We noemen ons proefkonijn 'Replica'

Sinds kort wel.

Dat is helaas niet meer het geval: hartstikke illegaal tegenwoordig. http://www.anti-piracy.nl/wat-mag-niet.php

helder, ooit uitgezocht niet bijgehouden.

Een nep Rolex voor eigen gebruik (ook) niet.

Artikel 337
1
Hij die opzettelijk:
a
valse, vervalste of wederrechtelijk vervaardigde merken,
[bla bla bla …]

Niet strafbaar is hij die enkele waren, onderdelen daarvan of merken als omschreven in het eerste lid in voorraad heeft uitsluitend voor eigen gebruik.

Na 2 jaar ben ik er nog niet uit, maar steeds als ik haar liefkoos en in haar oor bijt, laat ze een scheet en vliegt het raam uit…
[naar Herman Finkers]

6 likes

Ik lees hier veel “uitproberen bij juwelier”.
En wat vinden we er van als dan vervolgens via internet de aankoop wordt gedaan (want véél goedkoper)?

Dat soort dilemma’s.

afhankelijk of de juwelier iets met de prijs wil doen. wil best beetje extra betalen maar geen 15% tov grijs bijv.

De aanschaf van een horloge draait om emotie. Er is immers niets rationeels aan een horloge van meer dan 100 euro. Er zijn maar bijzonder weinig mensen met een beroep waarom een horloge van levensbelang is en er zijn heel veel alternatieven om snel de tijd te zien. (Dit typende heb ik 2 alternatieven om de tijd te zien die me dit ook sneller laten weten dan ik mijn pols richting mijn hoofd kan draaien en mijn ogen een andere kant op laten kijken.)
En de wetenschap dat ik een nep horloge of een homage of wat dan ook om mijn pols heb geeft mij een ander gevoel/emotie dan wanneer ik de real deal om heb. Dus een homage aanschaffen als test of ik de echte wel waardeer zal voor mij niet werken. Ik koop de echte of niets.

Koop je nog wel kleding!?

Niet lullig bedoeld, maar door jouw hele stijl van leven (en een ieder in Nederland), gebruiken wij heel veel zaken waar kinderarbeid, of sponsoring van criminele regimes aan te grondslag liggen.

Persoonlijk:
Ik hoef geen echte Rolex, laat staan een replica…
Ik ga al helemaal geen 400-500 euro neerleggen voor een replica…

Overigens doe ik het bij de film industrie wel…
Ik download regelmatig “illegaal” en als ik het echt leuk vind, koop ik de blu ray ervan.

Leuke doelstelling.
Maar het kopen van een replica zou ik nooit doen , De klik bij een horloge is puur een kwestie van gevoel.
Dit is naar mijn inziens niet na te bootsen met een replica.

Een onzinnig topic dit zeg.

Als je echt iets duurs wilt kopen doe je research.
Leest reviews, bekijkt foto’s en video’s.
Bovendien kun je passen bij een AD.
Daar komt bij dat veel replica’s niet exact de
maten en gewicht hebben van het origineel.

Iedere cent is teveel betaald voor een replica.

Grt.

Nee, een hommage ok, maar een met de vervalste merknaam vind ik niet kunnen.

En ? :wink:

Discussies over replica’s zijn verboden dus deze gaat dicht.

1 like