Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Kan ik me niet veroorloven… Ik heb nog wel wat in de vriezer… :rofl:

Pff, nu zenden ze maar voetbal uit…
Toch raar dat er geen duidelijk antwoord komt.

Ik heb toch ernstig het gevoel dat we in het verleden gewoon reden met dit weer…
Net als de rest van de maatschappij probeert met het risico naar nul te brengen ipv accepteren dat aan activiteiten inherente risico’s kleven, en daar worden de mannen prima voor vergoed…

3 likes

Had Arie mooi gewoon rustig de hele middag aan de slag kunnen geweest zijn. Had ik van tevoren al kunnen zeggen ( :wink:).

Had wel gekund ja… maar ehh… mag ik ook even “weekend” vieren?.. 'k kom net bij mijn ouders vandaan… en onderweg naar huis dacht ik nog… ga ik nog even naar de werkplaats… of hou ik het voor gezien vandaag?.. 't is dus vooralsnog het laatste geworden… 'k heb in elk geval vandaag 2 dopjes kunnen draaien… voor’t oogje moet nog even een programmaatje gemaakt worden, dat kan ik vanavond nog wel even doen… en dan vind ik het eigenlijk wel best…

er zijn er genoeg die vinden dat ik altijd maar aan de slag moet zijn blijkbaar… en ?.. wat doen zij op dat moment?.. :wink:

5 likes

Vandaag dus 2 dopjes gedraaid, Aansteker erbij voor indicatie van het formaat…

'k bedacht me zojuist… voor het frezen van het oogje aan de lange dop… verdraaid!.. daar heb ik een span-ding voor… ik heb een spantangetje van ø8 mm die zo in de 4de as van de freesbank kan… daarmee kan ik de dop draaien in de machine, dus eerst de platte kantjes eraan frezen, dan 't ding een kwartslag draaien, en het gaatje erin boren. Mooi… scheelt weer…

zodadelijk het programmaatje daarvoor even maken, en op een USB-Zetpil zetten, zodat we die morgen bij de freesbank in zijn achterste kunnen steken… :slight_smile:

27 likes

Wat!? :scream::disappointed_relieved:

3 likes

Inventief.
Ja, als er geen boorhouder in de wisselaar past is zelfmaken de oplossing. Duidelijk.

1 like

Vaak is een “probleem” op te lossen door het van een andere kant te bekijken, en het al dan niet letterlijk “om te draaien”…

1 like

Iedereen roept wel vanalles maar ik vind die al best snel voor de ontwikkeling van een nieuw ding :+1:t2:
Tooltje zelf zal misschien nog meeste tijd gaan kosten?

Handig. Hebben we oog geen oogje meer nodig.

6 likes

Maar dan met je horlogetooltje.

2 likes

83 likes

Dat ziet eruit als een mooi begin!

één foto zegt blijkbaar meer dan 1000 woorden…

'k kom net binnen van de zaak… en 11 Likes…

7 likes

:+1:

Precies.

Foto’s willen we zien :stuck_out_tongue:

Lekker bezig @Arie_Kabaalstra!

Nee, Arie. Niet het adreskokertje van je kat.
Er werd hier gevraagd om een springbar tool… ,moment ik krijg hier van onze reporter ter plaatse door dat er een doorbraak is…
Het is een springbar tool!!!
Ziet er goed uit man.

1 like

Tooltje compleet

't ene dopje eraf…

't andere dopje eraf…

beide dopjes eraf… :crazy_face:

107 likes

Dat lijkt precies wat ik in gedachten had :slight_smile:

Jammer van die vieze, vernachelde bergeon inzetjes die je van me hebt gehad :stuck_out_tongue:

3 likes

Ziet er netjes uit, moet gezegd worden. Hoe lang is ie? Nog steeds de 74mm?

1 like