Weet iemand een springbar tool voor aan je sleutelbos??

nee hoor je had 100% gelijk :wink::+1:

Sleutelmaker maakt daar zo een mooi ringetje aan voor een paar euro.

Ik had even geteld, en er zijn hier al minimaal zo’n 40-50 geĆÆnteresseerden.

1 like

Wat wil je, dit is mijn (enige) kans op een echte Kabaalstra! @Arie_Kabaalstra, als je gesigneerde versies maakt kan je er makkelijk een geeltje extra voor rekenen!

1 like

Misschien handig als @Arie_Kabaalstra eerst een indicatie qua prijs afgeeft? Kijken wat er dan nog over is aan gegadigden.

1 like

Klopt. Maar daarvoor zijn nog wat dingen nodig als ik Arie goed begrijp.

Wel een goed punt overigens. Het moet wel leuk blijven.

Komop @Fate_Amenable_To_Change. Het is toch een geweldig hebbedingetje voor de horloge enthousiasteling? Met bergeon inzet stukjes… prachtig.

Er is, afgaande van de reacties, in iedergeval genoeg animo. Ik wil er ook ƩƩn, al heb ik dit probleem nog nooit gehad… heb mijn Zwitsers zakmes ook niet nodig, toch heb ik er ƩƩn.

4 likes

Geen last van FOMO, en ik vind het ergerlijk wanneer sleutelbossen te groot worden.

Naar aanleiding van deze thread bedacht ik me dat ik geheel overbodig de voordeursleutel van m’n overleden moeder nog aan de bos had zitten. Die heb ik er dus ook maar vanaf gehaald. Ik moest even slikken toen ik er bij na dacht, da’s net zo’n momentje als toen ik haar uit m’n contact-app wiste. :thinking:

Maar goed, tooltje erbij wordt 'm niet voor mij.

6 likes

Precies…
'k moet even uitvlooien hoeveel materiaal heb ik nodig?, heb ik alle gereedschappen, of moet ik bestellen/maken, Dan even kijken hoeveel inzetjes we nodig gaan hebben.

dat is voor een deel afhankelijk van de ā€œBatchgrootteā€ moet ik 4 meter Titanium bestellen, of heb ik 6 meter nodig?..

Voor het draai- en freeswerk heb ik in elk geval een smal steekbeiteltje nodig… de schroefdraad, daar heb ik een snijplaatje en een tapje voor nodig.

op zich allemaal niet wereldschokkend, maar 't moet wel even uitgezocht worden…

9 likes

Even goeie vrienden toch?

Dat! Ik draag mijn sleutelbos vaak in mijn broekzak en dat is ondoenlijk met allerlei fratsen eraan!

Dit zou een uitzondering kunnen zijn maar ik heb al iets in m’n portemonnee zitten. Een hebbedingetje dus. Misschien hang ik hem aan m’n laptoptas of ergens anders aan. :man_shrugging:

1 like

Tepelpiercing ofzo

7 likes

Ergens aan een rits in een laptoptas is een veel beter idee. Als @Arie_Kabaalstra dus een oogje/ringetje combo maakt die enigszins flexibel is zou dat een prƩ zijn. :slight_smile:

2 likes

Leuk idee, ik wil er ook wel eentje.

1 like

Jan gaat nog even rekenen en ik ga het HF beheer contacteren of we een inkoop / HF-actie mogen doen voor dit soort tooltjes.

Mocht de vlieger opgaan, komt er een nieuw topic met een concreet voorstel, prijs en een intekenlijst.

Ik denk dat een ringetje door het oogje wel een stuk flexibeler is inderdaad dan enkel het oogje.

14 likes

Tof idee zo’n tooltje. Niet dat ik het altijd zal gebruiken maar als gadget heel coolšŸ‘Œ

Ik hou dit topic in de gaten​:+1::+1:

Succes Arie

Goed idee Ruud, toppie….

Ook geĆÆnteresseerd. Vind die met kleurtjes wel leuk.

Dan ken je mij dus niet…

er zijn een paar inzetjes naar mij onderweg… Machines staan klaar, een paar gereedschapjes en wat materiaal regelen… en we zijn los!

14 likes

Volgens mij is dit met Arie’s bestaande equipment goed uit te voeren dus volgens mij kan het allemaal redelijk snel geregeld gaan worden.

2 likes