Wat een gaaf project @Arie_Kabaalstra en @Ruud! Zelfs een (wederom) geniale @Jurk creatie die eruit voortvloeit .
Succes mannen!
Wat een gaaf project @Arie_Kabaalstra en @Ruud! Zelfs een (wederom) geniale @Jurk creatie die eruit voortvloeit .
Succes mannen!
Ik ben benieuwd wat dit gaat worden. Maar als dit nog dit jaar van de draaibank afloopt en het een acceptabele prijs is, dan bestel ik er alvast 100.
En als er geen āuitstapjesā in het topic worden gedaan naar opruimen van werkplaatsen e.d. neem ik er ook een.
Dat zijn juist de mooiste verhalen.
Ik heb liever minder verhalen, meer tooltjes .
Die verhalen begrijp ik toch niet
exact
Raak je vaak je sleutels kwijt?
Zoek op Dumpert vooral niet op filmpjes die iets te maken hebben met āsleutels zoekenāā¦
Zelfgemaakt, ik had het kunnen weten
Erg leuk gedaan.
Er staat een Hembrug op mijn werk, die is van de afdeling waar ik de werkplaats een paar jaar terug mee ben gaan delen. Zelf werk ik liever met āonze Schaublin 125ā omdat ik die gewend ben.
Met werk bedoel ik de instrumentmakerij van het Erasmusmc in Rādam.
Beste Jan, is Renshape het materiaal van jouw Hembrug model? Ken ik niet onder deze naam.
Dioramaās zijn geweldig. Inderdaad, daar gaat veel tijd inzitten.
Toch zou het leuk zijn als je er mee verder gaat. Je draaibankmodel verouderen, een roestplekje hier en daar. Wat oliesporen, paar spanen en slijtageplekken.
Fotoās??
Dude, neeā¦
Renshape/ PU Hardschuim, Obomodulan⦠dat spulā¦
Erasmus UMC?.. doe de groeten aan Robin
Doe ik, als hij terug is van vakantie.
Dude, jaā¦Jan en ik hebben een gemeenschappelijke kennis, dat is leuk.
Misschien rubber ringetjes toevoegen, om losrammelen tegen te gaan ?
Eerst alles lezen
Cut him some slack⦠'t zijn inmiddels 330 berichten in deze threadā¦
maargoed⦠even in de herhalingā¦, er zit een rubber ringetje in het ontwerpjeā¦
Photoshop die groefjes nou“s zachtroze. Please, pretty please
Nou⦠vooruitā¦
Maar!.. ik zeg er wel meteen bij⦠dit is een āmoeilijkeā kleur⦠'t āvoltage-gebiedā waarin je deze kleur krijgt is smal⦠dus is het op voorhand moeilijk te voorspellen of 't goed uitpaktā¦
Ik ga binnenkort een paar kleuren testen, en dan de voltages noteren⦠en dan kom ik met de ādefinitieveā kleuren
Ik zat nog met het vraagstuk āGroefje voor de O-ringā⦠mijn steekbeitel is 2 mm breed, prima ding om onderdelen af te steken, en om groeven te maken van 2mm of breder, maar een 1 mm groef gaat daar niet mee lukkenā¦
er zijn wel gereedschappen te koop voor die maat, maar dan zit je met speciale wisselplaatjes , en een speciale houderā¦
Daās allemaal in de categorie āduurāā¦
Zelf een houder maken en een inzetje slijpen dan?..
'k had al een ontwerpje⦠maar dieās moelijk te makenā¦Maar ik bedacht me gisteravond: "Ik kan ook een āBoorbaartjeā gebruiken met een 90° hoek, ik heb al zoān ding, maar daās een lange uitvoering, niet handig voor deze klusā¦
Echter⦠die boorbaartjes zijn wel makkelijk te maken⦠stukje draaiwerk, in een paar minuutjes gepiept, Frezen?.. ook een makkie⦠2 gaatjes erin frezen, gaatje aan de bovenkant, zijkant open zagen⦠meer dan dat is het niet⦠beetje draaiwerk, beetje freeswerkā¦
en dan hebben we dit⦠inzetje kan ik zelf slijpen⦠doe al 7 jaar niet anders⦠scheelt weer in de kosten.
Gisteren ook de handschoenen van de straalkast vervangen. dus alles komt op zijn plekkie⦠of de afwerking van de Tooltjes gestraald of geborsteld gaat worden, dat weet ik nu nog nietā¦
Ik weet het ook niet . Klinkt alsof je goed opweg bent met de boel fixen voor productie