Weinig aandacht voor "echte" dressers of zie ik dit verkeerd?

De gustibus non est disputandum.

Ik denk niet dat dress watches in de grote minderheid zitten, want alleen al de definitie maakt er een geanimeerde discussie van :slight_smile:

Persoonlijk houd ik meer van dress watches dan divers, maar het moet ook niet te formeel zijn. De belichaming van de ultieme dress watch voor mij is de JLC Reverso, maar ik zou het zelf niet (snel) dragen. Ik heb eveneens mijn Orient Bambino verkocht. Een erg mooi horloge, maar ik vind het wat te veel formaliteit uitstralen.

Ik merk ook dat ik bij dit weer toch sneller teruggrijp, naar mijn sportievere horloges zoals een de Speedmaster DSotM, Submariner of zelfs Deep Blue. Op dat vlak zijn divers veelzijdiger dan dress watches.

Genoeg dresser-keuze hier hoor…




6 likes

Mooi spul

1 like

Nog een echte:

5 likes

Mijn aandeel in wat ik als dresswatches beschouw. “dresser” vind ik een minder goede betiteling.:wink:
(leuk topic!)

4 likes

als je het opzoekt wordt het woord “dresser” ook nergens in verband gebracht met horloges :stuck_out_tongue:

1 like

Officieel kan je dress achtige horloges in 3 categorieën opdelen

Je hebt black tie horloges
Dat zijn kleine ronde horloges )max 39mm) met alleen een uren en minutenwijzer.
Echte dress horloges dat zijn kleine max 39mm ronde horloges met 3 wijzers.
Business watch rond en max 39mm met 3 wijzers en een datum.

Verder voldoen ze aan de vorige beschrijving.
De bovenste 2 categorieën hebben doorgaans een lichte wijzerplaat.

2 likes

geen race maar wel uitrijden

2 likes

Damm wat heb ik die wagens onderschat…
Ik schakelde in op het stukje waar hij zei dat het pretty comfy was :smile:.

100% met de stelling eens dat op het forum erg weinig aandacht aan dresswatch wordt besteed.

Ik zie overigens niet in wat een dresswatch met kleding te maken heeft, je kunt een dresswatch makkelijk bij een spijkerbroek dragen. Ook is mijn ervaring dat dresswatches zeer goed tegen een stootje kunnen, wellicht moet je er niet mee gaan diepzee duiken (maar dat doen velen met divers ook niet). Ben het overigens met @oscar2 eens: Wij dresswatch liefhebbers zijn waarschijnlijk passanten uit vervlogen tijden.
En zoals blijkt uit vele bijdragen hierboven, mooie dresswatches hoeven niet per definitie duur te zijn.

Wat me wel blij stemt, is dat de horlogemarkt op HF altijd overspoeld wordt met divers, wellicht vervelen deze toch eerder ?

Tenslotte, wellicht zijn dragers van dresswatches minder geneigd om op het HF foto’s van hun horloge te zetten omdat ze toch wel weten dat ze de ‘mooiste horloges’ hebben ? :slight_smile:

3 likes

Geen datum en geen secondewijzer? Why?

Juist vaak goedkoper dan duikers :+1: Zeker wat vintage betrefd.

2 likes

Ho ho :wink:

Een dresswatch heeft te maken met stijl en klasse. En hoe minder opsmuk en extra’s, hoe meer stijl. Je hebt in feite een minimum aan opmaak en franjes nodig om iets heel moois te maken. Geen bezel om het op te leuken, geen datum etc. Simpel, en prachtig.
nog eentje dan:

9 likes

Deze beschouw ik als mijn “dresser” of zie ik dit verkeerd?:smile:

2 likes

Dressers zijn top! Hierbij wat exemplaren van mij. Ik draag ze regelmatig en geniet er enorm van!



10 likes

Die jaeger… :heart_eyes:

1 like

Ik ben wel fan van dressers. In mijn collectie heb ik er drie (vier als ik de sarb065 meereken). Plaatjes:





9 likes

Ik ben blij dat ik dit topic opgestart heb. Of ik het wel of niet verkeerd gezien heb, is niet meer zo relevant.
Vandaag zijn hier prachthorloges langs gekomen en ik heb er van genoten.
Dat er zulk fraai tikwerk in jullie collectie zit, zegt meer dan genoeg.
Dank je wel voor jullie bijdragen…

Fijn weekend,

Jo

9 likes

Op een bepaalde manier ben ik een beetje ouderwets, ik vind het nog steeds niet kunnen een jeans, met overhemd, das en colbert… Overigens ook voor dames niet een jurk met laarzen eronder… Tja, bouwjaar 1956…