Wedstrijd: wie scoort het grootste koopje?

Leuk om te weten Tom! Ja, er staat 3AKA3 links en MO CCCP rechts. Op de achterkant staat een zonsonder- (of op-) gang met een vogel en het nummer 265531 en daaronder een tekst met te veel tekens die mijn toetsenbord niet heeft. Wat wel een beetje jammer is is dat de verf op de plaat een beetje craquelure heeft. Aan de andere kant geeft het het geheel ook wel weer charme.

Nee, quartz.

Henrik Schreef:

Nee, quartz.

Dan is het nog steeds een koopje hoor… Ik viel bijna van mijn stoel toen ik de prijs las.

Nee hoor, aan jou de eer. Ik kwalificeer me hooguit voor de poedelprijs! (:smiley:

Groet,

Mark

Mijn voorspelling van 29/04 is uitgekomen! :smiley:
Henrik, ik weet niet hoe je dit doet, maar ik zie wel dát je dit doet. Gefeliciteerd met deze drie leuke aanwinsten! (tu)

MasterM Schreef:

Nee hoor, aan jou de eer. Ik kwalificeer me
hooguit voor de poedelprijs! (:smiley:

Groet,

Mark

Neen hoor, Mark ! Je hebt de eerste prijs !
Via de kids kun je de vrouw makkelijker “ompraten” ! :wink: :smiley: (tu)
Dus als je de kids “mee” hebt, kan je je volgende aankoop er véél makkelijker door krijgen.
Ik kan het weten - ( spreek uit ervaring :wink: )

leuke koopjes, ik heb echt mijn best gedaan maar kreeg het helaas niet gevonden…

Had een blikje waarin zaten; 4 zakhorloges, waaronder 2 penankertjes. Een van de twee ‘echte’ zakhorloges is een Kienzle bij waar iemand ooit de wijzerplaatschroeven te ver heeft doorgedraaid, aan de wijzerplaat te zien… Heeft wel een compensatiebalans. De andere heeft een nieuw glaasje en wijzers nodig. Verder zaten er in het blikje 2 oude damesklokjes, verguld, een oud compasje in een soort zakhorloge kast, wat hangertjes. Later nog een keurige Citizen quartz gevonden (en gekocht), een oude vierkante Olympic (moet een nieuw glaasje op) en een Ancre. Dez beide laatsten zijn opwinders.

Niels

Mooie aanwinsten, gefeliciteerd!

De craquelures zijn een typische ziekte van Vostok/Wostok. Je ziet er bijna geen oudere examplaren zonder. Deze patina maakt de oude Komandirskie nog autentieker (naar mijn mening).

Groet,
Alex

Ik heb veel quartzhorloges gezien van het “bling-bling”-type. Geen interessante exemplaren ertussen.

Ik heb er wel een handopwinder van ARSA Unitas gevonden en mocht deze voor een zacht prijsje meenemen.

Helaas kon ik dit kaliber bij de uurwerkgoeroe ranfft niet terugvinden. Er staat alleen 1951 op het uurwerk, hoewel het horloge meer van jaren 70 lijkt. Alle mogelijke informatie over het horloge/kaliber is welkom.

Groet,
Alex

Ik heb op Koninginnedag in Amerika een Tudor Oyster gekocht voor 30 dollar, telt dat ook mee :smiley:

Wauw, leuk hoor, ik nomineer je hierbij voor de eerste prijs…
Geen idee hoe de rest van het forum er over denkt:D

Nou Tom, dat is géén koninginnedagprijs hoor, die hoort onder de €2,50 te liggen:D
Maar een goede koop lijkt me(tu)

Lijkt me een redelijk standaard AS/ST caliber nr. 1941 of 1951 (cijfers slaan op de doormeter van het werk, niet op de leeftijd) :

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&11&2uswk&AS_1941

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?00&ranfft&11&2uswk&AS_1951

MVG,

Morse.

Hallo Chris,

Hartstikke bedankt voor deze informatie. Ik zocht bij ARSA en bij Unitas en kon daarom niets vinden. Dat 1951 geen jaar was, vermoedde ik ook - het horloge lijkt typisch jaren 70 te zijn.

@ tvvreken: Tom, bedankt voor de nominatie. Ik ben echter bang dat Henrik onverslaanbaar is :D.

Groet,
Alex

Marconi-A Schreef:

@ tvvreken: Tom, bedankt voor de nominatie. Ik ben
echter bang dat Henrik onverslaanbaar is :D.

Dat weet ik ook, maar het is toch te proberen:D

Echt? ::o