…en hier sluit ik mij graag volledig bij aan ![]()
Psst, flieger blauwe sunburst met etaatje van een gerenommeerd merk kopen? 680 euro 
Gekkigheid. Fantastische collectie… Afgezien van de Seiko is het behoorlijk verfijnd. Ik zou gaan voor wat stevigers en met een beetje kleur. De Pelagos lijkt me een goede suggestie, misschien in blauw? Of iets heel anders en een Tuna in blauw?
Succes met de keuze!
gr, HJR
Touché 
Ook in oranje, diverse modellen en maten: Doxa. ca €1500-2000
Damasko DA42, €1445/€1965(=met bracelet)
Kijk eens naar Aquadive, niet mainstream maar respectabel merk, nooit zelf vastgehouden dus van horen zeggen.
JLC Master Compressor GMT is wel in bereik, gebruikt weliswaar:
mooie review: http://www.watchprosite.com/page-wf.forumpost/fi-2/ti-726813/pi-4766758/
De bezel is niet zo mijn ding eigenlijk.
Gewoon een rijtje out of the box. Zou zelf als je me je collecie gaf met de opdracht dat er iets bij moest komen denk ik voor een Seamaster 2254.50 gaan of als ik het durf een SOH in het blauw. En die waren al genoemd. Dan rustig uitkijken naar een mooie vintage Datejust. Blauw misschien.
Ha Ha, die Blauwe Stowa vind ik wel serieus mooi!
En een Flieger stijl horloge is zeker een optie
Edit; zou dan wel eerder een Chrono Flieger worden.
De IWC pilot Petit Prince chrono maakt kans.
Die Seiko SLA’s zien er gaaf uit, ook in het blauw.
Zou ik eerst moeten passen en live zien.
Die Railmaster zit te dicht bij de Explorer vind ik
Misschien een PLANET OCEAN 600M OMEGA CO-AXIAL MASTER CHRONOMETER 43.5 MM in de blauwe uitvoering? Kan hem ook nog in 39,5mm krijgen
39,5: 215.30.40.20.03.001
43,5: 215.30.44.21.03.001
Dank! Zitten leuke out of the box opties tussen.
JLC heb ik ook naar gekeken.
Dan ben ik wel verliefd op deze jongen…
In het echt en op de pols geweldig mooi
Wel echt duur en voegt geen kleur toe.
(Internet foto:)
Zeker een optie. Gepast tijdens m’n vakantie ook.
Ik twijfel alleen over de bezel (de exacte kleur blauw en het glimmende ervan).
Zat zelf te denken aan de zwarte versie, die ook gepast? Al snap ik als je wat kleur zoekt.
Ja, ook gepast. Ook daar vind ik de glimmende bezel minder mooi dan bij eerdere versies van de Planet Ocean. De band (verstelbare sluiting) is wel verbeterd.
Ik vind die Seamaster in blauw en titanium ook wel erg mooi. Maar als ik de rest van je collectie zo bekijk is dat wellicht iets te chunky naar jouw smaak?
Mooi hoor, die tweede! Is de eerste Aquatimer die ik zie met (externe) duikbezel.
@Bauhaus, lastig adviseren als het perfecte horloge al in je kist ligt, namelijk de Explorer.
Een blauwe AT lijkt me een geweldige aanvulling en is bijna net zo veelzijdig.
Wat betreft die Sub in je kluis denk ik dat je zoon er tzt minstens zo blij mee is als die is gedragen door zijn vader. Prachtig toch als jij er al wat karakter aan kan meegeven? Die zou ik dus gewoon dragen als ik jou was.
Mocht je gewoon heel graag een nieuw horloge kopen - zeer invoelbaar - dan lijkt een pilot me inderdaad een mooie aanvulling. Die van Bremont is lekker overengineered, bijzonder krasbestendig en weer eens wat anders.
Of een andere kastvorm?
Oewwwlalaaaa
Niet te chunky. Mooi, behalve de “gele lume”…