Weer eentje met een erfenis

Waarschuwing: LANGE POST.

Niet ikzelf, een via via vriend van de familie heeft de inhoud van de hobbykamer van de vader willekeurig en zonder enige kennis ter zake verdeeld onder zichzelf en zijn broer en zus. Wat betekent dat eigenlijk geen van de drie weet wie nu eigenlijk wat in huis heeft.
Hij is graag op zoek naar wat meer info over wat er in zijn doos zit, dus laat ik jullie graag meegenieten van zijn deel van de erfenis, in de hoop dat sommigen hier wat extra info kunnen bezorgen over de horloges en klokken (ik ben verre van een expert).
Ik heb geen foto’s van de kitscherige rococo en barok klokken, sorry voor de liefhebbers.

Klokken:

Geinig Jaeger bureauklokje, jaren 60:

Klok die werkt met een zakkende tandlat:

Matthew Norman tafelklokje, jaren 70?:

Polshorloges:

Breitling waar brokken van de doos aan kleven, LCD module stuk.
Ik vermoed dat dit moeilijk nog te herstellen is?
Na reinigen allicht in mooie staat.

Een rus, wat mooie zwitsers, een verdal met waterschade.
Het lijkt me dat ‘LONGINES’ achteraf op de dial geschilderd is met de hand, aan de potloodlijn te zien.

Dameshorloges:

Zakhorloges:
13 in een dozijn (letterlijk) roskopf:

Andere geinigheid:

Prachtige Zeniths:

Hele mooie chrono:

Iets wat "vacheron’ zegt, ik heb mijn twijfels:

• geen wolfstanden
  • engraving niet scherp
  • afwerking lijkt matig
  • geen robijn op centerwiel
    Plaat en wijzers, zoals vele van deze horloges, wel prachtig. Ik ben niet bekend met de kwaliteit van vacheron uit der tijd, ik zou beter verwachten. Het verschil met de zeniths en de chrono is enorm, maar misschien is dat leeftijd?

Of de boel te koop komt is nog niet duidelijk, hij wil graag ook weten wat er nu juist bij broer en zus zit…

6 likes

Geen enkel verstand van. Die JLC is eenvoudig online te traceren.

Vind de lengte van de post nogal meevallen. Zo lang is die echt niet.

zeg je dat over meer zaken? :crazy_face:

1 like

Ik ben niet gewend vanaf de PC te posten, dus had met een of andere sneltoets al gepost lang voor het af was.

1 like

Ah ok. Wel even in het juiste topic laten staan. Je hebt vragen over wat het is.

1 like

Yups, info of meningen welkom.

1 like