Wel of geen horloge dragen?

Wel.

1 like

Ik voel me naakt zonder horloge. Ik heb een aantal vaste zaken die mee de deur uitgaan: horloge, zakmes, portemonnee en zonnebril. En in de loop der jaren ben ik kwaliteit gaan waarderen.

5 likes

Imo naast trouwring het enige sieraad dat een man met fatsoen kan dragen.
Heerlijk stukje luxe en stijl om je pols waarmee je,
in tegenstelling tot trouwring, kunt afwisselen al naar gelang stemming, kleding of gelegenheid.

3 likes

Handig om de pols ipv in de broekzak of jas, mooi als sieraad (met daarin een stukje techniek). Als het enkel om de functie ging hadden we het bij quatz gehouden.

Seks zonder kinderwens is ook niet noodzakelijk maar… nee wacht dat neem ik terug :stuck_out_tongue:

7 likes

ja kan altijd zonder gaan, nodig is het niet. Al ben ik wel van mening dat er situaties zijn waarbij het ‘not done’ is om je telefoon continu te voorschijn te toveren.

5 likes

De tussenstand wat opmakende, begin ik te denken dat de beste man vanavond inderdaad een redelijk intelligente blik op het dragen van een horloge heeft. :thinking:

Mijn eigen mening; op kantoor heb ik een laptop met de tijd, in de auto een prima digitale uitlezing, thuis een klok aan de wand, een tv met digitale tijdsaanduiding en voor alle andere gevallen een gsm… Die laatste maakt het trouwens tegenwoordig wel heel eenvoudig allemaal…

Ik draag met name horloges omdat ik ze mooi vind, kijk er vaak naar zonder de tijd te zien en wil regelmatig een andere (ja @HanDavinci, heel regelmatig :wink:).
Ik kan intens genieten van de voorpret van een NA, van techniek, van een merk en van de volgende…:joy:
Dus voor mij met name een sieraad denk ik en een geweldig leuke hobby met geweldig leuke andere hobbyisten hier.:ok_hand:

Als de man hier morgen nog is, zal ik hem dat eens vertellen. :grin::+1:

11 likes

En je geeft hem eerst een ferme handdruk zodat hij weet dat het menens is.

Dit heb ik ook. Ik red me wel zonder horloge om de pols, maar ik wil het niet.

4 likes

Een klok aan de wand, die heb ik dan weer niet.

1 like

593e81ade8b4c

Precies dit :slight_smile:

2 likes

Waarschijnlijk dan ook not done om continu op je horloge te kijken :smile:

2 likes

:joy: misschien is dat ook wel zo.
Voor m’n gevoel is het soms toch wel anders om de een of andere reden.

2 likes

Het kan minder opvallend :smile:

2 likes

Hahaha, ja misschien dat dat het wel is :joy:

2 likes

Every real man needs a real watch period.

4 likes

Dan moet ik nu toch mijn mening bijstellen en concluderen dat het dragen van een horloge WEL van nut kan zijn. :smile::+1:

2 likes

Wat een prachtige invalshoek; had ik het maar eerder geweten!

2 likes

Thapapper… ik krijg de indruk dat de rust nogal wat gedachten teweeg brengen :stuck_out_tongue:
Wat ik vind:
Nee je hebt geen horloge nodig, maar zo is het met eigenlijk alle luxe artikelen. Dus in dat opzicht heeft de beste man gelijk. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of de discussie tussen vader en zoon tot stand is gekomen omdat zoon lief graag een horloge wilde hebben/krijgen/kopen… in dat geval zou ik de zoon voorstellen even de website www.horlogeforum.nl door te geven :joy:

5 likes

Zo is het voor Max Verstappen ook mogelijk de bus te nemen en is een postzegelverzamelaar dom bezig in het digitale tijdperk…

2 likes

Er zijn weinig dingen die je echt nodig hebt. En de rest is luxe of ballast. Een restourant heb je namelijk totaal niet nodig maar is soms wel gewenst.
Een horloge kan ook gewenst zijn.

1 like