Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Wat een gaaf project @Arie_Kabaalstra en @Ruud! Zelfs een (wederom) geniale @Jurk creatie die eruit voortvloeit :joy:.

Succes mannen! :muscle::+1::pray:

3 likes

Ik ben benieuwd wat dit gaat worden. Maar als dit nog dit jaar van de draaibank afloopt en het een acceptabele prijs is, dan bestel ik er alvast 100.

36 likes

En als er geen ā€œuitstapjesā€ in het topic worden gedaan naar opruimen van werkplaatsen e.d. neem ik er ook een.

3 likes

Dat zijn juist de mooiste verhalen.

1 like

Ik heb liever minder verhalen, meer tooltjes :stuck_out_tongue: .

Die verhalen begrijp ik toch niet :rofl:

1 like

:joy: exact

Raak je vaak je sleutels kwijt?

9 likes

Zoek op Dumpert vooral niet op filmpjes die iets te maken hebben met ā€˜sleutels zoeken’…

2 likes

Zelfgemaakt, ik had het kunnen weten :grimacing:
Erg leuk gedaan.
Er staat een Hembrug op mijn werk, die is van de afdeling waar ik de werkplaats een paar jaar terug mee ben gaan delen. Zelf werk ik liever met ā€œonze Schaublin 125ā€ omdat ik die gewend ben.
Met werk bedoel ik de instrumentmakerij van het Erasmusmc in R’dam.

Beste Jan, is Renshape het materiaal van jouw Hembrug model? Ken ik niet onder deze naam.

Diorama’s zijn geweldig. Inderdaad, daar gaat veel tijd inzitten.
Toch zou het leuk zijn als je er mee verder gaat. Je draaibankmodel verouderen, een roestplekje hier en daar. Wat oliesporen, paar spanen en slijtageplekken.
Foto’s??

Dude, nee…

10 likes

Renshape/ PU Hardschuim, Obomodulan… dat spul…

Erasmus UMC?.. doe de groeten aan Robin :smiley:

Doe ik, als hij terug is van vakantie.

Dude, ja…Jan en ik hebben een gemeenschappelijke kennis, dat is leuk.

Misschien rubber ringetjes toevoegen, om losrammelen tegen te gaan ?

Eerst alles lezen :upside_down_face:

6 likes

Cut him some slack… 't zijn inmiddels 330 berichten in deze thread… :slight_smile:

image

maargoed… even in de herhaling…, er zit een rubber ringetje in het ontwerpje…

15 likes

Photoshop die groefjes nou“s zachtroze. Please, pretty please :wink:

3 likes

Nou… vooruit…

Maar!.. ik zeg er wel meteen bij… dit is een ā€œmoeilijkeā€ kleur… 't ā€œvoltage-gebiedā€ waarin je deze kleur krijgt is smal… dus is het op voorhand moeilijk te voorspellen of 't goed uitpakt…

Ik ga binnenkort een paar kleuren testen, en dan de voltages noteren… en dan kom ik met de ā€œdefinitieveā€ kleuren

9 likes

Ik zat nog met het vraagstuk ā€œGroefje voor de O-ringā€ā€¦ mijn steekbeitel is 2 mm breed, prima ding om onderdelen af te steken, en om groeven te maken van 2mm of breder, maar een 1 mm groef gaat daar niet mee lukken…

er zijn wel gereedschappen te koop voor die maat, maar dan zit je met speciale wisselplaatjes , en een speciale houder…
Da’s allemaal in de categorie ā€œduurā€ā€¦
Zelf een houder maken en een inzetje slijpen dan?..
'k had al een ontwerpje… maar die’s moelijk te maken…Maar ik bedacht me gisteravond: "Ik kan ook een ā€œBoorbaartjeā€ gebruiken met een 90° hoek, ik heb al zo’n ding, maar da’s een lange uitvoering, niet handig voor deze klus…

Echter… die boorbaartjes zijn wel makkelijk te maken… stukje draaiwerk, in een paar minuutjes gepiept, Frezen?.. ook een makkie… 2 gaatjes erin frezen, gaatje aan de bovenkant, zijkant open zagen… meer dan dat is het niet… beetje draaiwerk, beetje freeswerk…

en dan hebben we dit… inzetje kan ik zelf slijpen… doe al 7 jaar niet anders… scheelt weer in de kosten.

Gisteren ook de handschoenen van de straalkast vervangen. dus alles komt op zijn plekkie… of de afwerking van de Tooltjes gestraald of geborsteld gaat worden, dat weet ik nu nog niet…

9 likes

Ik weet het ook niet :slight_smile: . Klinkt alsof je goed opweg bent met de boel fixen voor productie :stuck_out_tongue:

1 like