Niet ikzelf, een via via vriend van de familie heeft de inhoud van de hobbykamer van de vader willekeurig en zonder enige kennis ter zake verdeeld onder zichzelf en zijn broer en zus. Wat betekent dat eigenlijk geen van de drie weet wie nu eigenlijk wat in huis heeft.
Hij is graag op zoek naar wat meer info over wat er in zijn doos zit, dus laat ik jullie graag meegenieten van zijn deel van de erfenis, in de hoop dat sommigen hier wat extra info kunnen bezorgen over de horloges en klokken (ik ben verre van een expert).
Ik heb geen foto’s van de kitscherige rococo en barok klokken, sorry voor de liefhebbers.
Een rus, wat mooie zwitsers, een verdal met waterschade.
Het lijkt me dat ‘LONGINES’ achteraf op de dial geschilderd is met de hand, aan de potloodlijn te zien.
geen robijn op centerwiel
Plaat en wijzers, zoals vele van deze horloges, wel prachtig. Ik ben niet bekend met de kwaliteit van vacheron uit der tijd, ik zou beter verwachten. Het verschil met de zeniths en de chrono is enorm, maar misschien is dat leeftijd?
Of de boel te koop komt is nog niet duidelijk, hij wil graag ook weten wat er nu juist bij broer en zus zit…
De maat van het uurwerk maakt naar mijn idee niet uit. Gangreserve 40 uur? Maar zal ook aan kwaliteit van de veer en onderhoudsstaat van het uurwerk liggen. @Akrid wil jij nog wat kwijt over veren?
Ik heb ooit een wedstrijdje gehouden tussen wat Gruen horloges. Uitkomst weet ii zo niet meer. Maar maakt ook niet uit als je iedere dag wisselt (of sochtends opdraait voor het omdoen).
Ik denk dat er overal nummers op staan. Kan je die laten natrekken?
Van de vacheron vind ik vergelijkbare gangwerken op het web, maar er zitten toch verschillen op. Opnieuw, ik weet niet of vacheron altijd al voor topkwaliteit stond, maar dit lijkt me allemaal wat “bruut”
De tweede Zenith via serie nummer 1930-1935. Ik kan dat specifieke model niet vinden in het boek. Als je de uurwerk ligne weet, kan ik misschien wel het kaliber opzoeken.