Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

Ja:

Eeeeehh, nee:

:upside_down_face:

Ben het dan met je eens, als je bandjes mee kan nemen, waarom dan niet een bergeon tooltje.
Blijft wel dat er hier gewerkt wordt aan een kek dingetje wat ik alleen daarom wel zou willen hebben.

3 likes

Ik heb / bewaar bandjes op meerdere plekken… en mijn bergeon tooltje zweeft dus door t huis. Altijd kwijt. Heb sleutels altijd in een broekzak zitten… dus probleem opgelost .

De fijnafstelling is inderdaad meer waarvoor buiten de deur. Heb verschillende stalen banden zonder glidelock, en verstel toch wel een paar keer per dag de fijnafstelling.

Nu gebruik ik een oorbel van mn vrouw… of een verbogen stukje metaal aan mn sleutelhanger… dat is niet echt wat ik wil. Staat ook een kras op de gmt clasp :rofl: … en ben ook met andere banden wel eens uitgeschoven.

Dat gezegd hebbende, als er een markt is voor horlogewinders en standaardjes, dan volgens mij ook voor dit soort tooltjes.

Ik ben dus echt niet de enige :rofl:

4 likes

Ik denk dat ik het nooit ga gebruiken (bandjes wisselen doe ik thuis als ik tijd over heb) maar ik wil er ook een!

Zet mij maar op de lijst @Arie_Kabaalstra!

1 like

Ik ben nog nooit ergens in een grot, bij een waterval, op een berg of zelfs in een restaurant aangekomen waar ik dacht ā€œdit is een mooi moment om even een horlogeband te wisselenā€.

Het pinnetje voor de fijnafstelling, soit. Maar de vork? Pfff.

Kortom: Je hebt al een oplossing voor het probleem wat je mogelijk daadwerkelijk zou kunnen hebben, ik stel voor dat je een imaginair probleem wat je nooit gaat krijgen dan ook niet probeert op te lossen.

Hou daar mee op en leg het op een vaste plek. Probleem ook thuis opgelost.

Graag gedaan.

6 likes

Blauw! Prachtig Arie :).
Mocht het niet te veel moeite zijn ben ik zeer geĆÆnteresseerd :ok_hand:t5::+1:t5:

Ik heb graag een mooiere oplossing voor dit ā€œprobleemā€.

Ik weet nu al dat ik toch binnen no time alles door huis heb slingeren.

Maar goed, je hoeft niet he :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb dit probleem niet en ook niet de behoefte om ergens op een terras met mijn horloges aan de slag te gaan…

Dus ik weet met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te zeggen dat ik een dergelijke tool nooit ga gebruiken.

Maar, ik wil er graag 1 of 2 :smiley: Zet me maar op de lijst @Arie_Kabaalstra

9 likes

Haha exact! Niet alles in het leven hoeft nuttig te zijn!
Tegenwoordig zijn, met alle telefoons op zak, horloges als zodanig al totaal overbodig! :grin:

3 likes

Eens, en als je ze dan ook nog eens te los of te vast hebt zitten… :rofl:

1 like

Ik ben ook voor z’n tooltje. Heb nu in al mijn tassen z’n cheap tooltje maar gewoon aan de sleutelbos is veel handiger.

1 like

Ik zou zeker interesse hebben. Ik raak die dingen om de haverklap kwijt, dus dit kan best praktisch zijn. Laat maar weten, Jan :+1:

Volgens mij kan de draaibank aangeslingerd worden @Arie_Kabaalstra :muscle:

Grappig hoe hier ineens een markt ontstaat.
Niet voor mij overigens. Ik wissel zelden van band, en bij horloges waar ik dat wel wil, zorg ik voor quick release. En verstellen van de band doe ik eenmaal: direct na aankoop. Als je zorgt dat je gewicht op peil blijft, nooit een probleem met bandafstelling :crazy_face:

Je pols zwelt en krimpt afhankelijk van de temperatuur. :stuck_out_tongue:

Het is niet om er schakels uit te halen bedoeld ,maar voor de fijnafstelling

1 like

ooit een inkoopactie
victorinox met wisseltooltje :slight_smile:

puur als tip , nee dit is idd niet voor aan je sleutelbos …maar het leek me handig voor de gene die het nog niet kende …
ik wilde niet het topic vervuilen :zipper_mouth_face:

11 likes

Ook een leuk idee…

1 like

Lekker comfortabel aan je sleutelbos ook :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja, dat is wel een flink ding ja. Maar goed, je raakt m dan weer niet kwijt.

weet ik ook wel maar er komt meer onzin voorbij …thnx voor je opmerking , als je iedereen op z’n vingers tikt die iets afwijkt van wat er gevraagd wordt heb je het nog druk :zipper_mouth_face:

Nou nou rustig aan hoor, zo heftig was m’n reactie niet.

1 like