We noemen ons proefkonijn 'Replica'

Misschien is het wel een echte?
Ik vertel ook tegen iedereen dat mijn Rolex en Tudor echte neppers zijn.
Dat zie ik gelijk zegt men dan.

:slight_smile:

2 likes

Testen: gewoon met een gebruikt horloge.
Ik heb toch altijd een paar dagen nodig om te weten of het een blijver wordt.
Die kan je altijd weer doorverkopen. In tweede instantie kan je dan altijd nog opwaarderen naar nieuw.

Mijn JLC memovox heb ik nog nooit gedragen en gelijk in de kluis gegooid.

Zonde! Why?

1 like

Een replica is voor mij ā€˜not doneā€™, een hommage heb ik niet zo veel moeite mee. Een replica pretendeert iets te zijn wat het niet is, een hommage wil er graag op lijken maar meer niet. Het verschil tussen een replica en een hommage lijkt me de gebruikte merknaam. Natuurlijk is een hommage niet te vergelijken met de echte wat betreft kwaliteit, maar de maat en kastvorm komen wel overeen lijkt me. Op die manier kun je best een idee krijgen of het wat voor je is, dus een hommage om te testen, waarom niet? Bevalt dat, dan ga je eens een echte bekijken toch? Of ga je met een paar duizend euro naar de juwelier, koopt een Panerai om er na een weekje dragen achter te komen dat je hem te klein vind?

1 like

Tikken jouw Rolex en Tudor ook als een quartz??

dan is er wat mis-) :yum:zeker als er rotor selfwinding opstaat

Ik vind een replica Ć¼berhaupt niet te vergelijken met een echte (ik heb het dan nu over Rolex). Het gaat mij toch om het complete gevoel wat je er bij hebt en dat heb je imho absoluut niet bij een (goede) replica.

Is natuurlijk wat anders maar komt dichtbij: deed dit vroeger wel met nieuwe games.

Eerst downloaden en kijken of het wat is/ goed loopt op de PC en dan daarna tot koop overgaan van het origineel.

Ik zie het dan ook als ā€˜proefrijdenā€™

Maar aan de andere kant steun je wel het ā€˜wereldjeā€™ achter kopie/namaak

Gek genoeg is dat (in ieder geval in NL) wel redelijk geaccepteerd. Datzelfde geldt voor muziek en films. Ik vraag me ook af of de felle tegenstanders van replicaā€™s ook zou stellig zijn als het gaat om illegaal downloaden van muziek, films en software.

2 likes

Daarom zijn die (betaalde) steamingdiensten ook zo geweldig. Sinds Spotify luister ik heel anders (breder) dan voorheenā€¦

1 like

Daar had je toch crazybytes of twilight voor? :wink:

2 likes

Nee, maar het is ook geen echte replica maar een imitatie replica!

Replicaā€¦hommageā€¦ whatā€™s in the name :thinking:

Dit is dus een hommage dan? Volstrekte kopie van Range Rover. Behalve de naam (en kwaliteit)

1 like

in de strikte zin van het woord ja. Ik zie nergens RANGE ROVER staan op de carosserie! En LAND WIND pretendeert ook helemaal geen Range te zijn dus. Over de kwaliteit laat ik me niet uit. Koopt iemand zoā€™n ā€œhomageā€ landwind dat zal hij daar snel genoeg achter komen!

Dat verbaast me ook ja, tegenwoordig kijkt men je vreemd aan als je zegt een nieuwe CD te hebben gekocht, of een licentie op je software. Maar wel lekker pochen dat ze het nieuwste van het nieuwste ā€˜hebbenā€™ (gejat, ja). Als je dan vraagt hoe ze het zouden vinden als ik iets van hun zou stelen, dan ā€˜is dat niet hetzelfdeā€™ā€¦

[quote=ā€œacour_jeroen, post:50, topic:73525, full:trueā€]
Daarom zijn die (betaalde) steamingdiensten ook zo geweldig. [/quote]

Inderdaad, de drempel om op die manier legaal aan muziek of een film te komen wordt zo wat lager gelegd. En het scheelt enorm veel ruimte in de kast :wink:

Is niet altijd het geval. Koop geen audi A4 maar een seat exeo. Exact zelfde wagen, helft van de prijs. Ook hommage?

Nee want zelfde bedrijf en andere carrosserie. Denk aan alle varianten binnen de Swatch groep.

Zelfde fabrikant, dus nee. Meer een Tudor Submariner (als we dan toch in die niet zelden scheef gaande vergelijking tussen autoā€™s en horloges blijven).

1 like

het is niet illegaal om muziek of films voor je eigen gebruik te downloadenā€¦

Als het goed is tegenwoordig wel.
Maar schiet me er niet op af als ik het fout heb :wink: