Wel of geen horloge dragen?

Beste mede HF-ers,

Vanavond hoorde ik in een restaurant een redelijk intelligent uitziende man aan z’n zoon uitleggen, dat het dragen van een horloge zijns inziens niet nuttig/zinvol is omdat er voldoende andere tijdsbronnen in onze omgeving zijn en mensen ze derhalve meestal als sieraad dragen. Ik moet toegeven dat ik nog steeds regelmatig bewonderend naar mjn Sinn U1 kijk, hetgeen de man ook was opgevallen en misschien wel voor hem wel de aanleiding vormde om zijn mening te ventileren, maar de hitte benam me de lust om tot een goed gesprek over te gaan.

Inmiddels wat afgekoeld en met een eveneens koele drink op tafel, dringt de vraag zich bij me op; wat vinden wij HF-ers eigenlijk van deze stelling?

Alvast bedankt voor jullie inbreng. :+1:

17 likes

Chris…je hebt het lef deze vraag hier op tafel te leggen? Of ben je gewoon door de hitte bevangen?

Beterschap hè kerel :wink::joy::+1:

Btw…nee imo niet noodzakelijk, maar wel leuk. :sunglasses:

15 likes

Een sieraad dat ook nog eens de tijd weergeeft, wat wil je nog meer?

9 likes

Totaal niet nuttig, maar wel mooi en interessant.

5 likes

Ik ben het helemaal met die beste man eens.
Omdat ik bijna altijd een horloge draag, kijk ik automatisch op de pols als ik de tijd wil weten en mis ik hem als ik hem eens niet om heb, maar je kan vandaag de dag prima zonder.

8 likes

Nuttig? Meh.
Maar ik vind een horloge (meestal) mooi en interessant en fijn om te dragen.

6 likes

Geen idee. Ik weet alleen dat ik me niet gekleed voel zonder een horloge en een zakmes.

7 likes

10 oktober mag het :sunglasses:

1 like

Een horloge is altijd al een sieraad geweest. Vroeger hadden alleen rijke mensen een zakhorloge om te laten zien dat ze dit konden betalen en echt accuraat waren ze toen ook nog niet. Dus meer een sieraad functie. Tegenwoordig zijn ze accuraat, maar ook overbodig. Dus ook een sieraad functie. Een horloge dragen, omdat het een sieraad is, is mijn inziens een goed argument. Dat het niet nuttig of zinvol is, behalve welvaart, smaak en dergelijke tonen, is bijna altijd inherent aan een sieraad.

8 likes

Ik vind het horloge een heel erg nuttig en mooi sieraad. Het voelt ook niet fijn om er geen om te hebben, er mist dan gewoon iets. Maar ja, stiekem is een horloge vandaag de dag wel wat overbodig.

2 likes

Wij zijn het daar uiteraard niet mee eens :sunglasses::sunglasses:

2 likes

Elke ochtend als ik van huis wegfiets naar mijn werk kijk ik op mijn horloge hoe laat het is. Ben ik op tijd weggegaan??? En dat alleen maar omdat mijn telefoon onhandig in mijn broekzak zit gepropt…

Dus minimaal 1x per dag vind ik mijn horloge zeer nuttig. Maar meerdere keren per dag vind ik mijn horloge prachtig :slight_smile:

6 likes

Misschien kan je beter op de keukenklok kijken of het tijd is om te gaan dan op de fiets te kijken of je op tijd vertrokken bent. :wink::+1:

11 likes

Vaak nuttig, zelden noodzakelijk en toch kan (of wil) ik niet zonder!:grin:

2 likes

Kwestie van omdenken :wink:

3 likes

:nauseated_face:

On topic: kan niet echt zonder horloge al was het maar dat ik me anders iedere keer rot schrik omdat ik iets mis rond mijn pols

2 likes

Ik kijk vaak op mijn horloge, slechts zelden echt om te zien hoe laat het is. Kan evengoed niet zonder zo’n ding aan de pols. De goede man zag er niet alleen redelijk intelligent uit, hij was het kennelijk ook. Wat mij betreft heeft 'ie gelijk, het is een sieraad en al helemaal als het een Sinn is @ThaPapper. Het is nu half 11 trouwens, hoe ik dat weet? Staat rechtsboven in mijn scherm. :rofl:

3 likes

#metoo

Kon vroeger ook prima. Als ik geen horloge had keek ik gewoon in auto of je vroeg iemand naar de tijd.

Voor mij blijft het toch nuttig omdat ik altijd een horloge draag. Heeft toch wel zijn charme maar je zou zonder kunnen.

3 likes

Hm… Ik ga dat tegen mijn vrouw zeggen: “Schat je sieraden zijn overbodig, er zijn zoveel billboards met sieraden reclames, en zoveel andere vrouwen met sierraden…”.

Ergo, ik zie een horloge als een handig sierraad, dus oneens met de stelling.

6 likes

kak, waar (voor) heb ik dan al mijn geld aan uitgegeven?? :face_with_raised_eyebrow:

3 likes