Maar ik ben een beetje een lul voor vintage liefhebbers, want originaliteit interesseert me minder dan niks, ik wil gewoon dat een horloge de specificaties houdt die het had toen het nieuw gemaakt was. Als dat re-lume en vervangingen betekent, prima.
Advies is tegenwoordig max 5 minuten douchen.
Zolang kun je toch wel zonder horloge?
Zonder gekheid, waarom zou je nou per se onder de douche je horloge om willen houden?
Je zet je bril toch ook af?
Hier ook: jaarlijks laten testen (doe dit meestal vlak voor de zomer) en, indien nodig, opnieuw waterdicht laten maken. Op vakantie douche ik ook met mân vakantiehorloge (eigenlijk altijd een duiker). Wel zo fris, na dagelijkse een flinke dosis zout water, zand en het nodige zweet. Nog nooit een probleem gehad met een horloge, op deze manier.
Ik vraag mij af wat de meerwaarde is om met je -kostbare- horloge onder de douche te springen. Ik denk dat horloges die 10 bar of meer aankunnen, dat vooral kunnen om bij onvoorziene omstandigheden toch zekerheid te kunnen bieden. Is ook emotie, geen kip komt natuurlijk onder de 10 meter of meer. Maar indien nodig kan je horloge het aan. Dat is heel wat anders dan bewust het risico tarten dat je kostbare klok volloopt met -zout- water.
Ik niet, wel met een duiker van mimimaal 20 bar en stalen band. Verder is alles al gezegd, vooral onderhoud van je horloge is heel belangrijk . En onder de douche alleen met een goedkope duiker. 5 min. douchen en met de gaswinst einde van het jaar weer een nieuwe kopen
Dit doet echt pijn aan mijn ogen⌠Dure grap ook wellicht om horloge weer helemaal goed te krijgen⌠Wel les voor mij om met mijn soortgelijke klok nooit in t water te gaanâŚ
Met snorkelen kom ik al onder de 10 meter (2 bar), maar 100 meter (10 bar) is inderdaad wat diep.
Mijn diepste duik was rond de 55 meter, maar zelfs nu durf ik met mijn Seiko van 46 jaar nog naar die diepte.
Kwestie van weten hoe (en dat) de afdichting werkt.
Douchen uiteraard alleen om af te spoelen, bij voorkeur zonder zeep.