Wel of geen horloge dragen?

Tuurlijk, maar niet tijdens z’n werk, dus die gebruikt z’n bolide (waar hij neem ik aan ook van geniet) echt.

Nee hoor, die gebruikt ze juist niet, dat is puur hobbymatig.

Dat is nu net mijn vraag, worden horloges ook serieus gebruikt of zijn het echt met name sieraden? En om eerlijk te zijn, had ik niet zo’n hoog “sieraad gehalte” verwacht.

Een trouwring heeft ook geen functie meer. Iedereen ziet wel dat je getrouwd bent aan de hand van je ongelukkige gezicht.

14 likes

Niet mee eens, ik kijk met regelmaat naar mijn horloge zonder te kijken hoe laat het is :joy:

Imo kan ik een horloge als een van de weinige sieraden dragen. En als ik de tijd moet checken kijk ik altijd op mn horloge ipv een andere tijdsbron

1 like

Hij heeft helemaal gelijk, maar dit geld even goed voor ‘dure’ kleding. Een broek en een trui van een paar euro doen ook zijn werk en toch geven we er meer voor uit omdat we er goed uit willen zien en ik gok er op dat dat voor die beste man niet veel anders is.

1 like

Hij zag er idd keurig verzorgd uit…:grin::+1:

1 like

Als ik met de motor reis check ik altijd mijn horloge of ik tijd ben om de kinderen op te halen… maar verder check vooral heel erg vaak of de tijd op mijn mobiel, pc en op de stations netjes gelijk loopt met het horloge dat ik op dat moment om heb.

1 like

Ik begrijp de stelling wel, eigenlijk ook gewoon waar natuurlijk. We kunnen prima zonder horloge zien hoelaat het is.

Maar dat willen we niet. Ook ik betrap me regelmatig op mijn pols te kijken zonder te weten hoe laat het is, dus is het voor mij wellicht in eerste plaats ook een sierraad?

1 like

Mijn moeder is 81 en heeft last van het feit dat haar klok steeds stil staat omdat een meneer van een klokkenmakerij uit Sneek dat ding geen goede beurt heeft gegeven. De klok. Niet mijn moeder.

Zij heeft geen mobiel of PC, en kan derhalve alleen de tijd aflezen op haar trouwe gouden horloge. Mechanisch, trouwens. Wat ze al 50 jaar heeft. Voor haar heeft het nut. Er zullen zat anderen zijn die constant dingen bij zich hebben om de tijd af te lezen.

Ikzelf vind het aangenaam om tijdens presentaties en vergaderingen af en toe schielijk op de pols te kunnen kijken, zodat ik huishouding kan plegen.

Volgens mij moet je het allemaal zelf weten.

Maar ja, ik vraag mij af of die man dingen in huis heeft die niet nuttig zijn. Heeft ie een Renault Kangoo en verder geen voertuigen? Zal hij maar één jas en één paar schoenen bezitten, die uitgekozen zijn op het nut er van? Wat is de zin van ons bestaan eigenlijk?

Dat wij de luxe hebben om dingen te kunnen doen die niet nuttig zijn is precies de sjeu van mens zijn.

6 likes

Dit, precies dit had je moeten vragen @ThaPapper

:joy::joy:

2 likes

Zijn zoon zat tegenover hem en een behoorlijk stuk (zin van zijn bestaan) naast hem… :joy:

2 likes

Ook zijn zoon en vrouw zijn niet “nuttig”. Wij worden geboren, in dit land met een levensverwachting van zo’n 82 jaar, om vervolgens weer dood te gaan. Er is niets inherent nuttigs aan ons voortbestaan, hoe leuk wij het verder ook vinden om te garanderen.

Het universum draait zonder ons ook wel door, dat heeft het tenslotte 13 miljard jaar gedaan. :+1:

6 likes

Ook zonder horloges overigens… :grin:

3 likes

Begrijp mij niet verkeerd: Dat is precies wat het leven geinig maakt. De grenzeloze nutteloosheid ervan, en de mate waarin men het serieus neemt. :slight_smile:

Daarom heb ik twintig horloges, en kan ik gerust meedoen wanneer moeder mij hoofdschuddend uit zit te lachen omwille van dat feit.

3 likes
6 likes

Het weer is warm genoeg om geen kleding te hoeven dragen… en tóch doen we het :smirk:

3 likes

Dat jij die gedachte deprimerend vindt zegt niet zoveel over mij. :+1:

Die kleding heeft zeker nut. Als ik zo bij mij in de straat kijk zijn er maar weinig mensen die ik echt graag naakt zou willen zien. Mijn wereld is veel beter dankzij kleding. Hoe bedekkender hoe beter, in veel gevallen.

3 likes

Ehhh… :upside_down_face:

image

1 like

Als iedereen zou stoppen met kleding, is er weinig meer te willen en wordt dat vanzelf de standaard denk ik.

Maar horloges, het gaat om horloges.
Al is de algemene visie hieromtrent inmiddels wel duidelijk geloof ik? :blush:

1 like

Velerlei hobby’s vallen onder deze omschrijving.

Persoonlijk vind ik het wel nuttig/zinvol want een horloge maakt een outfit af en bovendien straalt een fraai horloge een zekere klasse uit terwijl iedere tokkie met een iPhone loopt. Zelf kies ik voor een goedkoper (lees: oud flagship model nieuw kopen) smartphone zodat er mooi budget overblijft. Immers op niets schrijf je zo genadeloos hard af als op een mobiele telefoon, dàt is pas zinloos in onze wegwerpmaatschappij. Mijn '60s horloges daarentegen zijn over 100 jaar nog steeds te repareren.

2 likes

Ik lach me dood als er een markt voor vintage smartphones ontstaat. Met fora, discussies, verzamelwoede, overwerkte telefoonreparateurs, belachelijke veilingprijzen en heritage-marketing.

_The phone that won the war. _
In 2032 a crack commando unit was sent into a war-zone with only their iPhone Mk 11 and a pocket knife. They promptly escaped to the Los Angeles underground…

10 likes