Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Okee “Balls of Steel”-certified…

Wanneer krijgt @Arie_Kabaalstra de “Balls of Titanium”-badge? Elke keer onderuit gehaald worden en toch stug doorgaan.

https://media3.giphy.com/media/OXTtLsKI1d973JzSOD/giphy.gif?cid=5e2148866r7t4qonq2qp0uf0m690hvam34q3j9gqnoav2feb&rid=giphy.gif&ct=g

4 likes

Hahaha!

1 like

met een

van 7cm ga je die vraag niet snel krijgen.

3 likes

Wanneer is de verwachting dat er live gegaan wordt met de productie ? dagen, weken, maanden, Q1 of Q5? Want vindt het topic grappig om te lezen, maar het product dat wil ik hebben :wink:

Wrijf het er maar in

:sob:

4 likes

Is toch algemeen bekend van Aziatische mannen? Trek het je niet aan joh :man_shrugging:

1 like

Mijn qi compenseert het vlees.

Uhhh…

Okee sorry voor het vervuilen van het topic :joy:

Titanium Tool ftw!

6 likes

Yes!.. die zijn binnen…
Onderwijl ben ik doende met het schrijven van de programma’s, straks richting werkplaats…

8 likes

Wat is dit dan?

Dat zijn jouw prototypes, dit was toch het ontwerp?

:face_with_raised_eyebrow:

Tijd voor een nieuwe bril plop.

1 like

Lekkere serie beitels :ok_hand:t2:

de Beitelplaatjes…

Hier zitten ze.
Er zat op elke beitel één plaatje, maar één van de twee punten van die beitel was al versleten, dus moet ik ze vervangen,

Ik kreeg van @Coosc de tip om 't ook eens te proberen met plaatjes voor Aluminium, die zijn scherper, en dat heeft zo zijn voordelen, maar… als je de goedkoopste plaatjes voor Alu neemt, die houden het in titanium niet lang vol.

In de komende tijd ga ik wel even rondneuzen… eerst dit project maar eens op volle snelheid zien te krijgen…

2 likes

Pffffff… 't programma voor de body zou klaar moeten zijn… als ik me nergens vergist heb… zodadelijk nog maar eens alles op mijn gemakje doorlezen
Totaal 97 regels.
'k heb het programma zo opgesteld dat ik er "halverwege uit kan stappen.
Ik begin met vlakdraaien van de voorkant, en het voordraaien van het deel met de schroefdraad,
dan boor ik het centergaatje, en dan pas ga ik nadraaien, want, dan haal ik meteen de braam van het boren van de voorkant af… (slimmigheidje)
dan steek ik het groefje in achter de schroefdraad, en maak meteen een paar kleine schuine kantjes, zodat ik dat later niet meer met de hand hoef te doen.
Daarna boor ik 't gat ø3, en ø2.5.
Maar!.. en hier komt het trucje… de achterkant, da’s alleen 't deel voor de schroefdraad, met de schuine kantjes en het gat ø3, omdat ø2.5 al vanaf de andere kant doorgeboord is, en de decoratieve groefjes aan de buitenkant zitten er ook al in. . dus… kan ik daar dan stoppen…

Nu is er in G-Code (de machinetaal voor CNC machines) zoiets als “block-skip”, je kunt bepaalde regels (blokken) overslaan, als je er een “/” voor zet.
Na het boren van het gat ø3 staat er in de code “/M30”, bij het draaien van de voorkant zet ik “block skip” aan, zodat ie die regel niet uitvoert, en gewoon verder gaat… , bij het draaien van de achterkant, zet ik block skip uit, en stopt ie daar.

“Ik kan dat durven…”

6 likes
Samenvatting

Ik snap er niets van

Wanneer prototype? :rofl:

5 likes

En al een partij Daytona’s gekocht om mee te beleggen? Zo niet kan ik je helaas niet serieus nemen.

2 likes

U heeft ooit een sleutelhanger met een Porschelogo voor uw fiets besteld?

17 likes

Ken iemand die gooit em altijd op de bar, maar vergeet vervolgens zijn bromfietshelm af te zetten!
:joy:

12 likes

Die heb ik onder mijn overhemd verstopt.

7 likes

Toen ik nog om auto’s gaf en bitcoinmiljonair was gooide ik ook overal mijn Porsche sleutels op tafel zodat al die paupers dachten dat ik enigszins succesvol was, kon ik lekker lowkey in mijn Lambo rijden…

Nog meer domme verhalen @Blufkakel?

5 likes