Sinds wanneer is 1000 euro goedkoop voor onderdelen van eigenlijk vrij goedkoop materiaal?
Zeker nog nooit prijzen gezien van premium merken?
Natuurlijk wel, maar dat is ook een heleboel geschreeuw me dunkt. Naja, het zal aan mij liggen, kan me zienderogen minder relativeren met dit soort zaken.
Natuurlijk wel, maar dat is ook een heleboel geschreeuw me dunkt. Naja, het zal aan mij liggen, kan zienderogen minder relativeren met dit soort zaken.
Dat heb ik zeker ook, maar feit is dat er soms gewoon woeker prijzen worden berekend.
Nee. Het geeft de druk in atmosfeer weer dat er. Horloge kan hebben. Niet dat je er mee kan zwemmen.
Probeer maar eens een volgelopen horloge bij Rolex aan te leveren. Voor een ingewikkeld uurwerk als een doppelchrono vind ik het meevallen.
Klantenbinding en een prijs met minder winstmarge staat dan netjes, maar ik begrijp wat je bedoelt.
Een officieel duikhorloge volgens de iso standaard is meen ik minimaal 300m waterbestendig.
Als ik het goed lees is hij bij W&V geweest…mijn ervaring is dat ze altijd behoorlijk goed (lees gunstig) zitten met hun tarieven…dus wellicht is dit wel het “klantenbinding met minder winstmarge” tarief en was het gewoon een hoop werk, dure onderdelen etc?
Ah, goed om te weten! Mijn vraag is; wat zijn de mogelijkheden met 200m?
Zit er net tussen in en mijn Raymond weil heeft dit op de achterzijde staan. Gezien ik er gewoon mee heb gezwommen, ben ik wel erg benieuwd.
Heb al eens een volgelopen TH bij TH aangeleverd. Eigen schuld, schroefkroon vergeten. Kostte de prijs van een reguliere beurt. Was wel Fries zoetwater. Met zeewater is het denk ik vaarwel.
200 moet je gewoon mee kunnen zwemmen. Duiken zou ik niet doen.
oei, zo snel mogelijk naar de ad gaan waar je hem heb gehaald…niet wachten want het chloor in het water tast alles aan…
Misschien moet je het topic even lezen voordat je reageert.
Vlgs mij hebben W&V het horloge eerst uit elkaar gehaald en water eruit gehaald en toen is het horloge naar Zwitserland gegaan. Prima geholpen.
MarkR
Ik vind het heel erg voor je, dat dit kan gebeuren bij een duur merk als IWC.
Het zou de clienten service sieren, als men je klacht normaal respecteerde.
Uiteraard als coulance-reparatie, hetgeen normaal zou moeten zijn als de
norm voor zo’n gerespecteerd merk. Minder mensen zullen nog een IWC
willen aanschaffen.
Daaraan is IWC zelf schuld, zou ik zo stellen.
MvG, Jeroen4lingsbeek
N.B. :
In 2013 had ik over de waterdichtheid van juist de dure merken
een gesprekje met een juwelier, vanwege een 'lekke Tusal' van
mijn oudere zus ( prijs 4500,-- bij aanschaf in 2008 ).
De juwelier zei heel open en eerlijk, dat boven de 'indachtige
grensprijs van zo ongeveer € 3500,--' de waterdichtheid op 0
staat, omdat het vanaf die prijs om puur de prijs van het
gebruikte materiaal gaat, al naar gelang de goud--, platinaprijs
etc. Hij voegde er open en fijntjes aan toe, dat waterdichtheid
er dan gewoon niet meer toe doet, ook omdat 'de elitaire mens'
vrijwel altijd zijn/ haar 'jewelry' afdoet bij contact met water en
dat hij/zij altijd oplettend met deze dure dingen omgaat, dat het
deswegen ook gewoon er niet meer toe doet, de waterdichtheid.
Is je zus ook niet waterdicht dan?
Nou ik heb er eigenlijk wel begrip voor, horloge was 10 jaar niet geserviced dus dan begrijp ik wel dat de waterdichtheid er wel een beetje vanaf is. Had er gewoon niet mee moeten gaan zwemmen. Daar issie niet voor gemaakt. Maar heb ook enkele Rolex duikers, die ook alle al enkele jaren niet geserviced zijn dus vraag me af of ik daar nog wel mee moet zwemmen. Nouja daarom heb ik ook maar eens een Seiko SKX007 gekocht. Ook prima. Het zijn ook eigenlijk meer sieraden dan echte tools.