Let’s go!
Kieswijzertje kan toch nog wel? Voor zover die niet ‘gesponsord’ zijn.
Wat kan mij die waterschappen schelen. Maar met de uitkomst van deze verkiezingen wordt ook de bemanning/bevrouwing van de Eerste Kamer bepaald hè. Wel zo handig als jouw partij daar wat te zeggen heeft want anders kunnen ze niet regeren of kunnen ze geen druk zetten op de regering als oppositie.
Als dat leidend zou zijn kun je beter gewoon elke dag in je bed blijven liggen in plaats van je naar dat lab te slepen. Badoemtsj.
Lijkt op de Schepenzaal? Ik kom zo wel even langs met m’n stembiljet.
Met deze rammelrus om de pols.
Ik vind de waterschappen de grootste oplichterij die er is. Waarom extra voor die gasten betalen, naast de gewone belasting?
Ik ga denk ik wel stemmen, maar weet niet wat ik ga dragen. Om even on topic te blijven.
Ik voorspel een verplaatsinkje naar off-topic…
Twente is dan ook geeneens geen provincie. Ik zou lekker thuisblijven.
Ik mis mijn boxspring nu al Ik heb het beste bed in de geschiedenis der bedden.
Oh gan we ut zau speile vent?
Het is een onafhankelijke staat…van coolheid.
Linksom of rechtdom moeten de kosten toch opgehoest worden. Dat kan middels een rijksbelasting maar daar wordt niet voor gekozen omdat elk waterschap verschilt in grootte, verantwoordelijkheden en dus kosten om te opereren. Door deze mate van decentralisatie (=uitbesteding van overheidstaken aan een lager orgaan) kan er dus beter maatwerk geleverd worden
Dat groepje bejaarden dat 1x in de week samenkomt om te spreken over zaken die prima aansluiten op hun nevenactiviteiten? Na een stukje van het ‘debat’ van gisteren gezien te hebben, waar geen enkel provinciaal punt werd besproken, heb ik het idee dat het toch een groot conglomeraat is. Ik acht de kans klein dat ik ga stemmen maar ik draag (in de trein wegens het tekort aan goede infrastructuur, waar de provincies over zouden moeten gaan):
Ik vraag me af hoelang het duurt voordat iemand zegt; politieke discussies zijn niet gewenst en ik zie weinig horloges. Opzouten naar off-topic!
Dat mag je vinden. Feit blijft dat een wetsvoorstel niet doorgevoerd kan worden zonder meerderheid in beide Kamers. Wat jij verder van de bezetting vindt, vindt de Grondwet niet zo interessant.
Als stemmen echt uit zou maken was het wel verboden!!!
uiteraard stem ik wel
Uhhhm.
Ik heb een flauw vermoeden dat er een aantal zijn die geen idee hebben wat de Provinciale Staten inhouden.
Misschien maar goed ook dat die dan niet gaan stemmen.
Doe ik niet aan. Ik kan hoogstens zeggen: stem wat je bij Tweede Kamerverkiezingen zou stemmen. Dat is de logische keuze als regionale zaken je niet zo interesseren.
Wel altijd mooie gebouwen die waterschappen.
Ik voel me veilig bij zoveel schoonheid.
Geld is geen punt, hoeveel mensen ‘werken’ er eigenlijk bij al die waterschappen ?
Mijn inziens wordt er enkel moeite gedaan voor nieuwe wetten of wijzigingen, als op voorhand al bekend is wat het in de 1e kamer doet. In de huidige vorm zie ik de afsplitsing niet zo, maar dat het in theorie iets toevoegt klopt.