Weer een knieval voor een fraaie Enicar ?

Beste forumleden ik heb mijn oog laten vallen op een fraaie Enicar chronograaf stalen uitvoering ietwat strakke kastvorm uit de 70-ties of toch iets ouder mischien ? Ik ben in afwachting van info over o.a. het caliber en niet onbelangrijk de kastafmeting kroon origineel en nog meer gebla, bla, Wordt dit mijn eerste aankoop 2017 :sunglasses:

11 likes

Zou een toppert zijn!

De prijs is ook een topper :cold_sweat:

1 like

Ziet er erg mooi uit. Maar. Dit is toch wel wat ouder, jaren '50 gok ik. Kroon twijfel ik over, is geen originele Enicar. Wijzers twijfel ik ook over alhoewel ze wel lijken te passen bij de indices op de wijzerplaat.
Ben benieuwd wat er uit komt.

Super mooie Enicar!

Thanks Malus, het Enicar logo ontbreekt op de kroon en de wijzerplaat en wijzers erg modern strak maar past weer bij de kastvorm.

Mooi ding, maar plaat is niet tip top. Ik zou mij irriteren aan de vetgedrukte 55 linksboven.

1 like

Waarschijn een redial dan. Dat zou je dan ook in de vraagprijs terug moeten zien…

ERG fraai

Afblijven lijkt me ook een redial.

2 likes

Chrono creep.

1 like

Slordige print. Geen idee wat ie moet kosten, maar hij is mij te onscherp als geheel.

1 like

Mannen ik weet genoeg als ik hoor roepen redial slordige print chrono creep.
(zie ad) juwelier Steiner Maastricht :confounded:

Hoi Nitram :slight_smile:

Ik ben zeker geen expert, maar op grond van mijn ervaring denk ik inderdaad eind jaren '60 begin jaren '70 (vanwege de kastvorm, de lugs en de indicen). Column wheel chronograaf uurwerk denkelijk. Zeer mooi klokje overigens :slight_smile:

Ben benieuwd naar de prijs van dit klokje. 1000 Euro?:grimacing:

Succes met beslissen!

2 likes

Ik vertrouw het ook niet

Steiner ken ik wel, zitten in een prachtig monumentaal hoekpandje. Ik kom vrij regelmatig in Maastricht :slight_smile: Steiner is aan de dure kant, zoals ‘iedereen’ wel weet, maar beslist verder een betrouwbaar en goed adres. Mooie juwelen verkopen ze ook. Ouderwets gedegen bedrijf. Zeker geen boeven :slight_smile:

Vertrouw 't ook voor geen haar. Is geen typische Enicar-stijl chrono ook niet hé. Nog nooit dit type chrono gezien van 't merk.

Volgens de site 1500 euro. Ben benieuwd wat voor uurwerk er dan in zit…

1 like

Ik ook…ETA ?

was nog voor de eta tijd denk ik. Kan namelijk nog al verschillen qua waarde.