Dat zie je toch echt verkeerd.
Er is hier geen sprake van een consumentenkoop, dwz een koopovereenkomst die tot stand is gekomen tussen een zakelijke aanbieder en een consument. Integendeel, er is hier sprake van een gewone koopovereenkomst tussen twee particulieren. Er is derhalve geen sprake van kopersbescherming.
Ik voel zeer met @Warroo mee. Te gek voor woorden al die kopers die tegenwoordig zonder enige schroom met rotsmoezen afhaken, terwijl er een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen. Dan hadden ze in een eerder stadium maar beter moeten nadenken.
Het product is gereserveerd, dat is technisch gezien ook niet hetzelfde als een koop.
Het is nog niet eens zeker dat het product in orde isā¦
Ik begrijp alle punten hier en zeg ook niet dat er geen punten zijn.
dat zie je toch echt verkeerd. Op het moment dat jij JA zegt tegen een aanbod dan is er een overeenkomst tot stand gekomen. Een voorbehoud zoals in deze kan. Maar als de test positief uitpakt ben je gehouden om het gekochte af te nemen.
Zo moeilijk is het toch niet?
Als ik je een krat bier aanbied voor de helft van de prijs en jij zegt dat je hem wel wilt voor dat geld dan hebben we toch een deal?
Dit vind ik niet helemaal terecht. Enige schroom proef ik hier zeker in de reactie. Ik snap dat dit vervelend is voor de verkoper en ik hoop dat dit een unicum is.
Naar mijn beleving is dit een forum voor liefhebbers onder elkaar en geen forum met het primaire doel om te kopen en te verkopen. Enig begrip voor (financiƫle) onmogelijkheden om de koop tot stand te brengen vind ik dan ook op zijn plaats en verwacht ik hier ook. Naar mijn idee maakt dat juist het horlogeforum het horlogeforum. Dit moet uiteraard niet doorslaan, dat ben ik met je eens.
Ik krijg hier echt de zenuwen van om heel eerlijk te zijn.
Ik kan me als aankomende student niet echt een rechtzaak permitteren.
Is er iemand die me hierin advies kan geven?