Waterdichtheid moonwatch

Vraagje aan de forumleden.
Toen de capsule met de heren Michael Collins, Niels Armstrong, Buzz Aldrin in zee landde, waren de heren niet dodelijk ongerust dat hun ongetwijfeld destijds ook al dure omega nat zou worden van het zeewater?

Het is toch eigenlijk van de bizarre dat je met een horloge van zo’n bedrag je ongerust moet maken als je eens spontaan een lekkere duik maakt?

Was Gus Grissom zijn horloge ook kaduk na zijn zwempartij?

Vreemd dat zo’n ding niet tegen water kan?

Ik zat echt verlekkerd te kijken naar zoiets moois. Gezien de fragiliteit van dit uurwerk zie ik er maar van af. :flushed:

Hoe staan de bezitters van dit horloge daartegenover?

2 likes

Het horloge kan prima tegen water. Je kunt er ook gewoon mee zwemmen. Ik zelf zou het niet doen en raad het ook af - just to be on the safe side. Maar de pushers hebben prima rubber seals, en de kroon ook. Focus op wat je het beste kunt. De Speedmaster is geen duiker. In geval van nood overleeft-ie een zwempartij gewoon. Maar maak daar geen gewoonte van.

50M waterdicht = oppervlaktezwemmen. De Omega tutorials zullen je hetzelfde zeggen.

Ik spoel de mijne regelmatig af onder de kraan. Nou heb ik wel de tools en vaardigheid om waterdicht te testen, en ik zou dat voor elke Speedmaster-eigenaar aanbevelen op jaarbasis 2 tientjes all-in :upside_down_face:

3 likes

Op de maan kan je toch niet zwemmen… Onbelangrijk dus.

Ik vind het zelf geen probleem… kijk nooit naar de waterdichtheid van een horloge.

2 likes

Tsja. Ben ook voorlopig niet van plan om naar de maan te gaan. Dus da’s niet zo van toepassing.
Maarre, als ik een horloge ga kopen van een klein kapitaal wil ik niet ongerust zijn bij een spontane duik.

1 like

Dan gewoon de moonwatch kopen en een navitimer laten liggen.
Dan komt t wel goed.

1 like

Je gaat er gewoon niet mee zwemmen, punt. Het horloge pretendeert ook niets in die richting. Als je een Speedmaster kunt betalen heb je ook geld voor een duiker van een paar honderd euro.

Of een paar duizend. Ontwerp uit de tijd rond de maanlanding:

De plaat is uit het jaar van de laatste maanlanding. :blush:

5 likes

Omega garandeert dat de WR tot de diepte kan wat op het horloge staat of dat nou 30m is of 50m.

1 like

Kon toen gewoon hoor

1 like

Bekijk t eens van een andere kant, als je te diep duikt met je Speedmaster is hij misschien wel naar de maan :fire: en dat doet de naam Moonswatch weer eer aan :rocket:

6 likes

Nu wil ik jou topic niet vervuilen maar dit roept vragen op.
Hoe moet ik dat zien?

Je bent onderweg. Ziet water en plons??
Ff horloge af doen is toch geen moeite en ontneemt het spontane toch niet? Neem aan dat de kleren (jij sexy basterd) ook uit gaan alvorens de plons?

Ik zelf zwem nooit met een horloge om de pols… vind ik redelijk nutteloos.

1 like

Casio Duro erbij voor nog geen €100 met een WR van 200m met een prima Miyota kwarts uurwerk. Ziet er ook nog heel aardig uit.

Ik zo goed als altijd eigenlijk. Ik kan niet zwemmen met bril, weiger kategoriek om lenzen te dragen, kan niet scherp genoeg zien om wandklokken en dergelijke goed af te lezen van verder dan een meter of 10, 20 (afhankelijk van de grootte). Een gsm in je zwembroek is beetje te gek. Dus…

(Ja, hier wel ff gsm onder water dus, voor promotiedoeleinden.)

(En ja, dat is een vintage Rus uit 1979. Voor het “nooit zwemmen met vintage” publiek :innocent:)

2 likes

That’s me. You silly old pervert :heart:

Nope, niets van dat al. Is meer dat ik oprecht onhandig ben en stupide dingen doe……zoals idd spontaan gaan zwemmen en……
-autosleutel in mijn zak houdt tijdens spontane duik in zeewater tijdens een bloedhete dag in het buitenland. Wegenwacht aldaar kon er geen kl….mee

• maatje in het water gooien, hij trok mij er ook in toen ik hem eruit wilde helpen
  • in de sloot gevallen ( meer dan 1 keer)
3 likes

Overleeft-ie. Maar laat hem toch eerst maar even testen.

Had hier een jaartje terug iemand met een net aangekochte Panerai van een paar jaar oud. Was niet waterdicht op mijn vacuum-tester. :no_mouth:

1 like

Toen kostte een seiko lcd horloge meer dan de omega speedmaster 1450022

158 britse ponden tegen 165 voor de seiko cx 003