Stelletje amateurs ik stop gewoon een courgette in mijn onderbroek. Geen autosleutels nodig.
Hang je telefoon maar even aan de oplader.
Gelieve een bloedende kip niet te storen.
Wat een grappige typo
Geenszins een typo. Het is gewoon een betere weergave van de onderhavige situatie.
Arme Jan Arie. Hij is nog niet begonnen of hij ligt met zijn kippenek alweer op het hakblok.
Nou we zijn al bijna een maand verder hoor
Nou, ik heb wel eens langer moeten wachten voor slechts een batterij wissel.
En dat was bij een leverancier die dit als reguliere product/dienst aanbiedt. Arie moest echter eerst aan de gang met z’n machines, het ontwerp, de tooling, financiering, materiaal inkoop… en hij houdt ons onderwijl op de hoogte
Heck, er zijn zelfs handelaren die er langer over doen om een horloge door te schuiven na aanvraag van iets dat niet op de plank ligt .
Maar niettemin, positief dat mensen ongeduldig worden. Dan is de behoefte er! Ik ben zelf ook benieuwd
Dat is een stuk langer dan onze nieuwe grappenmaker lid is
Toch heb ik het vermoeden dat deze nieuwe grappenmaker het forum al flink wat langer bezoekt en dit niet zijn eerste account is.
M80 Jan begrijp dit wel.
Drive enable on?
Hm, op een Fanuc 18-MB5 CNC wil je kennelijk een pallet wisselen…
En een Mori Seiki wil je de koelvloeistof laten lopen
ik hou van standaarden. Hoe meer hoe beter.
SCM record.
Dit topic is wel ontzettend vervuild door porschesleutel, chablis, kippen en andere zaken. En dan nog geen 65 euro willen betalen voor dit prachtige handgemaakte tool. Beetje goedkoop hoor, een Chablis grand cru kost net zoveel.
Kunnen we meer info over dit tooltje krijgen? (en wat minder gezwets…)
Nee lastig, vandaar het gezwets…
Jawel hoor, graag zelf. Maar aan wie, wanneer komt hij en hoe ziet hij er überhaupt uit?
Ik neig naar @monaco @buckangel @Jotun of een van al die andere alter ego’s maar die liet tenminste nog af en toe een horloge zien.
Deze horlogeliefhebber lijkt welbespraakt. Dus vallen de usual suspects af. Wacht… welbespraakt, geen horloges meer…dit moet anon775996ev zijn. Met die Chinese kranten. Die kennen jullie wel.
Arie is bijna klaar met dat prototype. Ja, dat duurt mij ook lang. Daarna wil ik t prototype graag even zien en “testen” om te kijken of t goed werkt, om te kijken of ik me er inderdaad in kan vinden. Daar heb ik alle vertrouwen in.
Het lijkt erop dat Arie’s materiaal zo’n 22 minuten doet over het tooltje maken. Afhankelijk van t succes is de levertijd dus langer.
Een inschatting van de prijs is al een aantal keer gegeven en zal incl bergeon inzetjes rond de 30 excl shipping komen te liggen. Dit met name omdat Arie er 3 per uur kan maken en hij het proces niet volledig kan automatiseren. Hij moet er dus bij blijven.
Wellicht dat er later nog iets van bulk acties verzonnen kunnen worden, maar dat is dan later te bepalen.
Tis helaas (?) geen chinese massaproductie…
Nee dat denk ik niet.
Ik zat bij de eerste paar backers. Neem aan dat ik een optie heb?
Jee… stil hier… zit die Kabaalstra uit zijn n… Oh … wacht…
't was even typen… 99 regels, en 1 foutje… was vergeten na het boren de draairichting van de machine weer om te keren…maar dat was met het typen van M04 op de juiste plaats ook weer opgelost.
helaas, brak ik wel het snijplaatje van mijn afsteekbeitel… goede raad is duur, wisselplaatjes iets minder… ga ik zo bestellen… en tot die tijd?.. uit mijn n… Nee… 'k steek met het kleine steekbeiteltje gewoon een klein groefje in… en daar slijp ik em af…
plaatjes zijn met een paar dagen wel weer in huis…
de plaatjes die gisteren binnenkwamen, die zijn inmiddels gemonteerd, beitels allemaal opnieuw afgesteld… Klaar voor actie dus…
Maar goed… bovengetoonde 3 stuks, zijn alleen maar aan 1 kant bewerkt…
Klopt… voor de bewerking van de andere kant wil ik ze:
Hierin gaan klemmen… maar… hoe zorgen we er dan voor dat ze allemaal even diep zitten?..
Welnu, achterin dit asje met een spantangetje zit schroefdraad…
en daar draaien we dit in, de bus om het schroefdraad, is een moer… 'k moest alleen de 6 kant eraf draaien, omdat ie anders niet in de klauwplaat past (Doorlaat ø17 mm),
't voorste stuk is ø6 mm, het tooltje is ø8, dus klemt de spantang van 8 mm ook alleen maar op het tooltje.
Zo dus… en als ik dan op de grote groene knop druk, dan ziet ie er na korte tijd
zo uit… Nu eerst even Frieten downloaden, en dan terug de werkplaats in.