Iemand enig wat voor een looptijd die iene mini dames horloges hebben na volledig opwinden?
De maat van het uurwerk maakt naar mijn idee niet uit. Gangreserve 40 uur? Maar zal ook aan kwaliteit van de veer en onderhoudsstaat van het uurwerk liggen. @Akrid wil jij nog wat kwijt over veren?
Ik heb ooit een wedstrijdje gehouden tussen wat Gruen horloges. Uitkomst weet ii zo niet meer. Maar maakt ook niet uit als je iedere dag wisselt (of sochtends opdraait voor het omdoen).
Haha nog niet!!
Uur of 32 a 36, max. Dat laatste geserviced met verse veer.
Duizelingwekkend lange openingspost trouwens. Er kwam echt geen eind aan - ik wilde echt dat het stopte.
Hoe onderhoudbaar zijn die dingen? Is echt echt echt microwerk lijkt me?
Ja en ja.
Die Longines zou zo maar echt kunnen zijn. Staan er nummers op?
Ik denk dat er overal nummers op staan. Kan je die laten natrekken?
Van de vacheron vind ik vergelijkbare gangwerken op het web, maar er zitten toch verschillen op. Opnieuw, ik weet niet of vacheron altijd al voor topkwaliteit stond, maar dit lijkt me allemaal wat “bruut”
Zou me niet verbazen dat ze ooit nagemaakt zijn tijdens een antiek-rage periode?
Zou meer zoiets verwachten:
Ik heb geen verstand van zakhorloges, maar wel een Zenith bijbel. Daar lijkt de eerste in te staan, gedateerd 1970 (?), een Turks spoorweg horloge.
De tweede Zenith via serie nummer 1930-1935. Ik kan dat specifieke model niet vinden in het boek. Als je de uurwerk ligne weet, kan ik misschien wel het kaliber opzoeken.
De NY standard uit 1904 via New York Standard Watch Co. Pocket Watch: Serial Number 4552710 (Grade 44)
De Vacheron lijkt me, als ik het zo bekijk, wel een origineel uurwerk. Het serienummer zou het 1910-1915 plaatsen.
Deze kwam ik nog tegen, ‘redelijk’ in de buurt met serienummer. Lijkt eenzelfde uurwerk.
Super! Dank voor de info!
Turkse spoorwegen klinkt logisch, de inscriptie staat erop.
De andere lijkt een voor Zenith vrij courant gangwerk van 1910-1930. Als ik rondzoek en nummers kijk, denk ik dat je met je datering er pal op zit.
Die GP en Eterna met die druppelvormige kastpootjes en die kleine chrono die er naast liggen zijn leuk.
Op die LONGINES, kun je, als je goed kijkt, erboven nog de originele tekst ‘longines’ lezen.
M is metaal
Really? Dat kon ik nu op het zicht ook zeggen.
Ik denk een Reymond Frères te herkennen.
Tja. De vraag wordt (impliciet) gesteld toch?
Je begrijpt mijn reactie verkeerd denk ik,
Als M echt voor metaal zou staat, zou ik dat maar flauw vinden. Dat het geen hout, plastiek of steen is kan ik ook zien.
Als dat zo is vermoed ik dat het “geen edelmetaal” betekent? Ik had gehoopt dat het een insigne van de fabrikant was. (Minerva al niet denk ik.)
Heb je meer info? Het www is nogal schaars op dat gebied…
Prijskaartje hangt er nog aan volgens mij… gek dat de lcd’s op een nieuw horloge kapot zijn
Dan is het flauw
Die VC lijkt mij gewoon goed. Niet alles wat de grote drie in de geschiedenis hebben geproduceerd is meteen van absolute topkwaliteit. Wat eenvoudiger afgewerkte uurwerken waren er ook. Zeker als het gaat om zakhorloges e.d.
Wel leuke verzameling zo. Wel benieuwd ook wat de andere twee in hun doos hebben
Nee, het spijt me.
Ik denk deze eerder te hebben gezien (ik weet niet waar), en ik denk onthouden te hebben dat het een Reymond Frères is.
Maar ik zal eens gaan zoeken op WWW.