Hoewel ik zelf de Omega een ferme stap boven Tag vind staan, zou een duiker wel een mooiere aanvulling zijn voor de collectie.
Ofwel toch ook es een Pelagos gaan passen?
En wat denk je van een Black Bay Blue?
Hoewel ik zelf de Omega een ferme stap boven Tag vind staan, zou een duiker wel een mooiere aanvulling zijn voor de collectie.
Ofwel toch ook es een Pelagos gaan passen?
En wat denk je van een Black Bay Blue?
Hier al eens aan gedacht, de PAM512, 42mm?

Zeker, ik zat net te denken dat het gek was dat nog niemand over Panerai was begonnen.
Dan zou ik zelf eerder hier aan denken (symmetrisch, simpel)
Helemaal eens - mooi geworden die SOH II
Grand Seiko SBGA127, 700x LE, Spring Drive, prachtige kast en wijzerplaat.
Wederom, die extra 2000 zou echt goed uitkomen…
Draagt ook heerlijk op de bijgeleverde rubberen band

De Pelagos als eens gepast.
De vonk sloeg niet over.
De Black Bay is tof, vooral met zwarte bezel en ETA uurwerk. Blauw kan ook.
Mee eens, errug mooi, is ook volledig anders dan wat je in jouw collectie hebt momenteel
Nou niet mijn keuze zijn.
Prachtig horloge maar wel (weer) casual/ chic.
Zou voor meer vrijetijds gaan.
Dat blauw bij IWC is heel mooi. Zat nog te denken een zwarte Portugieser (of blauwe laureus)
You rang mister?
De dikte van de sluiting valt mij heel erg mee. De rubber band is echt ongelofelijk comfortabel en die sluiting is geniaal bedacht. Ik hebbde stalen band ook maar die draag ik nooit. Rubber it is!
IWC pilots in blauw zijn prachtig van kleur.
Vind het wel veel geld voor een ETA uurwerk.
Dat knaagt …
Dan vind ik Omega en Rolex naar verhouding meer “value for money” … (ook al zijn ze nog iets duurder).
Panerai Luminor of Radiomir? Of wat denk je van een leuke Hublot? Zoveel keuzes met dat budget 
Panerai zou kunnen.
Hublot roept bij mij als merk geen goede associaties op …erg persoonlijk natuurlijk
Leuk merk.
Moet ik mijzelf eens wat meer in gaan verdiepen.
Om maar even in Bauhaus stijl te blijven… en anders dan je nu hebt… iets uit de Junghans Meister of Max Bill lijn?
Voorbeeld, de Meister Agenda in antraciet panda…
Er zitten ook een paar echt prachtig blauwe modellen tussen, o.a. de Meister Chronoscope. https://www.junghans.de/en/junghans-collection/watches/junghansmeister/junghansmeister-meisterchronoscope/027-4528-44/model/detail.html
Helaas kan ik niet echt betere foto’s vinden, sorry!
Voordeel - ruim binnen budget, redelijk uniek en toch een vrij serieus horlogemerk.
Nadeel - misschien wat tédressy? Acryl glaasjes wat gevoelig dus niet tuinier-proof, standaard banden zijn IMHO niet top.
Als je pols het kan hebben: IWC pilot chrono. Indien het iets budgetvriendelijker moet, de Archimede versie.
Er ontbreekt IMO zeker nog een ‘pilot’ in de collectie …
Enkele mogelijkheden : IWC Mark XVIII, IWC Pilot’s Watch Chronograph, Breilling Navitimer 01, Damasko DA 42/46/47, Damasko DC 66/67, Sinn 857, etc etc …