Wel of geen echte Aqua Terra

Snuffelend op MP kwam ik deze tegen. Niet naar op zoek, maar toch wel erg leuk. Verkoper heeft geen papieren, wel de rest van de set. Wat is jullie oordeel?

https://www.marktplaats.nl/v/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m2025684065-omega-seamaster-aqua-terra-41-5mm

Eerste check… hij heeft er nog eentje te koop die niet werkt.

Ik vind het sketchy

Edit:

• Foto’s lijken niet van hem zelf
  • Beide advertenties compleet verschillend qua foto’s
  • Hele lap Engelse tekst kopiëren van een site kan iedereen
1 like

Ik blijf het altijd lastig vinden om dat zo te beoordelen… Maar je zou kunnen vragen of je langs mag komen? Goed bekijken, klein loepje mee om alle details goed te zien. Serienummer noteren en controleren bij Omega.

Maar goed, dan ga je best ver al. Of je neemt de gok. Geld moet toch rollen :wink:

Maar van foto’s durf ik het niet te zeggen. Oftewel je hebt niet veel aan mijn antwoord. Maar succes!

1 like

Hier een echte caseback ter vergelijking. Lijkt voor alsnog alles op de juiste plek te hebben zitten :wink: Zie niks geks op basis van de foto’s

Vraag eens een close-up foto van het balanswiel op. Die hoort er zo uit te zien:

4 likes

De foto’s zijn van een echte volgens mij, maar hoe weet je dat je daadwerkelijk dit horloge krijgt? Niet op laten sturen in ieder geval als je het niet vertrouwt.

5 likes

Citaat Serienummer noteren en controleren bij Omega.

Stomme vraag misschien, maar hoe controleer je een serienummer (behalve bij stopheling.nl)

Lijkt niks mis mee. Je kunt toch vragen of je hem mag komen bekijken?

Bij een gecertificeerde Omega horlogemaker

Zelf nog nooit gedaan hoor. Je zou inderdaad via stopheling wat kunnen navragen denk ik. Eventueel plaatselijke politiebureau binnen wandelen met de vraag of het serienummer voorkomt in de systemen. Maar mijn inziens kan je ook prima mailen naar Omega (of andere horlogemakers) om te vragen of het serienummer überhaupt overeenkomt met de uitgebrachte versie die een verkopende partij laag zien. Een juwelier zou ook nog uitkomst kunnen bieden misschien. En je zou ook kunnen overwegen om contact op te nemen met The Art Loss Registry. Een internationaal bedrijf wat (duurdere) juwelen, horloges en kunst opspoort.

Je kan je inderdaad afvragen of hetgeen je op foto te zien krijgt wel het horloge is dat hij effectief heeft. Daarom vraag je best eerst fotos van het horloge op een door jou gekozen achtergrond die hij niet kan fotoshoppen.

Dank voor de vele antwoorden. Verkoper stelde zich wel netjes op. Check op echtheid was geen probleem, dus beste zou idd zijn afspreken bij een Omega servicecentrum. Ik ken in Alkmaar Wesseling en Vreeker. Verkoper zit in Amstelveen. Heb overigens een setje minder flashy foto’s. Daar ziet het horloge er een stuk geleefder op.

Zit er echt uit alleen noet voor die prijs
Vindt het vrij veel voor 1 zonder stalen band en zonder pasjes en boekjes

1 like

Dat ie nog niet verkocht is, bewijst je gelijk. Wat vind je een realistische prijs?

1 like

Ik vind het altijd eigenaardig als mensen iets duurs zoals een horloge te koop zetten zonder het eerst even schoon te maken. Even de band eraf en de poetsdoek erover is niet zo’n moeite. geeft mij altijd een beetje de indruk dat iemand er snel vanaf wil en geen enkele waardering heeft voor het ‘koopwaar.’

Ik zou er niet aan beginnen, zeker niet voor die prijs. Maar als je het toch overweegt, dan zou ik sowieso even de registers checken m.b.t. heling.

1 like

Band sowieso vervangen.
Smerig ding, verkijk je niet op een OG bandje van Omega qua prijs.

1 like

Op zich hoeft er voor mijn geen Omega band op terug, maar zeker wel een nieuwe. Wat zou een nette prijs zijn?

Ik vind wel dat je je een beetje gemakkelijk op stelt. Zonder enige redenen die jouw doen twijfelen eerst vragen of hij echt is, nu ook weer wat een redelijke prijs is…

Check de verkochte horloges op eBay. Check chrono24. Kijk of er hier iets verkocht is.

In de EU kun je er op chrono 1 kopen voor 3,3, beetje onderhandelen naar 3 en dan heb je er 1. Op eBay is er 1 verkocht voor 3300 en die kwam uit de VS.

Wat vind jij zelf een redelijke prijs?

Ps, op foto’s zien foto’s er bijna altijd slechter uit, met de huidige camera’s zie je elke oneffenheid of veegje haarscherp in beeld. Die andere foto’s van hem zijn ook in het donker gemaakt, dat is helemaal waardeloos. Voorwerp zal rond de 3k echt wel opbrengen, dus als je hem wil moet je er heen gaan, doekje meenemen, schoonmaken, loepje er bij en buy the seller.

4 likes

Ik twijfel omdat ik een horloge met doos, zonder papieren of certificaat van echtheid geen ideaal verhaal vind. Tegelijkertijd zie ik ook dat redelijk wat details kloppen, maar zit er daarvoor op dit forum veel meer kennis.

Het beeld uit de reacties is dat t waarschijnlijk een echtelijke is. Dan vind ik een vraag over realistische prijs niet zo raar. Helemaal niet omdat er in Chrono en Ebay prijzen lucht zit afgezet tegen particuliere MP verkoop.

2300 max

Heb ze vakker voor die prijs gehaald en die doos zijn zat te koop van dus zie het als watch only zo doos
kost keer 150 tot 200

2 likes