Waterschade aan een horloge?

Hallo,

Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum om jullie iets te vragen over mijn horloge. Ik kon op internet geen antwoord op mijn vraag vinden maar jullie hebben er vast wel verstand van!

Ik heb een horloge gekocht in augustus. En dacht dat deze waterdicht was.
nu staat het opeens stil. Ik dacht dat het de batterij was. Toen ik het bij de winkel bracht waar het wegkwam zei die mevrouw:" je hebt er toch niet mee gezwommen he!? "
Ik antwoordde eerlijk: nee.

maar thuis begon het te knagen… ik was mijn handen vaak en grondig en daarbij werd het horloge ook altijd helemaal nat. Vaak legde ik het te drogen op een droge theedoek na het handen wassen.
Ik zocht het horloge op op internet en de ene site zegt dat het 5 atm waterdicht is (dus ik had goede hoop) maar de andere vermelde 3 atm (moed zakte in de schoenen)…

Ik heb nooit een gebruiksaanwijzing erbij gekregen terwijl dat wel had gemoeten, en ben er altijd vanuit gegaan dat hij “waterresistand” is zoals er achterop gegraveerd stond!

Nu ben ik een beetje in paniek, als het horloge waterschade heeft zal het wel niet onder de garantie vallen!!?
maar mijn belangrijkste vraag: is waterschade te repareren!? (en wat gaat dat kosten?)

Het was een duur horloge, 199 euro. Van dolce&gabbana (model DW0200) met quartz uurwerk.

Ik ben heel benieuwd naar wat jullie ervan zeggen…
in iedergeval alvast enorm bedankt!
groeten,
Anneke

ik ben bang dat waterschade altijd te traceren is

ja dat denk ik ook… maar is het te repareren???

Alles valt te repareren, maar de prijs die je ervoor moet betalen is soms niet mis. Water resistant is een loze kreet als er niet bij staat tot hoe diep of hoeveel ATM. Misschien was hij alleen wat water resistant tegen regen.

Hoi Anneke,

Als de waterschade veroorzaakt is door handen wassen, dan lijkt me dat een typisch garantie geval. Want ook bij slechts 3 Atm zou handen wassen of regen geen schade moeten mogen aanrichten.

Groeten,

Martin

Tja, maar dan zou het best eens nietes/welles kunnen worden als de leverancier niet meewerkt.

We horen graag wat de reactie (en de naam) van de levarncier is.

succes! hans

als u zoals u zegt alleen maar de handen ermee wast en er staat op tot 3 atm dan hoort dit garantie te zijn.
het horloge is dan bij aankoop niet deugdelijk geweest terwijl u als consument er vanuit mag gaan dat een artikel als deugdelijk word verkocht.
uitgaande van consumentenrecht kunt u stellen dat het horloge bij aankoop niet deugdelijk was de verkoper zal het tegenover gestelde moeten bewijzen.let op u hebt niets met de fabrikant te maken maar met de verkopende partij.die hoort dit op te lossen met de fabrikant.
succes.

Als er water resistant op staat ongeacht het aantal atm …mag je er toch van uit gaan dat je er op zijn minst mee mag douchen cq handen wassen ?

Lijkt mij een garantie geval …

zeker voor zo een duur klokje :wink:

Dit is een overzicht van de aanduidingen van waterdichtheid en wat wel en niet te doen…

Lees voor waterresistant 30 m

@Plofkop: Als er waterresistant op je horloge staat, zou ik er toch maar niet mee douchen.

ontzettend bedankt allemaal voor de snelle reacties!

Morgen ga ik weer naar die winkel toe om het op te halen en ik zal laten weten wat ze me morgen vertellen en wat er gebeurd! Ik ben erg blij met jullie reacties! Nu voel ik me minder een horloge-sloper en kan ik morgen met meer zekerheid een beroep op de garantie proberen te doen!

Meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom! hoe meer ik van jullie mening hoor hoe beter :slight_smile:

Dames hebben voorrang hier want zeldzaam :slight_smile:

Oude snoeper :slight_smile:

Ik ga in deze mee met Hans; als je kijkt op de grafiek zie je dat 30 meter slechts aangeeft handen/gezicht wassen en enkele regenspatjes. Dus sporadische druppels die je elke dag kunnen overkomen. Als jij aangeeft dat je slechts je handen hebt gewassen dan lijkt dit me een garantiegeval. (just my 2 cents)

Let trouwens op de aanduiding: 30 METER, veel mensen denken dat ze hiermee ook werkelijk 30 meter diep kunnen gaan. Maar dit is eigenlijk misleidend, net als de kreet WATER RESISTANT. Als je je aan de grafiek houd kan je eigenlijk niet mis gaan.

Succes morgen!

Paul G. Schreef:

@Plofkop: Als er waterresistant op je horloge
staat, zou ik er toch maar niet mee douchen.

Dat is me nu duidelijk na het grafiekje en een ander topic hier op het forum .

Ik heb nu een horloge om waar 12800ft=3900m opstaat , maar er staat geen water resistant op , kan ik met dit horloge nu toch gaan zwemmen ? :wink:

Rolexje :slight_smile: ?

dipsy?

Hoi Anneke,

Het zal aan de sportiviteit van de verkoper liggen of hij je gelooft of niet.
Hij zal jou op je woord moeten geloven en dat ligt helemaal aan hoe je overkomt bij hem. Ook zijn normen en waarden zullen een rol gaan spelen.
Ik wens je veel succes, uiteindelijk wordt eerlijkheid altijd beloond.
Mocht het je niet lukken dan stort ik 25 euro in een evt. fonds om jou een nieuw horloge te laten aanschaffen. Dit omdat ik het erg lullig voor je vindt en omdat het bijna kerstmis is.

mvg, Frans

hulde frans !!!

wat een mooie kerstgedachte

Jaap-Wim Schreef:

Let trouwens op de aanduiding: 30 METER, veel
mensen denken dat ze hiermee ook werkelijk 30
meter diep kunnen gaan. Maar dit is eigenlijk
misleidend, net als de kreet WATER RESISTANT. Als
je je aan de grafiek houd kan je eigenlijk niet
mis gaan.

Hoewel wij als horlogeliefhebbers weten hoe het zit, vind ik het toch vervelend voor mensen die door deze luchtige aanduidingen misleid kunnen worden.

Frans53 Schreef:

Mocht het je niet lukken dan stort ik 25 euro in
een evt. fonds om jou een nieuw horloge te laten
aanschaffen. Dit omdat ik het erg lullig voor je
vindt en omdat het bijna kerstmis is.

En omdat ze een vrouw is? :wink: :wink: