onzin zijn de meningen verdeeld

nee, het is onzin

1 like

Ik heb in januari twee Glock 17’s kunnen aanschaffen en sindsdien heb ik geen zorgen meer om mijn watchwinder.

8 likes

Topic sluiten​:rofl::rofl::pizza:

1 like

Ts wel denk ik dan kan die

Weer snel door naar zijn volgende klus.

Oh nee het wordt juist leuk :rofl:

1 like

Welnee, het is al bijna vrijdagavond :grin: Even naar de supermarkt een bak :popcorn: halen.

1 like

Zet 2 v deze naast je watch winder :wink:

2 likes

Simpelweg doen waar jij je goed bij voelt. Ik vind de winder erg praktisch, altijd 3 a 4 automatische horloges voor handen die op tijd lopen :+1:t2:

2 likes

al mijn automatische zitten op een winder
licht je deze op dan is dat wel het laatste wat je doet :boom:

1 like

En die heb jij, natuurlijk doorgeladen, op je nachtkastje liggen. Om een inbreker voor zijn klep te schieten. Want daar mee ga je mee wegkomen, onder de noemer zelfverdediging, in Nederland :upside_down_face:

2 likes

Zeker kom je daarmee bij een omstandigheid waar je redelijkerwijs niet anders meer kon dan schieten weg…. Je verliest namelijk niet het recht op zelfverdediging ook al heb je een illegaal wapen.

Je krijgt wel een straf voor illegaal wapenbezit of als je een vergunning hebt het niet op de juiste manier opslaan.

1 like

daarom gewoon die wapenkluis in de slaapkamer en daar dan ook je horloge(winder) in :+1:

2 likes