Wel of geen echte Aqua Terra

snap niet waarom je een advertentie op marktplaats gaat plaatsen en dan niet de foto’s erbij van het te verkopen object.
Alleen daarop zou ik deze al overslaan.
Zijn ‘echte’ foto’s zien er niet uit alsof het horloge daadwerkelijk het gevraagde bedrag waard is.
Persoonlijk zou ik deze overslaan.
Zou al geen vertrouwen meer in verkoper hebben.

Deze zelfde referentie? I call BS.

5 likes

Woon zelf in Amstelveen en de locatie die in MP wordt aangegeven is een kantoor en ligt heel dicht tegen een studentencampus aan.
iedergeval niet zijn eigen woonadres. In mijn ogen een beetje vaag. Mocht je nog steeds interesse hebben is een ritje naar Alkmaar niet overbodig.

1 like

Ja, deze Master Co-Axial vind je echt never nooit kaal voor 2350. Echt never.

Met doos en papieren gaan ze in perfecte staat voor tussen de 4000 en 4750, dan is 3150 zonder papieren een prima prijs. Kun je op termijn laten servicen bij Omega, heb je iig een officieel pasje erbij.

7 likes

Ik realiseer me dat foto’s qua kleur kunnen verschillen met de realiteit maar hebben we het nu echt over hetzelfde bandje bijvoorbeeld?

De kwaliteit van de MP foto’s en de toegezonden foto’s liggen toch mijlenver uiteen. Het lijkt mij stug dat ze door dezelfde persoon zijn gemaakt.

1 like

Wat is de beoordeling van de verkoper op marktplaats en sinds wanneer is deze lid?
Verder bij koop altijd langstgaan en geen contanten, dit tevoren duidelijk maken.

Bij twijfel nooit doen. Amen.

1 like

Ik ging er altijd van uit dat alleen écht dure horloges werden nagemaakt. Een Omega valt daar wat mij betreft onder, maar onlangs had het iemand het zelfs over nagemaakte horloges waarvan het origineel < € 500 kost.

Helaas niet…

2 likes

Dit is toch niet hetzelfde horloge? Of de band in ieder geval.

Waarschijnlijk foto’s van een ander horloge gebruikt/misbruikt.

2 likes

Snap je punt, maar denk dat als je heel strategisch fotografeert door in te zoomen je het brakke bandje wel weet te maskeren op de mooiere foto’s. Als je naar de binnenkant van de lugs kijkt, zie je ook een beetje dezelfde beschadigingen.

1 like

Dat zou best mogelijk zijn, het zou ook nog mogelijk zijn dat de draagwijdte van deze Omega in veel gevallen dezelfde slijtplekken oplevert.

Anyway, op basis van de toegestuurde foto’s zou mijn boog om dit horloge heen niet wijd genoeg kunnen zijn.

1 like

draagwijdte = draagwijze :angry:

Seiko 5’jes en Casio’s van tientjes worden nagemaakt.

Mooie ontdekking overigens door dit topic. Had Wesselink en Vreeker gemaild en ze laten weten dat je er gratis langs mag gaan voor echtheidcheck. Toch heel netjes…

3 likes

Lijkt er een beetje op dat het oudere foto’s zijn van hetzelfde horloge. Ik krijg de indruk dat de foto’s in de advertentie misschien van catawiki ofzo waren, hij hem daar gekocht heeft, heeft gedragen en dat die extra foto’s van hem zelf zijn. Die twee foto’s zijn in geen geval dezelfde band op het zelfde moment, en ook geen fotoshop met weggewerkte slijtageplekken. Hoe dan ook klopt er het nodige niet aan deze advertentie en zou ik niet op in gaan.

Wat betreft de prijs: met mijn eerdere opmerking

bedoelde ik niet zo zeer dat ik dat veel vind voor deze referentie of in vergelijking met andere Aqua Terra’s, maar dat ik dat soort geld nooit zou uitgeven aan een horloge waar allerlei dingetjes net niet helemaal lijken te kloppen. Als dat ding €1500 kostte misschien, zodat je plenty marge voor reparaties etc. hebt. Maar dan nog alleen als ik aan de hand van facturen enz. zou kunnen achterhalen dat het niet om heling gaat.

Oftewel in het kort: als het te goed lijkt om waar te zijn… :wink:

De caseback zit in elk geval op exact dezelfde positie, dat zou erg toevallig zijn als het niet hetzelfde horloge was. Daarnaast, als je goed kijkt lijkt het erop dat wel degelijk hetzelfde bandje is. Allerlei kleine details en beschadigingen komen precies overeen, behalve de grijze vlekken op de bovenste foto.

De eenvoudigste verklaring lijkt mij hier de juiste: het is gewoon hetzelfde horloge, de ene keer gunstiger gefotografeerd dan de andere.

Dat dus :point_up:t2:

1 like

Ik denk dat het meer een gevalletje is van tijd. Foto’s van catawiki o.i.d. - jaartje dragen - eigen foto’s. beetje hetzelfde als dat je op tinder een foto van een leuke dame van een jaar of 25 ziet die op de eerste date ineens 45 blijkt te zijn :grimacing:

1 like

Wat bedoel je precies? Verkoper laat toch netjes foto’s zien van het horloge in huidige staat?

Aan TS:

Wat ik hier zie: op het oog echte Omega in een staat zoals normale mensen met hun horloge om gaan.
Mocht je bang zijn om ergens in een steegje van je maagdelijkheid te worden beroofd, dan niet op Marktplaats kijken en naar een grijze dealer of de Omega dealer stappen.

Bovenstaande geldt m.i. ook als je niet in staat bent om een goede analyse te kunnen doen van hetgeen aangeboden wordt. Een advertentie hier laten zien gaat je niet geruststellen vrees ik, ook bij echte horloges zijn er altijd leden die wel iets menen te zien wat niet klopt…

2 likes

In tweede instantie pas hé. Eerst adverteren met foto’s die het horloge beter voor doen dan het in werkelijkheid is.

Maar volgens mij zijn we het best eens. Als je zekerheid wilt moet je sowieso niet aan dit soort particulier aanbod beginnen, en ook gewoon een hogere prijs accepteren.

2 likes