We gaan digitaal

Doordat je hier op het forum zit kom je hier horloges tegen in alle maten en kleuren, dik, dun, groot, klein, rond, vierkant, automaat, handwinder, solar, analoog, digitaal en ga zo maar effe door. :+1:

En laat ons nu juist dat laatste niet hebben in de collectie, ook nooit gedacht dat ik me om een digitaal horloge zou bekommeren, maar :thinking: een mens kan veranderen, niet? :smirk:

Dus,… Zaterdag laatst was ik eens uit eten gegaan en dacht daarna eens in de nabij gelegen inno-winkelketen te gaan kijken, was weer jaren geleden en was benieuwd in hoeverre ze veranderd waren (ik kwam daar in jongere tijden wel eens) :older_man:

Veelal kleding, slaap en badkamer accessoires ed. maar ook horloges en juwelen stonden daar uitgestald, :watch::gem: niet echt de meest besproken merken die hier voorbij komen op HF maar toch vrij mooie exemplaren.

Ik was nu in de eerste plaats niet echt van zins een aankoop te doen, enkel maar eens te kijken om wat voor spul ze in deze keten zoal verkochten, doch op een gegeven moment viel mijn oog op een digitaal horloge van het merk Diesel. :astonished:

Ik bleef toch een paar momentjes staan kijken naar dit horloge maar dacht maar verder te gaan om de verkoopster niet de indruk te geven dat ik interesse had, maar na wat rondgeslenterd te hebben in de winkel begaf ik me terug naar het bewuste horloge en bleef deze keer wel staan en vroeg toch de verkoopster even tijd te maken om het horloge te laten zien. :innocent:

Ik moet zeggen dat toen ik het in m’n handen kreeg ik toch aangenaam verrast was van het horloge, ik dacht het zal wel zo’n prul zijn, gemaakt uit wat goedkoop blik, met de gedachte het dan meteen terug te geven, maar het voelde solide aan in mijn handen.

Maar toen ik wat meer uitleg vroeg aangaande de functies van het horloge hoorde ze het in Keulen donderen, :grimacing: ze begon meteen op alle knopjes te drukken en keek alsof ze een marsmannetje zag :dizzy_face: waarop ik vroeg of er ook een verlichting op zat, dat wist ze wel te vertellen maar dat werkte niet naar behoren of helemaal niet. Op een gegeven moment kwam er ook nog een tweede verkoopster aandraven (volgens mij het hoofd van deze afdeling) maar ook zij stond met de mond vol tanden :zipper_mouth_face:

Mijn interesse was op dat moment tot meer dan de helft bekoeld, de eerste indruk was er nog wel maar een horloge dat niet werkt moest ik niet hebben, voor de grap vroeg ik of er wat van de prijs af kon, nu duidelijk was dat het niet naar behoren werkte :grin: maar dat kon niet zij de tweede waarop ik dan zij dat ze het horloge maar best terug konden sturen naar fabriek voor nazicht.

Maar goed,…. Ok, thuis gekomen zat het horloge nog steeds in m’n hoofd en begon ik op het internet te zoeken naar het bewuste horloge, dat het merk Diesel was wist ik al maar het type was me onbekend dus moest ik naar verdelers zoeken die dit merk ook hadden en zo kwam ik bij www.horloge.be en daar stond hij ook te koop maar niet in stock.

Maar nu dat ik het typenummer wist kon ik verder zoeken en kwam ik al snel op de site van bol.com terecht en ja hoor ‘op voorraad’ winkelwagentje in en op bestellen drukken?.. neen hoor, de twijfel kwam weer op, en zo werd het twee dagen later, maandag en nog steeds zat dit horloge in m’n hoofd :confused:damned! Terug naar de site en gelijk maar op die verdomde bestelknop geklikt :relieved:

En zo beland er nu weer een vreemde eend in de collectie
Normaal bestaat mij collectie enkel maar uit drie merken en zou ik het daarbij gelaten hebben maar de dag dat er eens een ander merk bijkwam door cadeautjes of andere onvoorziene gebeurtenissen noemde ik deze steeds ‘de vreemde eend in de bijt’ (had al vier ‘eenden’ en nu vijf) dus ze vreemd blijven noemen ga ik ze niet meer doen, ze horen er nu eenmaal bij. :smirk:en… o ja,…. Eenden zijn het ook niet :blush::joy:

Na al dat palaver zijn er ook de foto’s:

zo, dat was hem dan, de eerste digi is een feit
en ja, de verlichting werkt :sweat_smile: :+1:

44 likes

Nou, het is even schrikken…

Maar " het " heeft wel wat.

Bijzondere aankoop. Geniet ervan.

5 likes

:joy:

4 likes

“Het” is inderdaad weer eens wat anders dan je hier typisch zou zien :smiley:

Geniet ervan!

3 likes

Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

2 likes

Niet helemaal mijn smaak maar toch ben ik plaatsvervangend blij met de aanwinst! :grin:

2 likes

Kies je eigen weg en lekker blingbling zou ik zeggen :sparkler:

Veel plezier ermee!

2 likes

Leuk model, doet wat seventies aan :+1:t2:

2 likes

Lijkt wel een band van metalen botten :grin:

2 likes

Heel bijzonder.

1 like

Sterk krokodillen/alligator uitstraling. :+1:

1 like

Dat is een bijzondere en uitgesproken aanwinst, gefeliciteerd :partying_face:

Toch ook echt weer wat anders ten opzichte van bijvoorbeeld jouw Chronomasters en bullheads.

1 like

Hmmm… gewohnungsbedürftig… zegt onze Oosterbuur.
Gedurfde aankoop, maar als het blijft knagen, kun je het niet loslaten, zit er inderdaad maar 1 ding op…

Katsjing! De kassa laten rinkelen en lekker aan de pols. .proficiat!

2 likes

Proficiat digitaal is weer helemaal in…:+1::wink:

1 like

Holy moly, inderdaad bijzonder. Niet mijn kop van thee, maar ieder z’n smaak, van harte!

1 like

Ik….uh…de….uh…

Nou.

Geniet van je nieuwe aanwinst!

3 likes

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Allereerst respect, je doet lekker je eigen ding. Maar ik weet niet of ik zoiets zou willen.

Desalniettemin is het gezegde dat smaken verschillen en dat is maar goed ook. Veel plezier ermee :slight_smile:

1 like

Proficiat met je aankoop, geniet ervan. Ik had, toen ik een jaar of 10 geleden hier op het forum terechtkwam, geen enkel digitaal horloge, niks voor mij dacht ik :smile: maar door het forum heel wat geleerd en vooral gekeken naar heel veel digitale horloges, resultaat, heb er nu minstens een stuk of 12 in de collectie, vooral oude casio + een oude seiko message horloge, zo zie je maar :smiley:

2 likes

Ik vind het wel een gaaf ding.
Veel plezier gewenst van deze Diesel.

2 likes

Lekker wat anders, veel plezier ermee!

1 like