Wel de moeite waard om deze nieuwe aanwinst te delen. :)

Ongeveer zeven jaar geleden was ik regelmatig actief op het ‘oude’ forum (weliswaar onder een andere naam, maar goed…). Daarna was ik jaren lang helemaal niet actief en sinds een jaar ben ik weer een beetje actief, voornamelijk undercover, dat dan weer wel.

Bijna nooit deel ik nieuwe aanwinsten, zo ook niet de Omega Planet Ocean 8500-kaliber dat ik laatst had. Vandaag is dat wel het geval. :slight_smile:

Ik heb zelf vrij weinig met IWC, maar het draaien aan de kroon, het opwinden, het verstellen van de datum en het verstellen van de tijd; het voelt allemaal ongelooflijk degelijk aan. Bijna net als een tank, zeg maar, of als een gepantserde wagen. MIsschien komt dat doordat ik zeer recent een servicebeurt heeft gehad, maar het voelt gewoonweg onverwoestbaar.

Daarnaast is het esthetische aspect van het uurwerk, bedekt door het gigantische glas, ook erg mooi.

Hoewel ik niets met het merk heb, begrijp ik nu wel waarom de IWC’s zo duur zijn. Belachelijke nieuwprijs van €11.000,- toentertijd…

De IWC Big Ingenieur 7 Days. :slight_smile: Met bijna 50 millimeter, inclusief kroonbeschermers welteverstaan, in doorsnede, is hij veel te groot voor mijn smaak en pols…

.

16 likes

Dus geen blijvertje?
Prachtig horloge , je pols kan hem net hebben hoor! :grimacing:

1 like

Een nieuwe aanwinst met een oorspronkelijke listprijs van 11k die je te groot vindt en van een merk waarvan je tot tweemaal toe zegt dat je er niets mee hebt? Waarom koop je dan zoiets? Kortom, hoe moeten we dit topic precies duiden? :confused:

11 likes

Uitermate vreemd verhaal als ik heel eerlijk ben :thinking:

snap ik dus ook niet!!

Kijk, jij hebt het door: inderdaad geen blijver, maar wel interessant om ermee kennis te maken.

Op de foto’s valt hij wel mee, maar in werkelijkheid is hij (naar mijn mening) te groot voor mijn 17-centimeter pols. Voelt een beetje aan als een Royal Oak. Hij draagt wel lekker, dat wel…

Los van het ietwat vage verhaal: wat een knaller zeg! Top!

Ik snap er geen reet van. Waarom koop je hem dan?

2 likes

Reclame maken en het laten waarderen door HF-leden, vervolgens het horloge op de HF-markt aanbieden wellicht?

10 likes

:thinking: uhm…
Het kroontje op dit klokje ? Een tank? Gepantserde wagen?
Op een klokje wat je te duur vindt, niet je merk is en ook nog te groot vindt? Maar wel in je bezit is?

3 likes

10 likes

O, ja, goed idee. :slight_smile: Want als ik hem rechtstreeks op de markt had geplaatst, had niemand het gemerkt, right?

Blijkbaar hebben velen (met uitzondering van Ronald) teveel azijn gedronken de afgelopen dagen en moet het allemaal nu uit gepist worden. Waar is de tijd gebleven van het leuke forum? O, ja… Nevermind. Ik was vergeten dat het er niet meer was. :slight_smile:

9 likes

Mooi klokje hoor.
En het klopt, de gezelligheid is al een tijd weg :slight_smile:

4 likes

Ik heb niet teveel azijn gedronken hoor. Ik vind het een supertoffe klok, had zomaar om mijn pols kunnen zitten.

2 likes

Gaaf! Zelf ook van plan deze eens te passen. Stuur maar een berichtje als je er vanaf wil :slight_smile:

1 like

Topper de Big Ingenieur! Denk dat ie misschien wat langer om de pols blijft…

1 like

Vet bakbeest! Was ie ooit echt €11k? Aan wat voor prijzen moet ik nu denken?

1 like

Een week of 3 terug heb ik voor het eerst oog in oog gestaan met zo’n IWC.
Ik moet zeggen ze zijn groot, maar o zo mooi !!!
Veel plezier met dragen, of succes met verkopen. :+1:

1 like

Ach, er zijn genoeg lieden te bespeuren op dit forum wier urineren inderdaad vinaigrette produceert, maar dat betekent niet dat er geen gezelligheid is.

Wel vind ik het curieus dat je die klok dan toch wilt proberen. Dit is overigens niet de mooiste Ingenieur. De Dial is rommelig, de KS is, eh, ja, vreemd, en de band is uitereaard weer eens niet te swappen want het is een Ingenieur van Genta.

Als het een Genta moet zijn zou ik eerder zoiets willen, want strakkere dial en zo:

Maar nog liever de vintage look van vóór Genta er z’n plasje over deed, hier in moderne versie:

Of de allermooiste:

Maar ja, als ik dan een tank van een horloge wil wat kleiner is en eeven zoo anti-magnetisch, waarom dan niet gewoon dit:

Kun je voor 9500 Euro aan bandjes bij kopen. :slight_smile:

9 likes