Nice Nou laten we maar gaan inschrijven
Nice!
Held!
Mooi (en snel) gedaan! Ik wil er ook wel ƩƩntje.
Chapeau Jan Dat mag dan ook eens gezegd worden. Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Vraag me wel af hoe handelbaar een klein tooltje is. Een gewone Bergeon laat ik altijd rusten op mān hand tussen mān duim en wijsvinger, net als een balpen. Niet dat het boeit want ik neem er sowieso ƩƩn. We gaan het zien.
Ziet er heel goed uit zƩg!
Prima denk ik wanneer je niet beide kanten eraf schroeft. Aan het ringetje zoān haakje hangen.
Dan kun je de andere schroefdop laten zitten en lijkt me dit tooltje perfect
Dat is misschien sowieso wel een goed idee⦠ipv de ringā¦
Tja. Die kunnen mensen er imho zelf aanhangen. Prulletjes gaan snel kapot dus een ringetje is makkelijk te vervangen
Mooi gemaakt hoor: chapeau!!
Ik wil ām !
Hatsaa.
Veel lullen en flink vullen.
Goed bezig ouwe
Echt een leuk springbartooltje gemaakt @Arie_Kabaalstra! Ik bestel er zeker ook een als ze in de verkoop gaan
Wat voor een leuk iets er wel niet uit zoān topic kan komen hĆØ @Ruud
Wow, topic even doorgelopen.
Dat prototype heb je toch snel in elkaar gedraaid
Ben benieuwd naar de eindversie
Top! Feli! Grattis!
Een prachtige hoogglans opgeblonken opgestoken middelvinger aan alle negativoās in residence.
Nu nog ff anodiseren
Als werktuigbouwkundige wordt ik wel heel blij van dit soort initiatieven.
Mooi initiatief, en vermakelijk topic om te lezen.
Als ze er zijn bestel ik er zeker 1. Inmiddels een echte must have,
Ziet er goed uit! Leuk ook om wat voortgang te zien in de vorm van een prototype.
Dat ik de dag nog mee mag maken⦠dat ik dat uit jouw toetsenbord mag vernemenā¦
Thanks⦠en⦠de Uitnodiging staat nog altijdā¦
Eigenlijk ging het mij alles behalve snel genoeg⦠'k heb er om eerlijk te zijn āZwaar de tering inā dat ik nog altijd die tandriem voor mijn Draai/slijpmachine niet heb⦠'t is geeneens een duur onderdeel (nouja⦠22,-), dat zijn mijn boodschappen voor ƩƩn week, inclusief een baaltje Amphora Full Blend Pijptabak
Als Gereedschapmaker/instrumentmaker wordt ik heel blij van het maken van dit soort dingenā¦
en ik kan ook wel vertellen⦠"Wat ben ik blij met mijn nieuwe draaibank!!.. Ik dacht vandeweek, Laat ik nou eerst ƩƩn dopje maken, dus draaien, boren en afsteken, dan pas ik het programma aan op de lengte van de andere, druk op start, en dan kan ik de eerste dop op de andere draaibank afronden⦠'k had amper het nulpunt op die machine ingesteld, en de bewerking geprogrammeerd, of ik hoorde al āplokā achter me⦠Nummer 2 was ook al gedraaidā¦
Jaā¦weer even een Rendertje⦠'k ben met het maken van de Proto nog wat Hobbels tegengekomen die ik toch wel even glad wil strijken voor ik de definitieve versie in serie ga makenā¦
Detail van de tekening⦠de body is nu 30 mm lang⦠maar dat betekent dat ik ruim 19 mm met mijn tapje Ā“t materiaal in moet⦠, en tapjes hebben doorgaans een dikkere steel⦠daar kan ik wel wat afslijpen⦠maar liefst niet te veel⦠die dikte hebben ze niet voor nietsā¦
Als ik de body 20 mm lang maak, dan hoef ik maar 6 mm in te boren met 3, in plaats van 11 mm nu, die 8 mm in het midden is de schroefdraad, je schroeft de inzetjes tegen elkaar aanā¦
Omwille van de nauwkeurigheid ga ik de boortjes die ik nodig heb inkorten, hoe korter hoe beter⦠en als ik 5 mm van de lengte van een boor extra eraf kan halen⦠bij 2.6 voor de M3, praten we over ā2xDā, en dat is significant te noemen.
Als ik nou eens dat lamme drijfriempje binnen kreeg⦠dan kon ik mijn tapjes op een nette manier aanpassenā¦
Waar ik me morgen ook nog even druk mee ga maken, tussen alle andere dingen door, is een āSnijplaathouderā zodat ik makkelijker de M6 x 0.5 schroefdraad kan snijdenā¦
Programmaatje voor het frezen van het oogje is ook klaar, en dus getest op de proto⦠zoals gezegd had ik daar een spantangetje ø8 mm voor die in de freesbank in de 4de as kon⦠'t enige wat er aan het programma nog moet gebeuren is 't gaatje boren toevoegen⦠maar dat doe ik met dezelfde frees, dus dat is onderaan het programma toevoegen :
G00 X-4 Y0 Z6
G00 Z3
G01 Z0 F30
G00 Z3
G00 Z0.25
G01 Z-5 F30
G00 Z3
G00 Z6
G00 Z20 M5
G28 M2
'k ga er zo eerst maar eens een biertje ingooien⦠even de dag van me af laten glijden⦠'t was een heftig dagje vandaag⦠er is meer gebeurd dan alleen dat tooltje makenā¦
Haha mijn stiefmoeder is Koreaans aan het leren, dat is nog duidelijker dan wat ik hier boven zie.
Heel netjes moet ik zeggen
Erg benieuwd wat zoiets gaat doen
Qua prijs bedoel je?..
We proberen het niet te gek te makenā¦