Wederom een discussie over verkooprechten

De Trustlevels zijn een mooi middel om “verkopers” te weren.
Personen die alleen maar willen verkopen en de hele beleving erom heen geen zak interesseert.

En als je je Trustlevel hebt bereikt om het blauwe gedeelte op te mogen om te verkopen en kopen, dan ben je er nog niet want ook dan wordt er van je verwacht dat je actief blijft. Anders zak je weer een level terug.

Kortom, ik vind het een prima systeem.

6 likes

Jij hebt duidelijk nog geen ervaring met het verkoopgedeelte hier :joy:

6 likes

@PLP Bedankt voor de tip, ik zal het onthouden

4 likes

:joy::joy: Scherp gezien!

1 like

Ik vond je al redelijk kinderachtig worden met je dreigement het forum te verlaten maar dit maakt het er niet beter op.

Ok, Jur heeft geen bezwaar tegen een pb, zegt onderstaand topic. Toch denk ik dat het niet leuk is om streeds weer PB’s te ontvangen van mensen wie het niet snel genoeg gaat. Het gaat hier immers om horloges, niet om het verkopen ervan.

1 like

Jammer dat je er de humor niet van in kunt zien.

Ik vind slechte grappen niet zo leuk, sorry.

Ja, ik koop wel hier op het forum, maar ik betaal wel de prijs die ze vragen. Afpingelen doe ik nooit, dus de verkoper is altijd tevreden en ik ook, en soms moet ik repareren daaraan, maar dat is niet erg, kan dat allemaal wel. niks is een probleem.

De irritatie komt waarschijnlijk omdat dit het zoveelste topic erover is. Als nieuw lid weet je dit niet, ook omdat vele van die topics zijn verwijderd.

Ik ook hoor.
Maar als ik bijvoorbeeld over iemand klaag vind ik het wel fair om diegene er zelf ook even bij te halen (met een ‘tag’). Ik zie maar al te vaak dat dat vaak bewust niet gedaan wordt, vooral in off topic. Vind dat eigenlijk een beetje ‘laf’ (bij gebrek aan een betere kwalificatie). Als je over iemand iets te vertellen hebt, doe dat even met die persoon er zelf bij. Kan 'ie zich ook in het gesprek mengen of het totaal negeren, wat vaak het allerbeste werkt.

Tja. Of je inbox afsluiten (volgens mij kan dat, maar dan mis je alles) of een pb gewoon negeren.

Zal niet vaak voorkomen toch?
Is bij mij ook maar een enkele keer en vaak wel met een goede reden. Die ene keer dat het nergens over gaat, negeer ik het gewoon.

Klopt.
Maar inderdaad niet over zaken die je ook gewoon zelf kan opzoeken. Dit onderwerp (trustlevels en “wanneer mag ik verkopen?”) is al een miljoen keer behandeld. :sunglasses:

Ik dacht van wel.

@TS: een forumverbod kan je op verschillende manieren verkrijgen hoor, zowel tijdelijk als permanent. Je moet gewoon genoeg mensen tegen je in het harnas jagen of veel fout doen. Een tijdelijk verbod kan wel resulteren in een lange tl-1 periode.

En kom je op het exclusieve Rolex-handel platform terecht

1 like

20210206_215514

3 likes

Ik ben ze ook wel tegen gekomen van mensen die een week lid waren. Dan dacht ik ook: Man o man

Ik heb me er echt in verdiept en geen topic gestart om te vragen hoe het zat, maar een beeld proberen te schetsen van waarom ik ‘opeens’ wil verkopen.

Ik copy/past uit de trustlevel-thread:

Level 1
Bij je naam staat ‘basic’

Je bent een paar dagen actief op het forum. Dit is voor ons aanleiding om aan te nemen dat je leeft (geen robot bent) en ook interesse hebt in horloges. Je krijgt nu wat extra mogelijkheden op het forum, zoals:

Level 2
Bij je naam staat ‘lid’

Je bent inmiddels volwaardig HF lid geworden. Je bent gedurende langere tijd actief en draagt bij aan het forum.

Ik ben met meer dan 100 dagen toch wel langer lid dan een paar dagen :point_up:.
Met meer dan 150 uur leestijd vond ik mezelf wel een serieuze hf’er.

Maar trustlevels is net als Rolex : heel gevoelig

1 like

Dat dan weer wel :sunglasses:

1 like

Heb je die nog niet dan?

1 like

Dat was een beetje hoe het bij mij is gegaan…2012 lid geworden en toen een hele tijd weg geweest en nu sinds een paar maanden weer actief.:sweat_smile:

1 like

Nee. Dat schreef ik al eerder. Alleen lezen levert geen bijdrage.

Kom op nou, het lijkt wel alsof je het niet wil begrijpen … het is zo ondoorzichtig als het maar kan enne als je verdacht wordt van handel ofzo kun je het helemaal schudden, dan sta je ‘vast’ op TL1. Anders gewoon geduld hebben en niet alleen maar lezen of topics openen over zaken die al besproken zijn. :wink:

Ik begrijp je dilemma, en wellicht ben je de uitzondering op de regel.

Maar geduld. Dat wordt beloond.

Overigens heb ik zelf eea nooit zo ervaren. Maar wellicht had ik ook geen flipperdrang :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Geduld is een schone zaak, is het spreekwoord toch