Waterdichtheid nieuw horloge in sale

Hypothetisch gezien, je hebt je zinnen laten vallen op een horloge dat de AD al enige tijd op voorraad heeft en na een jaar of wat in de sale gooit. Zou dit dan verkocht worden met recent ververste pakkingen/rubbers of loop je de kans dat je inmiddels ‘Lets say’ 5 jaar oude nieuwe horloge inmiddels niet meer waterdicht kan zijn. Uiteraard valt het binnen garantie etc maar dacht hier recent over na en het laat me niet meer los :sweat_smile:

1 like

nee

7 likes

Nope.

1 like

Als je zo denkt, dan zou ik het niet kopen.

Technisch gezien is het namelijk klinklare onzin, maar als het in je hoofd zit, verandert er voor jou niets. Ook al komt iedereen met overtuigende reacties, of al vertelt de AD dat het horloge een service beurt gehad heeft. Dat is nu eenmaal hoe ons brein werkt. Idéfix.

1 like

Zeker als hij in een lekker zonnige etalage heeft gelegen. Dan kun je als je de kroon opendraait de rubberkorreltjes er zo uitblazen.

14 likes

:joy:

2 likes

is 5 jaar oud.
Gewoon een nieuw model nemen.
Mn 925 was twee weken uitgebracht, dan weet je dat het goed zit.

Want? Blijven de o-ringen onbeperkt goed?
Nee toch.

1 like

Watvoor een horloge? Een ISO diver bijv. heeft een langere versheidsdatum dan een non screwdown 10 ATM sportswatch. En wat @Cav zegt, als je eenmaal twijfels hebt …

1 like

Bij intensief gebruik niet nee. Dit is een nieuw en ongebruikt horloge, waarbij de o-ringen ten eerste van duurzame synthetische materialen zijn gemaakt, want modern, en daarnaast niet in contact komen met direct zonlicht, extreme temperaturen of chemicaliën. Die pakkingen zijn gewoon nog als nieuw.

Ben je professioneel duiker, ja, dan wil je ze allicht voor de zekerheid laten testen/vervangen. Maar dan doe je dat toch wel en maak je geen draadje aan.

Geen idee of ik de topicstarter hiermee gerust stel, maar dat zou ik zelf wel zijn.

4 likes

Ok. Ik leer nog iedere dag. :blush:

Ik zou de vraag gewoon eens aan de AD stellen? Als er in de specs melding wordt gemaakt van 100, 200 m waterdichtheid zou ik toch zeker willen zijn en een druktest vragen.

Dat is inderdaad een kleine moeite.

Je zou ook een beurtje kunnen uitonderhandelen, maar ik denk dat @FatAndFurious beter een nieuwere kan zoeken. Scheelt een hoop gedoe en kopzorgen. Zonder verwijt, want ik weet dat ik cru klink. Dat ben ik niet.

Voor de duidelijkheid: ik denk soms precies zo en heb dan mensen met kennis van zaken nodig om mijn twijfels weg te nemen. Dat lukt ze niet altijd.

Slightly off topic: Ooit kochten we een splinternieuwe Lada Niva (weddenschap), maar de banden waren al vijf jaar oud, vierkant en vol haarscheurtjes. Echter; die auto stond vijf jaar in alle weersomstandigheden buiten in Vladivostok, niet in een kurkdroge, klimaatgecontroleerde, ruimte bij een Horloge dealer achter een stofvrij glazen ruitje van een afgesloten vitrinikastje.

Als het horloge in mijn open, metalen schuur had gelegen al die jaren, dan was het een ander verhaal geweest. :cowboy_hat_face:

2 likes

Ik zwem gewoon met 30 jaar oude Seiko duiker
Geen probleem
Al die onzin over waterdichtheid.
Valt wel mee
Heb er zat oude.

3 likes

Als in het service center een wijzer wordt vervangen en ze hebben 'm daarna niet getest op waterdichtheid kan dit zomaar gebeuren:

10 likes

Au!

Aan een kwaliteitshorloge hoef je niet te twijfelen. Ook als het wat langer op voorraad ligt, zoals al eerder aangegeven.

Er zijn vast ook mensen die al jaren zonder onbewijsbare rijden of onder invloed nooit een ongeluk hebben gehad …geldt echter lang niet voor iedereen

Hebbgeen horloge op t oog maar was een algemene vraag . Interessante antwoorden allemaal

1 like

je kan de vraag ook anders stellen,
hoe oud is een “nieuw” horloge echt vooraleer deze aan de man wordt gebracht?

3 likes

Tja, wat wil je. Dit is natuurlijk geen

:wink:

1 like