AUW… Die deed zeer.
Geeft wel meteen het verschil weer tussen dynamisch en statisch testen.
AUW… Die deed zeer.
Geeft wel meteen het verschil weer tussen dynamisch en statisch testen.
Dàs ruk …
Er is al eerder uitgerekend dat je met een snelheid van 51 Km/u moet zwemmen om daarmee (druk) verschil te maken. Usain Bolt haalde max 38 Km/u met hardlopen als vergelijk…
Han haalde dat dus ruim met die jump, voldoende massa x hoogteval = boem blijkbaar…
Ja hè? @Schoen zei vorige week dat hij die foto nog steeds gebruikt als oppepper op een donkere dag.
Je arm (pols) kan vermoedelijk wel heel aardig versnellen.
Je lichaam gaat uiteraard een stuk langzamer door het water.
Dit soort plaatjes maakt me toch altijd weer een beetje misselijk. Mijn SMP die ik nieuw kocht ging 2 weken na aanschaf eraan. Rubbertje vergeten in de fabriek.
Het is keurig opgelost, maar ik weet nog precies hoe het voelde toen ik in Frankrijk uit zee kwam en een laagje water op de wave wijzerplaat zag staan
(Het gaf “wave”-wijzerplaat wel een extra dimensie.)
Hier hebben we al veel informatie gedeeld :
Letterlijk ooit gehoord:
“Een Rolex is hardstikke duur en gebruikt speciaal staal, dat blijft waterdicht…”
Facepalm…
Over servicen van Rolexen heb ik ook gehoord dat dat “pas nodig is als 'ie niet meer loopt”.
Nou deze loopt niet meer
Klopt. Als ik een slechte dag heb, kijk ik meestal dit filmpje. Die heeft alles, hoogmoed, gedesillusioneerd plebs en zelfs een driekwartbroek.
Of die foto, dat zet mijn leed ook wel in perspectief.
En de eerste ISO norm is pas uit 1996… terwijl er al 40 jaar horloges waren om mee te zwemmen en te duiken, en fifty fathoms is maar 91 meter en dat ging blijkbaar ook goed, en Tissot en Omega hadden modellen met 2-zijdig draaibare bezels, dus het is maar wat je gelooft
Getsie.
Inderdaad, een humeur booster
T is net een Mercedes A-klasse bij de elandproef
Nah.
Wanneer je horloge het blijft doen na een duik in het meer is ze waterdicht. Klaar.
Zoals bijvoorbeeld al mijn Swatches, Seiko 5’s en de Casio F91-W.
En door.
Enige onduidelijkheid is dat ik leken/bronnen op het internet moet geloven ipv de fabrikant of een gecertificeerde horlogemaker;
Verwijzingen in de diverse links zijn o.a. naar ISO bepalingen. Die geloof ik heel wat eerder dan fabrikanten.
De fabrikant doet de tests en geeft garantie.
Prima toch. Als ik met een horloge ga zwemmen wil ik de garantie niet nodig hebben.
Vandaar dat ik voorzichtig ben op dit punt.
Doe intussen vooral wat jij zelf denkt dat verantwoord is met je eigen horloges.
Ok, jij volgt jouw persoonlijke standpunt ik volg die van de fabrikant.