en bij 10 meter, ongeacht de massa (luchtweerstand niet meegerekend) 14m/s bij het raken van het water.
Laat dat nou toch redelijk dicht bij de snelheid liggen voor de 1bar dynamische druk bij bewegen onder water zitten.
Ik moet m’n binasboekje er weer eens bijhalen of een excelblad in elkaar broddelen voor dit soort dingen. De basis is wel leuk, maar ik gebruik het te weinig.
Als je ook nog hevig met je handen zwaait kunnen we er makkelijk 20m/s van maken…Maar is 1 bar dynamische druk voldoende om effect te hebben op waterdichtheid?
Ik zie niet of ze een horloge omheeft bij deze kampioenssprong (ik werd even afgeleid)🤷
Dat kan inderdaad ook en soms doe ik dat dan ook. Ik bedoel maar dat ik er niet zo op let. Submariner in natural hot spring en sauna was geen probleem. De hot spring liet wel vreemde plekken achter op de bezel. Die kreeg ik er uiteindelijk wel af, maar ik moest serieus schrobben. De sauna was eerder omdat ik geen vertrouwen had om deze op te bergen zonder beveiliging.
Sinn ux, marathon navigator, allemaal mee in zwembad douche, bij het duiken ook al een aantal keer meegegaan. Tot op heden nog geen enkel probleem ondervonden.
Ik heb nog een jlc master ultra thin met lederen band, maar die heb ik nog nooit mee onder de douche genomen of onder water.
Het enige waar we niet bij stil hebben gestaan is de vertraging die ontstaat op het moment van het raken van het water, die klap kan gevolgen hebben voor de balansveer of andere fragiele bewegende delen in een mechanisch uurwerk.
Dus, wel gewoon onder water zwemmen met een horloge om, maar niet van de duikplank af, tenzij het een G-Shock is, vooral met een frogman zijn er geen issues (geen kroon, knoppen zijn getest en goedgekeurd voor gebruik onder water, mede door het gebruik van iets van 4 pakkingen per schacht, quartz uurwerk zonder bewegende delen, uurwerk ingepakt in zachte gel).
Het is al meer gezegd, maar douchen met een horloge snap ik gewoon werkelijk niet. Heb ik eigenlijk nog nooit gedaan. Uitzondering is dat als ik met de AW om gesport heb, dat ik hem mee neem onder de douche om af te spoelen. Verder doe ik altijd mijn horloges af als ik ga douchen. Trouwens, als ik ga zwemmen ook. Zie de meerwaarde er niet van in om te zwemmen met een horloge om.
Heeft dus niets te maken met het wel of niet waterdicht zijn van een horloge waar ik mij zorgen om maak.
Ik heb een omega seamaster 300 diver 2019 model
Ja de naam zecht het dus heb ik ook gedaan zwemmen en de sea in geweest snorkelen
Van dat snorkelen ging van alles fout want ja ik was eigenwijs dus deed
Het toen er golfen waren
Maar ook douche
Maar ik spoel hem altijd af met of kraanwater of ik neem een flesje mee want dat zout is kut voor de bezel de schakels en de pakkingen
Wel laat ik mijn horloge elke 2 jaar de pakkingen en kronen van vervangen