Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

:laughing:

1 like

Ah, je kijkt The Big Bang Theory :wink::joy:

5 likes

Nee, ik kijk eigenlijk helemaal geen series,

Momenteel zijn er eigenlijk geen docu’s over Kwantumfysica, of zelfs maar nucleaire wetenschap, en daar baal ik wel een beetje van…

zulke onderwerpen maken dat je je realiseert dat je niet weet, wat je allemaal niet weet.
Daar komt nog bij… dat tot voor kort… ik daadwerkelijk een Deeltjesversneller in mijn huiskamer had staan… en dat vond ik wel ā€œlolligā€ā€¦ dat je op een deeltjesversneller zit te kijken hoe een deeltjesversneller werkt…

5 likes

Ach tenslotte ben je een groep met deeltjes die een docu zit te kijken over deeltjes, gemaakt door een groep andere deeltjes.

Ergens zit je een docu over jezelf te kijken.

1 like

Is er eigenlijk al iets gevonden?
Het is me nogal een topic om even door te spitten

1 like

:joy::joy::joy:

Man, het is een heel ontwikkeltraject!

1 like

Is de Insteek van een Forum ook niet om de gebruikers interactief vertier te bieden aan de hand van door anderen geschreven teksten?..

ā€œGraag gedaanā€ :rofl: :crazy_face: :nerd_face:

4 likes

Ah, super, er zijn meer van die topics, altijd leuk.

Ik ga me even inlezen vanaf het begin en zet hem op volgen, hier wil ik niets van missen.

Nog een gouden tip: ontwikkelingshulp.nl

Mocht het vastlopen, daar hebben ze experts op gebied van ontwikkeling :+1:

Ik ga weer lezen, goede vraag @Ruud

3 likes

Meer een ingewikkeldtraject!

4 likes

Als 't niet ingewikkeld zou zijn… zou iedereen het kunnen… :rofl:

5 likes

ā€œIf I could explain it to the average person, it wouldn’t have been worth the Nobel Prize.ā€

Richard P. Feynman

3 likes

aan de andere kant…

6 likes

ƉƩn van de vele quotes door iemand bedacht (en ik ben het met deze zooooo oneens) en om er wat waarde aan te geven er de naam van Einstein onder gezet…

1 like

Dat was de slogan van mijn studie, als het makkelijk was zou iedereen het doen. Na het eerste jaar snap je waarom er zo’n tekort aan technisch personeel is.

ongeacht wie die opmerking ooit gemaakt heeft… gedurende mijn schooljaren heb ik wel gemerkt dat het absoluut waar is… op de LTS begreep ik nooit iets van Goniometrie bijvoorbeeld… maar op de Avond MTS, had ik een wiskundeleraar die Goniometrie tot ā€œkunstvormā€ verheven had, en hij had het talent om het ook goed uit te leggen, gevolg?..ik ben er nog steeds geen kei in, maar ik weet me heel goed te redden met Sinus, Cosinus en Tangens, en ja… die heb ik in mijn werk regelmatig nodig gehad… al was het alleen maar om van een tekening voor een onderdeel met gaten op een cirkel op bepaalde hoeken voor de conventionele machines de X en Y Coordinaten uit te rekenen.
en in de software die ik 7 jaar geleden voor mijn draaibank geschreven heb, zit het vol met zulke berekeningen…

Wat ik vaak hoor in reclamespotjes is ā€œNederland is een kenniseconomieā€ā€¦ en dan denk ik… wat heb je aan kennis, als je niet de vaardigheden hebt om met die kennis iets tastbaars te maken…

'k vraag me soms af, als ik in de auto zit, en ik rij bijvoorbeeld langs Amsterdam, of om het even welke andere grote stad… Grote kantoorgebouwen… talloze grote Kantoorgebouwen. daar maken ze niets… ze schuiven daar alleen grote hoeveelheden digitale data van de ene computer naar de andere… Wat is daar het verdienmodel?

Kijk… een boekhouder… ja… die snap ik… maar hoeveel boekhouders heeft een land nodig?

2 likes

Ik snap heel goed dat de vaardigheid om zaken goed uit te leggen ongelooflijk belangrijk is.
Maar dat maakt de opmerking ā€œIf you can’t explain it simply, you don’t understand it well enoughā€ niet opeens een waarheid.
Er zijn mensen genoeg die niet goed zijn in het uitleggen van zaken. En dat is jammer, maar om ze nu te reduceren tot mensen die het zelf ook niet begrijpen…
Ik zie deze quote gewoon als een manier om beter om te gaan met het feit dat je iets niet begrijpt nadat het je is uitgelegd. ā€œOmdat ik het na je uitleg niet begrijp, kan je het niet goed uitleggen en daarom begrijp je het zelf nietā€.

Geef mij Feynman maar…

1 like

Eh… ik snap het niet?.. Nee… zonder gekheid… iets doorgronden, en iets kunnen uitleggen zijn 2 verschillende dingen… dat is zeker een waarheid als een koe.

't moeilijkste van iemand iets uitleggen zit em in het gegeven dat degene die’t uit moet leggen alle nodige kennis heeft, maar niet altijd weet wat het kennisniveau van de ander is.
'k heb een poosje geleden een keer ā€œlesā€ gegeven in het gebruik van de 3D tekensoftware die ik gebruik, en dan met name op het gebied van parametrisch ontwerpen.
Daarmee ā€œkoppelā€ je een spreadsheet, een tabel met maten aan een 3D tekening…Tot dusver snapt iedereen dat… tot je op het punt komt dat je uit moet gaan leggen dat je in plaats van maten ook formules kan gebruiken, en dan wordt het ineens een ander verhaal… dan kan het goed zijn dat de maat van ƩƩn bepaald onderdeel niet meer uitgedrukt wordt met : 100 mm, maar meer met "lengte_part_1*2-20 mm…

Kennis overdragen is een kunst op zich…

1 like

:point_up_2:

En helaas zeer zeldzaam.

En voor de zekerheid (maar dat had je al begrepen), met ā€œjeā€ in mijn laatste zin refereerde ik zeker niet aan jou of iemand anders specifiek…

1 like

Ik denk dat ik wel aardig in staat ben om kennis over te dragen, 'k heb in het verleden diverse collega’s op mogen leiden voor het bedienen van diverse CNC machines,
Kennis immers, is het enige dat groter wordt als je het deelt ( en getallen… als je ze deelt door een breuk :smiley: )

'k zou me best op mijn plaats voelen als ā€œleermeesterā€ in een opleidingsinstituut, maar daar heb ik nog geen vacatures voor gevonden…

'k ben vandaag nog niet echt toegekomen aan werk aan de Straptool, sorry, maar ik heb even wat andere dingen aan’t hoofd, ik zit nog met de nodige ā€œboekhoudingā€ die de deur uit moet.

'k heb inmiddels wel 2 doosjes wisselplaatjes voor de draaibeitels besteld, hopelijk komen ze morgen… anders wordt het dinsdag

2 likes

Top! Ik zal je niet verder afleiden… :innocent: