Wederom een discussie over verkooprechten

O mei o mei. Ik heb het virus wel te pakken. Normaal verdiep ik me altijd redelijk goed in wat ik moet kopen, ik ga zelden over 1 nacht ijs. Als ik een wasmachine nodig heb, dan weet ik na een avondje alles van wasmachines en maak ik de perfecte keus.

Hoe anders is dat met horloges. Ik koop nog makkelijker een horloge dan een paar sokken en gek genoeg verkeer ik in de veronderstelling dat ik meer horloges dan sokken nodig heb :joy:

Dit is geen klaagzang, want het kiezen, wachten op de komst, uitpakken, 1e keer dragen, ik geniet er volop van.

Maar ik loop tegen iets aan wat ik in het begin van mijn lidmaatschap hier niet kon begrijpen. Flipperen.

Waarom toch steeds horloges weer weg doen. Je koopt het toch niet om het weer weg te doen?

Ik heb het antwoord gevonden. Te veel horloges geeft onrust. Je krijgt meer dan je kunt dragen.
En teveel horloges kost (te veel) geld. Als je dan weer een nieuwe wens hebt, moet die wel bekostigd worden en gaat dat horloge iets vergelijkbaars in de weg staan.

Ik heb pas 1 keer een horloge geflipperd maar ik wil het meer gaan doen. Misschien kan een leuk deel van de hobby ook de andere kant zijn, iets verkopen, ipv kopen.

Mijn collectie is door de uitbreidingen in de paar maanden dat ik hier lid ben veranderd . Ik had bijvoorbeeld nog geen Jumping hour in de collectie. Die moest er dus komen in de vorm van van een Meistersinger Salthora


Paste perfect in de collectie. Maar nu ik meerdere zwarte (Meistersinger) horloges heb en mijn zinnen op een andere Meistersinger met jumping hour heb gezet, de Salthora Mera X

wordt de ‘gewone’ Salthora ‘en plus’ en gaat onrust geven. Ook moet het gefinancierd worden om de hobby betaalbaar te houden en kan ik kiezen tussen
-mezelf een forumverbod opleggen
-one watch in, onevwatch out gaan hanteren

Het liefst doe ik het 2e, maar helaas heb ik na 100 dagen aaneengesloten bezoeken, dagen leestijd, vele likes, reacties en posts nog steeds niet het benodigde trustlevel voor blauw.

Ik begrijp goed dat je niet meteen kunt verkopen, dat zou de aard van het forum enorm veranderen, maar de eisen voor een hoger trustlevel zijn vaag en de lat ligt hoog.

Als iemand dagen leestijd heeft kun je toch stellen dat hij wel serieus is en niet alleen voor verkoop bezoekt?

De vele topics die zijn gestart over trustlevels geven geen enkel houvast. Ja, afwachten, komt vanzelf. Ik vind dat jammer, want het blauwe gedeelte is een leuk deel van het forum en lijkt noodzaak te zijn geworden.

Hoe zien andere leden dit, met of zonder verkooprechten

28 likes

Huh, wat? :thinking:

2 likes

Ik vind het eigenlijk wel lekker zo.

Weinig gebakkelei tussen mensen die te snel verkooprechten krijgen en dan gaan ruziën uit onervarenheid.

Ik hou wel van een beetje drama, maar ik heb ook het idee dat het vertrouwder is geworden om te kopen en verkopen.

20 likes

Daar gaan we weer, als ik een euro kreeg voor iedere keer dat iemand hierover een topic start, dan had ik nu een Rolex om de pols.

18 likes

na 100 dagen non stop krijg je van mij een reactie en een like in de hoop dat het je helpt

7 likes

Wel met je eens hoor, als je 100 dagen achter elkaar het forum bezoekt en actief meedoet ben je in mijn ogen niet iemand die even lid wordt voor een snelle koop/verkoop.
En oeh die onderste MeisterSinger is wel prettig hoor :drooling_face:

6 likes

Dat is mij ook duidelijk. Maar feit is wel dat die topics ook gestart worden omdat het heel onduidelijk is hoe het zit. Ik heb me er langdurig in verdiept, maar hoe het zit is niet concreet vindbaar.
Een beetje communistisch systeem, waar iedereen toch niet gelijk is en je maar af moet wachten of en wanneer je dezelfde rechten als je buurman hebt

4 likes

Als je in die positie zit snap ik dat, maar ik ben het volledig eens met het huidige beleid. Met tig duizend leden/bezoekers wil je een bepaalde drempel inbouwen. Gewoon even uitzitten dus.

6 likes

Dat had ik je in 2 minuten kunnen uitleggen :kissing_heart:

Ik heb een paar jaar geleden de balans opgemaakt van te veel zgan horloges weg te doen om opnieuw een kleinere collectie te beginnen. (Ook een soort van flipperen, collectie eruit, collectie erin)

Geen echt waardevaste horloges verkocht en ik zit met bijna 20 horloges flipperen aan 5k verlies op resale value…

Het mooie is dat ik first hand experience heb met meerdere horloges, en de kennis van het bezit en ervaring over de lange duur. Maar we weten nou eenmaal niet waar we uitkomen na een bepaalde tijd, omdat meestal je smaak en cravings evolueren over tijd.

Ik heb zelf nu de one in/one out regel in werking gesteld. Ik heb een duo Squale 1521’s en nog een paar andere horloges, en ik wil nog 2 extra smaken van de 1521 om er een kwartet van te maken.

Maar dit stel ik bewust uit omdat ik een ruime maand geleden de 2e heb gekocht.

Eerst daar maar eens ruim 6 maanden van gaan genieten en dan zie ik wel welke er in de zomer bijkomt.

Het echte flipperen hoop ik nu achter mij gelaten te hebben. :sweat_smile:

Wat betreft het trustlevel om te verkopen. Zou ik gewoon veel op het forum zitten lezen e.d. ik post ook niet veel en na een break van een jaar zat ik zo weer op mijn oude level.

3 likes

Wat was het antwoord van Jur? Tenminste ik hoop dat je hem het hebt voorgelegd voor deze post

2 likes

Dan zou het heel vriendelijk van je zijn als je die 2 minuten even de tijd wil nemen

Dus eigenlijk is dit een verkapt verkooptopic waarin je aangeeft dat deze wel weg mag? :smirk:

Sorry, geen belangstelling.

6 likes

Nee. Meer om een voorbeeld te geven dat ik vroeger flipperen niet begreep en nu door de uitdijende collectie overlap krijg en het wel begrijp.

En een Meistersinger posten is in mijn ogen altijd leuk

Ik begrijp wel dat dit zo op je over komt.

1 like

Het is vrij simpel er zit geen voor ons leden geen bekende logica achter en meer wil het forumbeheer er niet over zeggen om te voorkomen dat nieuwe leden zich enkel richten op zo snel mogelijk verkoop rechten krijgen. Men beschouwd het blauwe gedeelte meer als een gunst dan als iets noodzakelijks.

12 likes

@PLP doe dat dan wel even in het offtopic gedeelte.

005a1538775dc0a61d11

Edit: shit, te laat.

2 likes

Dat heb ik niet gedaan. Want wat ik wel heb begrepen is dat het ‘door de computer’ wordt bepaald.

Dat vind ik nu juist ook zo onduidelijk, want ik heb leden met ‘mindere specificaties’ wel -2 zien hebben.

Ik wilde hem niet lastig vallen met iets wat dus gewoon te vinden is

1 like

Toon ik een keertje mijn empathische kant door behulpzaam te zijn krijg ik dit. :scream::joy:

1 like

Dank je. Dat is wat ik ook heb begrepen.

Ik heb in mijn topic proberen uit te leggen dat het wel ‘noodzakelijk’ wordt.

1 like

Je bent niet verplicht je horloge hier te verkopen, al snap ik dat dat wel prettiger aanvoelt dan een mp.
Lukt het niet via de andere kanalen?

2 likes