Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Arie ook :grin:

6 likes

Goede vraag Grote Boze Wolvin :+1:

1 like

Goud en blauw graag.

Anodisering is altijd meer sexy dan kaal.

Coating?.. nee… gewoon… 't hele ding anodiseren, en eraf schuren wat je niet nodig hebt… :crazy_face:

Je kunt het wel maskeren, plakband, nagellak, of om het even welk goedje dat er voor zorgt dat’t titanium op bepaalde plaatsen niet nat wordt… want daar waar’t nat is, loopt er stroom… en verkleurt het…

Nou hoor ik sommigen al denken… Wacht even… hij Anodiseert het hele ding?.. , dan wil ik er een die helemaal blauw/groen/geel/rootbeer/fuchsia (Doorhalen wat niet van toepassing is) is… Ja… dat kan ik doen… Nee… dat ga ik niet doen… want… aan je sleutelbos zal’t snel wegslijten… in de groefjes zit het beschermd…vandaar de groefjes… Capisce? :upside_down_face:

18 likes

Na anodiseren alles behalve de groeven weer blank polijsten denk ik.

Edit de expert was me net voor :ok_hand:

1 like

:ok_hand:

1 like

Ik vind het eigenlijk allemaal wel toffe kleuren!
Verkoop je straks ook een box met de vijf kleuren daarin?

1 like

Jan levert wel btw… Project 476 (Movado 476 uurwerk, triple date in grade 5 titanium kast, saffierglas voor en achter, geblauwde schroeven enz.).

16 likes

Helder :+1:t4:

Ik zou zo graag in willen schrijven voor een exemplaar. Maar dan denk ik steeds weer: wanneer ga ik onderweg een bandje verwisselen?
Verder geweldig initiatief!

Ik ga zo even Arie bellen!

Bij meer dan duizend bestellingen gaan we de productie
uitbesteden in het verre oosten.

De in NL door Arie vervaardigde exemplaren komen dat
in een speciale LE-box uit met certificaat, tegen meer prijs.

:smiley::+1:

5 likes

Wil je niet teveel lastige vragen stellen? Deze vraag kan het proces een week of wat langer laten duren. :yawning_face:
Arie; Niet teveel pennen, je bent er bijna, knal effe door & produceren met die hap.

3 likes

Nooit. Behalve op vakantie wellicht.

Daarom is het ook een hebbedingetje.

2 likes

Moet ik ook nog boxjes gaan maken…

ik beloof nog niets… behalve dat ik zodadelijk eenThermoskannetje Koffie ga zetten, en daarna naar de werkplaats stiefel…Gas op die lollie…

3 likes

Niet. Maar dat komt dat je nog geen tool bij je had.

NB: zonder kleurtje, kan ook? Dan die graag.

4 likes

Kanonne… dan vraag je wel wat… moet ik alles eraf schuren… weet je wel hoeveel werk dat is? :crazy_face:

8 likes

Nee……een springbartool, geen vuurwapens.

1 like

Heeft ook mijn voorkeur :stuck_out_tongue:

2 likes

dat is iets meer werk… stel… ik wil Groen, Geel, Blauw… dan doe ik eerst het hele ding op het hoogste voltage, maar dan doe ik O-ringen om de groefjes die de andere kleuren moeten krijgen, Anodiseren, voltage lager instellen voor de middelste kleur, en 1 oring eraf, Voltage op de laagste stand voor de ā€œlaagste kleurā€ laatste O-ring eraf… weer anodiseren…

de kleur die je met het hoogste voltage krijgt, veranderd niet meer zolang je niet boven dat voltage komt… dus zet ik em eerst op 98 Volt, met 2 O-ringen erom, 't hele ding wordt groen, inclusief dus dat ene groefje waar geen Ring omheen zit.
dan zet ik em op 60 Volt, haal er 1 O-ring af, dan wordt alleen dat ene groefje Geel…
Laatste ringetje eraf… 25 Volt… en dat laatste groefje wordt dan blauw…
dan rest slechts het groen van de buitenkant afschuren…

Andersom kan ook… eerst het hele ding op 25 volt, dan 1 O-ring erom om die eerste groef af te schermen… dan 60 V, 2de en 3de groefje kleuren dan naar Geel… de eerste niet…
O-ring erbij… en dan nog een keer laten zwemmen in 98 Volt… , afschuren… klaar…

3 likes