Allen, hier mijn Omega Seamaster verkocht onder voorwaarde van een nauwkeurigheidstest die tweede helft augustus zou worden uitgevoerd.
De koper haakt nu - al voor de test - af omdat hij onverwacht zijn droomhorloge gevonden zou hebben en hij nu geen fondsen meer zou hebben. Grappig is dat hij na de deal met mij een “gezocht” op horlogeforum plaatste.
Het lijkt er dan ook op dat hij zich of bedacht heeft of dat de gezocht post een horloge heeft opgeleverd. De uitputting van fondsen is dan een bewust opgezochte actie geweest. Niet mijn probleem.
Hoe dan ook, ik ben dit soort marktplaatsacties eigenlijk nu wel een keer zat.
Sla ik door als ik hier nu eens een keer wél in doorpak en een rechter om een oordeel ga vragen? Wat vinden jullie?
Ik begrijp je irritatie, maar er is hier volgens mij geen enkel juridisch recht aan te verbinden.
Maar de MP praktijken nemen inderdaad toe. En algemene onbeleefdheid, kortaf zijn, niet reageren. Helaas, ik verwonder me maar wat ipv te irriteren… Voelt beter!
Er is gewoon een koop tot stand gekomen. Er was geen enkel voorbehoud. De regels van “koop op afstand” bijvoorbeeld spelen hier niet (dit gaat immers om een overeenkomst tussen particulieren).
Juridische actie is m.i. zinloos, tenzij je op een hoop gedoe en kosten zit te wachten.
Het recht is zwaar in het voordeel van de koper, dus tel uit je winst.
Snap ik, maar er ligt hier op het forum geen juridische basis onder het verkoopgedeelte. Dat geldt overigens voor heel veel vergelijkbare verkoopsites.
Laat ik maar de gelegenheid nemen om hier persoonlijk op te reageren.
Dit gaat namelijk over het contact met mij persoonlijk.
Alhoewel ik goed begrijp dat de frustratie erg opgelopen is, is niet alles helemaal correct.
Ik ga niet goed praten hoe het gegaan is en heb hier oprecht mijn excuses voor aangeboden maar via whatsapp kreeg ik van een vriend die ook op het forum zit een aanbod op inderdaad mijn droomhorloge.
Toen ik de gezocht post was ik in de veronderstelling dat ik beiden horloges zou kunnen afnemen als deze zo snel beschikbaar zouden zijn.
Helaas had ik ook een financiele tegenvaller en blijkt dit niet te kunnen en heb ik die keuze willen maken.
Er is inderdaad no geen nauwkeurigheidstest gedaan maar het horloge zou nog enkele weken op zich laten wachten.
Ik wil geen vervelende sfeer maken op het forum dus ik wil iedereen mijn excuses daarvoor aanbieden.
De juridische dreigementen schieten wel bij mij het verkeerde keelgat in en dat vind ik ook niet heel leuk.
Ik heb ook verder aangeboden hier telefonisch over te praten maar krijg daar geen gehoor op.
Ik snap dat dit niet alleen om mij gaat maar dat dit vaker gebeurd maar vandaar dat ik het ook niet anoniem wil houden en zelf de shame neem
Ondertussen maak je wel een topic erover dus vandaar dat ik hier maar reageer…
Ik zal heel eerlijk zijn, ik heb absoluut geen zin in dit gedoe en ik denk dat jij dat ook niet hebt.
Als je erover wilt praten hoor ik dat graag.
Als je me wilt proberen kapot te maken om een horloge van vijf honderd euro dan kan ik je niet tegen houden natuurlijk…