Ook ik zou de waterschappen liever bij rijkswaterstaat ondergebracht zien.
Vorige waterschapsverkiezing had ik via de mail wat vragen gesteld aan zittende vertegenwoordigers over de waterhuishouding in ons gebied (ik zat in een wijkoverleg, vandaar). Die hebben ze mede met een industriele gigant en in overleg met de lokale gemeente veranderd. Mijn wijk had traditioneel veel last van grondwater die bij sommigen echt letterlijk door de kruipruimte stroomt (1 huis heeft de bijnaam “de rivier” in de buurt…I kid you not)
De reacties die ik kreeg op mijn vraag wat hun partij en het waterschap voor onze wijk zou kunnen betekenen als door de te verwachte veranderingen de situatie zou verslechteren waren ronduit bizar.
Van beledigend (VVD spande de kroon, PvdA deed ook een kleiner duitje in het zakje), niet onze focus/interesse (GL), spreek daar maar de gemeente op aan (SP).
Ik kreeg 1 normaal antwoord dat niet neerkwam op “zoek het maar zelf uit”. Een kleine “lokale”, niet aan een landelijke partij gebonden vertegenwoordiger gaf constructief antwoord en ik kreeg zowaar gedetailleerde informatie via haar over de prognoses na de verkiezings drukte (zoals beloofd).
Zelf vertelde ze dat ze gek werd van de “landelijke” gebonden vertegenwoordigers, die menen dat het OK is tegen een voorstel te stemmen alleen maar omdat de concurrent hem heeft ingediend…
Alsof ook maar iemand de politiek van het waterschap in de gaten houdt
Ik heb onze buurt op de hoogte gebracht van mijn “constructieve” interacties met de politiek en een stemadvies gegeven.
Volgens de etiquette is het ongepast een horloge te dragen tijdens het stemmen.
Dit is afkomstig van de Griekse oudheid waar men tijdens het stemmen nooit een horloge droeg.
Tuurlijk gestemd! met de Rolex sub om m,n pols .
Het is een recht en daar heeft mijn schoonvader met zijn Seiko titanium (87) en ik vanmorgen gebruik van gemaakt.
Je mag voetballen en praten over voetbal tot je een ons weegt, echter je hebt niets in de melk te brokkelen over bijv. het beleid van de KNVB. Als je stemt, heb je wel degelijk invloed.
Interessant topic! Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij maar een simpele ziel voel, tussen al die grote denkers en orateurs die ik in dit topic aan het woord heb gezien.
Ik hou het voor het gemak on topic: kiezen voor de Waterschappen, dus logischerwijze een duiker aan de pols ‘What else?!’… maar dan wél een hele chique!